Gast AlanS Geplaatst: 12 juli 2009 Geplaatst: 12 juli 2009 De Slingbox is een apparaat die een video en audio signaal via het internet naar een andere locatie toe brengt. Het is dus voor mij mogelijk om in Nederland dit kastje aan te sluiten op mijn satellietontvanger en kabelbox en in Thailand waar ik vaak vertoef hier naar te kijken. De Slingbox heeft de afstandsbedieningcommando’s van heel veel apparatuur ingebouwd. De Slingbox sluit je aan op het internet en op de de audio en video uitgang van je apparatuur. De Slingbox heeft een kabeltje met twee “oogjes” die je bovenop je apparatuur plakt. Via die “oogjes” worden de afstandsbedieningsignalen verstuurd. De Slingbox moet je een beetje zien als de “zender” Je kunt op drie manieren kijken naar de apparatuur die is aangesloten op de Slingbox: 1. Met een Iphone of gsm met Windows Mobile 2. Met een PC of laptop 3. Met een Slingcatcher Voor het ontvangen van het Slingbox-signaal met de Iphone, Windows Mobile of computer moet je software installeren. Wanneer je in de Slingbox wilt inloggen dan gaat dat via een server van de fabrikant. Je hoeft dus geen Ipnummers in te vullen en/of gebruik te maken van een DNS server. Slechts je e-mailadres en een wachtwoord invullen geeft jou meteen beeld. Via de PC en met de Iphone is het beeld zeer goed. Beter dan uitzending gemist. De Slingcatcher is een apparaat speciaal ontworpen om te communiceren met de Slingbox. De Slingcatcher moet je zien als de “ontvanger” Je sluit de Slingcatcher aan op het internet en op je TV. Dat kan met HDMI maar ook met simpele tulpstekkertjes (video en audio) of S-VHS. De reden waarom ik dit stukje schrijf is het verbluffende beeld wat ik ontving met de Slingcather. Ik zie 0% kwaliteitsverlies, het is alsof ik gewoon thuis kijk. Geen enkele hapering en enorm strak beeld. Nou moet ik wel erkennen dat ik de test heb uitgevoerd op twee adressen waar een behoorlijke snelle internetverbinding aanwezig is. Ik neem buiten de Slingcatcher ook een Slingbox mee naar naar Thailand zodat mijn Thaise vrienden in Nederland alle Thaise zenders kunnen ontvangen. De hoop is dus dat het over zo een afstand ook zo mooi werkt. Echter kan de Slingbox enorm lang bufferen dat ik denk dat het wel gaat lukken. Uiteraard zal ik tegen die tijd hier mijn verhaal over doen.
Harley Geplaatst: 12 juli 2009 Geplaatst: 12 juli 2009 Leuk bedacht, maar dit kan al jaren met bv een ipvideo. Ding ligt hier al jaren te stoffen, mocht je hem eens willen proberen. VU+ Duo2 - PrismCube
Gast AlanS Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Maar zit daarbij ook de afstandsbediening besturing? En is de kwaliteit net zo verbluffend? Heeft hij ook een buffer van tientallen minuten? Werkt hij ook zonder ipnummers en/of dns?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen