Gast pesseyur Geplaatst: 12 juli 2009 Geplaatst: 12 juli 2009 Goeie avond, Ik denk er aan om over te schakelen op Dreambox (huidig een Arion 9300-pvr). Echter, ik vind niet de juiste informatie, misschien kan één van de kenners mij hier helpen. Ik bezit een Imac G5 (os x, 10.4.11), telenetabonnement. Kan iemand mij zeggen wat ik exact allemaal nodig heb om een dreambox al zijn mogelijkheden te laten benutten op mijn mac ? De gemakkelijkste weg is alles te laten installeren, maar ik heb echt geen zin om bij het minste probleem een installateur in huis te halen zodoende wil het zelf proberen om naderhand de problemen dan ook zelf te kunnen oplossen. Zo heb ik het ook gedaan bij de overschakeling van kabel naar satelliet. Wat heel goed bevalt, maar ik wil proberen om alles uit de satellietmogelijkheden te halen met een dreambox. grts, pesseyur
spongebob Geplaatst: 12 juli 2009 Geplaatst: 12 juli 2009 ik heb een mac en als je een of andere webbrowser (safari, firefox, enz) op je mac hebt staan en ook eventueel een ftp-programma (transmit, enz), kan je perfect contact maken met je dreambox in je netwerk. via het programmaatje VLC kan je programma's vanuit je dreambox rechtstreeks kijken op je mac (vanop de harddisk of live) Wil je daarnaast nog zelf je zenderlijsten maken en aanpassen, dan heb je wel Parallels nodig, zodat je windows kunt installeren en zo ook het programmaatje DreamboxEdit. Veel succes ermee dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
papa1245 Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 pesseyur heeft een G5 dus daar zal Parallels niet op draaien. M7 SAT801 met TVV abo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen