Ga naar inhoud


Ervaringen OV Chipkaart Omgeving Arnhem en Nijmegen


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten

De volgende ervaringen heb ik opgedaan met de OV Chipkaart,

in de omgeving Arnhem en Nijmegen.

 

Mocht je van te voren een saldo kopen via internet op je Persoonlijke OV Chipkaart, dat kan je deze niet ophalen op de bekende oplaat punten in deze plaatsen (foutje)

 

Let op, in een aantal bussen kun je wel inchecken, maar

door vele defecten niet uitchecken, dat kost je dus extra geld. Zowel bij in en uitchecken moet je een pieptoontje horen, en er moet een groen lampje gaan branden.

 

En op de site van de chipkaart, werken een paar zaken nog niet naar behoren, voorbeeld: Transactieoverzicht.

 

en de 2e persoonlijke OV Chipkaart, van de vrouw, kun je nog niet op je bestaande account bijzetten.

 

Zijn er verdere ervaringen van gebruikers, in de omgeving van deze plaatsen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Henri Aalten

Ik heb het vermoeden, dat niemand in de genoemde omgeving ervaring op wil doen, zolang de strippenkaart er nog is.

 

Of toch ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alle vormen van openbaar vervoer zoveel als mogelijk afgezworen na het behalen van mijn rijbewijs. Te duur, te traag, te veel gespuis, etc.

Alleen als het echt helemaal niet anders gaat maak ik er tot mijn ongenoegen nog wel eens gebruik van.

 

Gelukkig kan ik je dus niet helpen aan ervaringen met de zoveelste geldverslindende hobby van een handje ambtenaren.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan alleen maar spreken over Amsterdam.

Met een abonnement gaat het wel.

Pre-paid is een ander verhaal.

Als je vergeet uit te klokken. (Ja het doet mij inderdaad aan mijn werk denken) kost het je in eerste instantie geld.

Dit kan je via een formulier terug vorderen. Je geld is dan wel minstens 3 weken onderweg.

Als de bus/tram een omweg moet maken omdat er een straat open gebroken is, maak je meer kilometers en moet je meer betalen!!

Voorkeur reizen (Ik kan van a naar b met de metro/bus of een rechtstreeks bus. Het laatste kost mij nu extra geld omdat de rechtstreekse bus een omweg maakt.

 

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook alleen maar ervaring met de OV chip in Amsterdam.

Ben in het bezit van een jaarkaart en heb daar de OV chip bij gekregen. Al meer dan een jaar kan je in de metro gebruik maken van de OV chip.

Wat mij al regelmatig is over komen dat ik wel kon in chekken maar niet kon ui chekken omdat alle automaten defect waren.

Gelukkig geen saldo op deze kaart staan.

Vanaf eind augustus kan er alleen nog maar met de OV chip worden gereisd.

Op de site van de GVB kan je een berekening doen wat je reis per OV chip kost. Invoering van de OV chip bij de metro Amsterdam betekent voor sommige mensen een tariefsverhoging van ruim 30 procent.

 

Voorbeeldje ritje lijn 51 Westwijk - CS met 45 strippenkaart kost dit ritje 21,60/45 * 4 = 1,92 met de OV-chip 2,66

Link naar reactie
Delen op andere sites

Straks weten ze precies altijd welke trajecten, op welk tijdstip enz je hebt afgelegd.

 

Ze beweren van niet. Maar wedden dat ze het wel gaan gebruiken! Als de Hoge Raad zegt dat het niet mag, dan passen ze wel even de wet aan. Zogenaamd in kader van het algemeen belang en van "je hebt toch niets te verbergen?".

Straks nog het persoonlijke rekeningrijden. Elke beweging die je auto verzet, wordt in de gaten gehouden. Altijd weten ze precies waar je bent, waar je was, hoelang.

Nederland is dan de perfecte staat waar Big Brother is watching you.

 

Het is ongelooflijk dat de Nederlanders dit allemaal pikken en onverschillig over zich heel laten gaan. Op ARTE was pas een discussie over privacy. Een Franse journalist uitte zijn verbazing over de laks-en onverschilligheid van de Nederlanders op welke wijze de Nederlandse overheid omgaat met hun privacy.

Nog voor kort waren de Nederlanders zo gebrand op hun privacy en nu slaat het totaal over naar de andere kant.

 

Dat halve gare chipkaart en rekeningrijden moet worden gestopt. De chipkaart werkt niet eens voldoende.

Onacceptabel dit project.

 

Advies is wel: koop een prepaid chipkaart en betaal het niet via pinnen of via internet. En gebruik zo lang als mogelijk is de strippenkaart. Met de strippenkaart is niets mis mee.

 

Laat het reizen lekker anoniem blijven.

Dan kunnen wij in vrijheid reizen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Wat is dat, een OV Chipkaart?


Een brakke rdif creditcard achtig betaalmiddel voor al het openbaar vervoer in Nederland.
Bij instappen wordt de kaart gelezen, en bij uitstappen wordt de afgelegde weg berekend, en afgerekend.
Is bij voorkeur persoonsgebonden.
Tegen hogere prijzen zijn er losse kaartjes te koop, om anoniem te kunnen reizen.

Kaart is ondertussen gekraakt, vooral bij uitstappen werken de kaartlezers niet goed, waardoor het maximum bedrag afgeboekt wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp ik hieruit dat je pas achteraf wordt afgerekend?

Dat is mooi, dan kan je dus nooit zwartrijden, want je hebt

nog niet betaald. Wat controleren ze dan op de trein?

 

Ik heb het nog nooit gebruikt, maar ik kan me zo voorstellen,

dat de trein in je MOET klokken, maar eruit VRIJWILLIG.

Bakken met geld verdienen door de NS, wat je niet toe komt.

Geauthoriseerd oplichten, belazeren van toeristen en andere

onwetende. Is dat niet iets dat taxichauffeurs niet mogen doen?

 

Bedenk in één keer, dat de kassiere van AH je het wisselgeld

niet hoeft terug te geven, tenzij je daar specifiek om vraagt. Of je gaat AH binnen, je moet je pinpas inchecken. Je verlaat met je kar de winkel en AH bepaalt wat je moet betalen, een beetje naar boven afgerond natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GeniusX
Begrijp ik hieruit dat je pas achteraf wordt afgerekend?
Dat is mooi, dan kan je dus nooit zwartrijden, want je hebt
nog niet betaald. Wat controleren ze dan op de trein?

Ik heb het nog nooit gebruikt, maar ik kan me zo voorstellen,
dat de trein in je MOET klokken, maar eruit VRIJWILLIG.
Bakken met geld verdienen door de NS, wat je niet toe komt.
Geauthoriseerd oplichten, belazeren van toeristen en andere
onwetende. Is dat niet iets dat taxichauffeurs niet mogen doen?

Bedenk in één keer, dat de kassiere van AH je het wisselgeld
niet hoeft terug te geven, tenzij je daar specifiek om vraagt. Of je gaat AH binnen, je moet je pinpas inchecken. Je verlaat met je kar de winkel en AH bepaalt wat je moet betalen, een beetje naar boven afgerond natuurlijk.


Er wordt zelfs vooraf afgerekend en achteraf gecorrigeerd.
Op het moment dat je incheckt wordt het maximale tarief van je kaart afgeschreven en aan het eind van de rit wordt dit gecorrigeerd naar het juiste bedrag, vergeet je ui te chekken dan ben je het maximale bedrag kwijt. Je zal dus ook vaak meer saldo op je kaart moeten hebben dan noodzakelijk voor je rit.

Wat AH betreft, als zij daar volgens bovenstaand systeem gaan werken dan wordt er dus eerst een groot bedrag bij binnekomst vd winkel van je rekening afgeschreven en bij de kassa zal je het te veel betaalde weer terug gestort krijgen. Ook als je aankopen weer eens zijn uitverkocht voor het verlaten van de winkel met je lege karretje langs de kassa anders ben je je geld kwijt.









Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Instaptarief (borg) bus en tram € 4,--

Instaptarief (borg) Trein € 20,--

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...