Ga naar inhoud


Valt op dat veel mensen hun satspullen van de hand doen i.v.m. de kabel


wonderboy

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: drz

Hoe dan ook, Digitaal via de kabel is gewoon bagger in vergelijking met satelliet, met wat voor ontvanger je ook kijkt.
Wanneer je bitrate's gaat vergelijken, kom je tot dezelfde conclusie.


Ik weet niet onder welke steen jij vandaan komt maar de kabelaars bieden - op alle Nederlandse zenders incl. Premium pakketten - een bitrate die 2 tot 3 keer hoger ligt dan CDS hanteert. Dat is inmiddels al weer een jaar of 2 zo.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 151
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: drz

Hoe dan ook, Digitaal via de kabel is gewoon bagger in vergelijking met satelliet, met wat voor ontvanger je ook kijkt.
Wanneer je bitrate's gaat vergelijken, kom je tot dezelfde conclusie.


Ik weet niet onder welke steen jij vandaan komt maar de kabelaars bieden - op alle Nederlandse zenders incl. Premium pakketten - een bitrate die 2 tot 3 keer hoger ligt dan CDS hanteert. Dat is inmiddels al weer een jaar of 2 zo.


Ofwel: een niet te weerleggen feit!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees ook op nog wat andere satelliet fora maar het is toch wel een tendens dat men de satelliet de rug dreigt toe te keren. Op zich lijkt me dit voorbarig want het kan allemaal nog goed komen en ik kan me niet voorstellen dat CDS niets gaat doen.

 

De tijd dat satelliet superieur was is voorbij, dit vereist de nodige creativiteit bij CDS.

 

Ik kijk in ieder geval de kat uit de boom. Bovendien zou een switch voor mij pas echt interessant zijn als dat met de Dreambox kan gebeuren. Dat gaat met UPC helaas niet.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

De satelliet is nog nooit superieur gewees. Ik kan me nog de tijd herinneren dat Nederland 1,2 en 3 er nog niet op zaten. Discovery niet, MTV-Nederland niet, NGC niet en weg is geweest, Eurosport zonder Nederlands geluid, CartoonNetwork was gratis, is terug gekomen en is nu weer weg, in 1996 moesten we 1500 gulden investeren in een digitale ontvanger die alleen Nederlandse kanalen kon ontvangen door het ontbreken van B-frames, een luxcrypt decoder van 300 gulden... Nee superieur is het nooit geweest. Wel een hele tijd het Beste beeld omdat het van de bron kwam. Satelliet is jaren lang namelijk het "noodzakelijk kwaad" geweest voor de commerciele omroepen. Daardoor was het in het begin (tot ca. 2003) ook geheel gratis op de aanschaf van apperatuur na(!)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
De satelliet is nog nooit superieur gewees.

Dat is maar net vanaf welke kant je het bekijkt. Satellietontvangst in zijn algemeenheid is wel degelijk superieur.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Littlesat
De satelliet is nog nooit superieur gewees.

Dat is maar net vanaf welke kant je het bekijkt. Satellietontvangst in zijn algemeenheid is wel degelijk superieur.


En in het bijzonderals je in een kabelloos laantje (binnen de gemeentegrens!!) woont waar kabelmaatschappijen alleen voor een ongehoorde vergoeding de laatste 100 meter wilden aanleggen.
Ik doe mijn satspullen dus niet van de hand.....

"het daghet in het Oosten, het lightet overal;

hoe luttel weet C-plusje waarheen ik kijken zal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jer49

En in het bijzonderals je in een kabelloos laantje (binnen de gemeentegrens!!) woont waar kabelmaatschappijen alleen voor een ongehoorde vergoeding de laatste 100 meter wilden aanleggen.
Ik doe mijn satspullen dus niet van de hand.....

Menigeen wil niet geloven dat de kabelaar ook niet altijd even fijn is, maar dat moet men kennelijk eerst zelf ervaren.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd, mij valt juist op dat veel mensen van de kabel naar Satelliet gaan! Zeker bij mij in de buurt zijn velen al over op de schotel, meestal omdat UPC wederom haar prijzen verhoogt vanwege hun "zenderaanbod".

 

Na de laatste verhoging ben ik gaan "sparen" voor een Schotel + toebehoren, en zo nog 4-5 man uit de buurt smile

 

Het blijven doorberekenen van Analoog signaal van UPC is belachelijk. Dus daarom maar niets meer van UPC laugh \o/

DM800 - Visiosat BigSat - 4LNB's (Astra 1,2,4 & Heet vogeltje)
2x DM800HD - Pli img.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo blijkt maar weer dat het gras bij de buren altijd groener lijkt. Ik denk dat Ziggo, UPC en CDS elkaar niet zo veel ontlopen kwa "klantvriendelijkheid".

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Darkie
Het blijven doorberekenen van Analoog signaal van UPC is belachelijk.


Op termijn zal men dit gewoon vastrecht gaan noemen. Je krijgt dan een rekening voor de aansluiting plus een rekening van het geen je afneemt. Net zoals dat bij electra, gas e.d. gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pjotrb
Zo blijkt maar weer dat het gras bij de buren altijd groener lijkt. Ik denk dat Ziggo, UPC en CDS elkaar niet zo veel ontlopen kwa "klantvriendelijkheid".


Nee, niet als het gaat om klant(on)vriendelijkheid, wél als het gaat om het zenderaanbod en de beeldkwaliteit van HD uizendingen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Het is maar net hoe vaak heb je ze nodig om er hinder van te ondervinden.
De satelliet is gewoon wat storing gevoeliger dan de kabel.



Is dat zo? Ik heb CDS in al die jaren nog nooit nodig gehad behalve dan om een abonnement om te zetten. Ben ik dan zo'n bofkont?

Met UPC en ook met KPN heb ik echter zeer vervelende kafkaiaanse ervaringen gehad.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kabel wil er ook nog wel eens uitliggen. M'n ouders hebben de afgelopen al 2 keer storing gehad. 1 keer bijna een hele dag geen signaal. Ook geen telefoon en internet dus.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik denk dat de laatste keer dat ik de helpdesk bij de kabel nodig had 10 jaar of langer terug was.

Probleem lag blijkbaar wat ingewikkeld maar kreeg toen netjes een gratis telnr. van ze.

CanalDigitaal bel ik minstens één keer per jaar de afgelopen 5 jaar over verschillende problemen.

Het kan dus verkeren.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...