Ga naar inhoud


hdmi kabel zelf maken


Gast johanmoni

Aanbevolen berichten

Gast johanmoni

ik heb het volgende probleem ik zou mijn lcd scherm op een aparte muur in mijn livind willen hangen en mijn sat dvd versterker op een andere plaats willen zetten nu mijn vraag kan je een hdmi kabel zelf maken daarik alles over hdmi wil laten blijven lopen,ook voor het optische geluid heb ik hetzelfde probleem

 

gr johan

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Daar zijn toch kant en klare langere kabels voor in de handel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet het maar, dat lukt je zelf echt niet, nog afgezien van het feit dat de connectors niet los verkrijgbaar zijn, zitten 19 draadjes in (studio kwaliteit nog meer).

 

Groot gaatje boren, kabel erdoor en gat verkleinen met een ronde plug met gaatje voor kabel (2 helften).

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je geen grotere gaten wilt boren en de lengte niet meer als 10 meter bedraagt, kan je overwegen de bestaande kabel door te knippen, en na doorvoer weer aan elkaar te solderen en de las in een afgeschermd blikje te stoppen.

Er zitten twisted pairs in de kabel, om overspraak te voorkomen. je zult de lassen dus met de nodige aandacht moeten maken en onderling isoleren en afschermen.

Aan de pluggen zelf vant niet te solderen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt niet, de connectoren zijn weldegelijk los verkrijgbaar.

Als je goed kan solderen is het dus mogelijk.

 

Losse HDMI kabel is dus ook gewoon te krijgen.

 

Hangt dan van type kabel af welke lengte geschikt is,

7,5 tot 15 meter is dan max. voor 1080P signalen.

Pluk een roos, die is rood.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Uit internet...

 

Een goed soldeerapparaat (punt +/- 0.8 tot 1mm) en enige ervaring met solderen zijn nodig om de pluggen te kunnen monteren!.

 

Onnodig te zeggen, dat een vaste hand gevraagd is.

Misschien iemand met een hersenchirurg in de kennisen kring?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Harry_Nak
Klopt niet, de connectoren zijn weldegelijk los verkrijgbaar.
Als je goed kan solderen is het dus mogelijk.

Losse HDMI kabel is dus ook gewoon te krijgen.

Hangt dan van type kabel af welke lengte geschikt is,
7,5 tot 15 meter is dan max. voor 1080P signalen.


Niet voor de gewone consumenten markt.
Groter gaatje boren en gat weer verkleinen is echt veel en veel simpeler.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oehlbach heeft stecker/kabel voor montage zonder solderen:

 

"Deze soldeerloze HDMI-connector is speciaal op de IVORY EMOTION HDMI kabel afgestemd. Door de innovatieve snij-klemtechniek kan de kabel exact op de gewenste lengte worden geconfectioneerd. De hoogwaardige metalen behuizing en de 24 kt. vergulde precisiepins zorgen voor een optimaal contact."

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Kost wel een paar centen, HDMI-kabel € 25,49 p/m en de connectors € 42,49 per 2.

Lijkt me wel een vreselijk priegelwerkje om de aders goed in de connectors te krijgen.

Een simpel UTP-kabeltjes kost me vaak al genoeg werk met de 8 adertjes, laat staan een HDMI-kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach je moest eens weten wat voor kabels ze in de hi end wereld normaal vinden.

 

200 tot 300 euro voor een 220volt netspanningskabel is heel normaal

aan mijn pc zit een gratis kabel voor de 220!

Groet,

 

John

 

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...