Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen,

Ik kamp al tijden met een, voor jullie hopelijk bekend, probleem: Tijdens uitzendingen waar 5.1 wordt gebruikt (bv Pro7), of bij het afspelen van DVD's is het volume niet te regelen. Het is altijd maximaal. Ik gebruik een optische verbinding icm met PLI release 3.4.0, 31.01.2007.

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen...

Gr.

Micha

VU+ Duo

Dreambox 500

Geplaatst:
Origineel bericht van: MyZ
Beste mensen,

Ik kamp al tijden met een, voor jullie hopelijk bekend, probleem: Tijdens uitzendingen waar 5.1 wordt gebruikt (bv Pro7), of bij het afspelen van DVD's is het volume niet te regelen. Het is altijd maximaal. Ik gebruik een optische verbinding icm met PLI release 3.4.0, 31.01.2007.

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen...

Gr.

Micha

dit is dan een AC3 (5.1) geluidsspoor welke 1 op 1 uit je ontvanger naar je versterker gaat, deze is normaliter niet te regelen met je afstandsbediening. het is wel mogelijk om ' downmixing' aan te zetten voor je geluid, echter is dit dan geen 5.1 audio meer maar normale stereo, maar wel te regelen met je afstandsbediening

je zal dus een keuze moeten maken wink

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Helder en bednakt voor je snelle reply. Waar kan ik downmixing aanzetten? Kan het niet vinden....

VU+ Duo

Dreambox 500

Geplaatst:
Origineel bericht van: MyZ
Helder en bednakt voor je snelle reply. Waar kan ik downmixing aanzetten? Kan het niet vinden....

ik las eroverheen dat je een dm500 hebt, deze heeft deze optie helaas niet. het wordt dan dus je geluid regelen via je versterker...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Is hier niet een plugin voor te vinden? Ik regel alles met m'n dreambox AB, dit zou echt &%$&^&%$^& zijn....

VU+ Duo

Dreambox 500

Geplaatst:

MyZ,

je kunt ook het audiokanaal overzetten naar stereo ipv ac3

dan kun je weer met je afstandbediening de luidheid regelen.

het is eigenlijk hetzelfde vergeleken met die downmix die voor enigma2 gesuggereerd werd, want dan is het OOK geen dolby surround 5.1 meer

zo doet ik dat, behalve bij echte speelfilms, dan draai ik echt aan de AV-receiver knop zelf (welke overigens achter mijn kijkstoel staat binnen handbereik smile )

ciao

Our Darkness

Anne Clark

Geplaatst:

als je av receiver automatisch herkend, kun je de optische blijven gebruiken

stel de av setting van de dreambox in op always use ac3 output

je stuurt per optisch dan enkel stereo middels audio keuze knop.

je kunt ook tulpjes erbij plaatsen maar dat is niet echt nodig

stereo gaat ook via de optische spdif

enkel die av-receiver moet dan automatisch schakelen van ac3 default naar stereo

dat zou elke middenklasser av-receiver moeten kunnen.

probeer het maar eens

ciao

Our Darkness

Anne Clark

• 2 maanden later...
Geplaatst:

En is het toevallig ook mogelijk om het volume van de output op de cinch poorten wat hoger in te stellen. Ik heb 3x een dm500 die heel zacht uit stuurt met een Gimini image. Al gekeken naar Pli maar precies hetzelfde.

Greetz Thetmar

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen