MyZ Geplaatst: 12 juli 2009 Geplaatst: 12 juli 2009 Beste mensen, Ik kamp al tijden met een, voor jullie hopelijk bekend, probleem: Tijdens uitzendingen waar 5.1 wordt gebruikt (bv Pro7), of bij het afspelen van DVD's is het volume niet te regelen. Het is altijd maximaal. Ik gebruik een optische verbinding icm met PLI release 3.4.0, 31.01.2007. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen... Gr. Micha VU+ Duo Dreambox 500
hemertje Geplaatst: 12 juli 2009 Geplaatst: 12 juli 2009 Origineel bericht van: MyZ Beste mensen, Ik kamp al tijden met een, voor jullie hopelijk bekend, probleem: Tijdens uitzendingen waar 5.1 wordt gebruikt (bv Pro7), of bij het afspelen van DVD's is het volume niet te regelen. Het is altijd maximaal. Ik gebruik een optische verbinding icm met PLI release 3.4.0, 31.01.2007. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen... Gr. Micha dit is dan een AC3 (5.1) geluidsspoor welke 1 op 1 uit je ontvanger naar je versterker gaat, deze is normaliter niet te regelen met je afstandsbediening. het is wel mogelijk om ' downmixing' aan te zetten voor je geluid, echter is dit dan geen 5.1 audio meer maar normale stereo, maar wel te regelen met je afstandsbediening je zal dus een keuze moeten maken DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
MyZ Geplaatst: 12 juli 2009 Auteur Geplaatst: 12 juli 2009 Helder en bednakt voor je snelle reply. Waar kan ik downmixing aanzetten? Kan het niet vinden.... VU+ Duo Dreambox 500
hemertje Geplaatst: 12 juli 2009 Geplaatst: 12 juli 2009 Origineel bericht van: MyZ Helder en bednakt voor je snelle reply. Waar kan ik downmixing aanzetten? Kan het niet vinden.... ik las eroverheen dat je een dm500 hebt, deze heeft deze optie helaas niet. het wordt dan dus je geluid regelen via je versterker... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
MyZ Geplaatst: 12 juli 2009 Auteur Geplaatst: 12 juli 2009 Is hier niet een plugin voor te vinden? Ik regel alles met m'n dreambox AB, dit zou echt &%$&^&%$^& zijn.... VU+ Duo Dreambox 500
Tonskidutch Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 MyZ, je kunt ook het audiokanaal overzetten naar stereo ipv ac3 dan kun je weer met je afstandbediening de luidheid regelen. het is eigenlijk hetzelfde vergeleken met die downmix die voor enigma2 gesuggereerd werd, want dan is het OOK geen dolby surround 5.1 meer zo doet ik dat, behalve bij echte speelfilms, dan draai ik echt aan de AV-receiver knop zelf (welke overigens achter mijn kijkstoel staat binnen handbereik ) ciao Our Darkness Anne Clark
MyZ Geplaatst: 13 juli 2009 Auteur Geplaatst: 13 juli 2009 Bedoel je niet meer optisch aansluiten maar met 2x tulp? VU+ Duo Dreambox 500
Tonskidutch Geplaatst: 14 juli 2009 Geplaatst: 14 juli 2009 als je av receiver automatisch herkend, kun je de optische blijven gebruiken stel de av setting van de dreambox in op always use ac3 output je stuurt per optisch dan enkel stereo middels audio keuze knop. je kunt ook tulpjes erbij plaatsen maar dat is niet echt nodig stereo gaat ook via de optische spdif enkel die av-receiver moet dan automatisch schakelen van ac3 default naar stereo dat zou elke middenklasser av-receiver moeten kunnen. probeer het maar eens ciao Our Darkness Anne Clark
Thet Geplaatst: 19 september 2009 Geplaatst: 19 september 2009 En is het toevallig ook mogelijk om het volume van de output op de cinch poorten wat hoger in te stellen. Ik heb 3x een dm500 die heel zacht uit stuurt met een Gimini image. Al gekeken naar Pli maar precies hetzelfde. Greetz Thetmar
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen