Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat gebeurt er met mijn settings van de SG2100 rotor, als ik een nieuwe image van MILO ga flashen.

Blijven de rotorsettings dan in tact, en blijft de 0-stand de 0-stand?

Elk probleem wat je oplost, heb je zelf gecreëerd!

Geplaatst:

Als je eerst een backup maakt van je huidige instellingen (via menu - instellingen - software - backup), dan wordt na het flashen gevraagd of je die terug wil zetten. Dan blijven al je instellingen bewaard, incluis je tuner configuratie enzo.

Als je geen backup maakt, dan nog hoef je alleen maar aan te geven dat je een rotor hebt en waar je woont (even op een briefje schrijven wat je nu hebt ingevuld). Verder hoeft er niets speciaals te worden ingesteld.

Voor geavanceerde gebruikers: Je kunt een kopie van /etc/enigma2 plaatsen in /hdd/backup/enigma2, die wordt dan volautomatisch teruggezet bij de flash.

Geplaatst:

Dank je wel voor de snelle reactie.

Geeft de motor door aan de dreambox wat zijn huidige positie is?

Ik bedoel dus als ik de schotel op 19.2 Oost heb staan. Dan flash ik. Weet de dreambox dan ook dat ik nog op 19..2 Oost sta, met mijn rotor?

Elk probleem wat je oplost, heb je zelf gecreëerd!

Geplaatst:
Origineel bericht van: kaaskopje
Geeft de motor door aan de dreambox wat zijn huidige positie is?

Volgens mij geeft de dreambox de eerste keer een "Ga naar 19.2" commando, en de schotel zelf weet waar hij staat. Dus maakt het niet uit waar hij staat als je flasht, hij zal niet gaan schuiven ofzo, en hij hoeft ook niet in de nulstand te staan. Ik flash er altijd lustig op los en m'n rotor is daar nog nooit van van de wijs geraakt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen