Ga naar inhoud


Beeld kwaliteit Tour de France op C+


sathopper

Aanbevolen berichten


Zie alweer dat jij niet gewend meer bent om op een goede CRT te kijken. Als ik SD kijk op zo´n plat scherm ziet het er ook niet uit maar op mijn CRT ziet het er rete scherp uit dus reden genoeg voor mij om al die nieuwe troep voorlopig niet aan te schaffen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huh Ik kijk helemaal geen HD ik kijk SD want HD hoeft van mij niet zo nodig.

 

Ik kijk gewoon SD op een Philips Cineos crt en dat is scherp genoeg. De cineos kan echter wel 1080p aan als het om HD gaat.

 

En ik zeg ook dat als je op een plasma SD gaat kijken het er niet uitziet.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Penthe
Ik kijk gewoon SD op een Philips Cineos crt en dat is scherp genoeg. De cineos kan echter wel 1080p aan als het om HD gaat.


Een CRT kan nooit en te nimmer 1080P aan..
Je zult dan altijd moeten downscalen naar SD.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Cineos kan 1080p input verwerken, heeft zelfs een HDMI aansluiting. Maar 1080p weergeven doet-ie inderdaad niet, hij is zelfs niet HD-ready (Philips heeft voor de vorm maar de term HD-prepared bedacht).

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iRuud
Origineel bericht van: Penthe
Ik kijk gewoon SD op een Philips Cineos crt en dat is scherp genoeg. De cineos kan echter wel 1080p aan als het om HD gaat.


Een CRT kan nooit en te nimmer 1080P aan..
Je zult dan altijd moeten downscalen naar SD.

Maar hij zal ook niet aankunnen tegen een 720p of 1080i.
Simpelweg omdat de beeldschermtechniek van de cineos met lijnen werkt, en niet met punten.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Eduard07
Maar hij zal ook niet aankunnen tegen een 720p of 1080i.
Simpelweg omdat de beeldschermtechniek van de cineos met lijnen werkt, en niet met punten.


Huh? Waaruit bestaat dan een lijn? (Uit een veelvoud van puntjes?)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Origineel bericht van: Eduard07
Maar hij zal ook niet aankunnen tegen een 720p of 1080i.
Simpelweg omdat de beeldschermtechniek van de cineos met lijnen werkt, en niet met punten.


Huh? Waaruit bestaat dan een lijn? (Uit een veelvoud van puntjes?)

Ja, die reactie zag eigenlijk al aankomen.."pixels" was een beter woord geweest. Maar het gaat hier dus om de gebruikte techniek, he? Niet om een wiskundige definitie van een lijn "als een verzameling van punten". cool

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak
(kTen dele waar, buiten je beeld wordt deze gewoon "geschreven" bij een crt wink Iets wat bij een lcd niet gebeurd, daar wordt iedere pixel apart aangestuurd laugh

De crt SD wordt/werd aangestuurd met 576 horizontale lijnen bij 50 hz: PAL. (In de VS waren dat er, zoals bekend, nog minder.) Ooit heeft in Europa het plan bestaan het aantal beeldlijnen te verhogen om scherper beeld te krijgen (PAL-plus), maar dat was in het analoge tijdperk. Het plan is nooit van de grond gekomen,en toen kwam de digitalisering (met "pixels").

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een kleuren crt heeft een lochmask. Die bepaalt de pixelgrootte van een beeldbuis.

Verder bepaalt de grootte van de kathode straal en de juiste focussering, of je dat ene loch gaatje kunt laten oplichten.

Computer crt monitoren konden een behoorlijke resolutie weergeven, en er zijn in de eerste dagen van hd televisie ook tv toestellen op de markt geweest, die een behoorlijke hor. oplossing konden weergeven. Ik heb het dan over rond 1985, op de IBC in Brighton.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Ga eens verder Ceesv....ik wil wel eens horen wat jij er verder van vind over die Cineos van Penthe smirk

Hier zit er nog een die zit te wachten op de ontknoping.. eek

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog 1 smile want ik heb helemaal niet gezegd dat mijn TV 1080p weergeeft, heb enkel gezegd dat deze het aankan.

 

En als ik hele snelle beelden ziet gaan deze op mijn tv goed t.o.v. plasma en lcd wat ook weer een reden is voor mij om voorlopig alles bij hetzelfde te houden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op tweakers is er een verhaal van 43 bladzijden over een Cineos.

 

>>Klik<< philips 28PW9551: Dé oplossing voor goedkope HDTV?

 

Daar kan iedereen zijn eigen conclusies uit trekken.

Over een ding waren de gebruikers uit 2006 het roerend eens, ze waren veel beter dan de toenmalige LCD schermen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het draadje loopt tot 5 juli 2009, en laat aardig de ervaringen zien met dit toestel, ook over langere tijd gezien.

Ikzelf ken dit toestel niet, maar heb wel ervaring met HD studio monitoren,de eerste heb ik gezien rond 1985 in Brighton.

 

Ik heb dit weekeinde nog een LCD scherm gekocht voor de keuken, en alhoewel dit een van de laatste bouwsels is van Flip, zie ik toch dag en nacht verschil met mijn Plasma in de huiskamer. Met een HDTV tuner en HD uitzending gaat het nog wel, maar de sd uitzendingen zijn beduidend minder.

 

LCd blijft toch altijd nog onderlegen aan plasma. Een hres crt, (waarvan de native resolutie van het scherm variabel is) zoals Penthe heeft, zal zelfs nu nog niet onderdoen voor een LCD.

 

Het enige nadeel van een crt t.o.v. een plasma, zijn de focus, goniometrie en convergentie, die niet zo nauwkeurig zullen zijn bij een crt.

 

Ik heb zaterdag nog heel erg staan twijfelen of ik niet een van de laatste Pioneer 6090 ers zou kopen. Ze worden helaas niet meer gemaakt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...