Ga naar inhoud

[DM800HD] Overstap van Topfield naar Dreambox

Aanbevolen berichten

Gast ghislain2
Geplaatst:

Mijn Topfield heeft na vele jaren dienst de geest gegeven en ben dus nu op zoek naar een nieuwe (HD) receiver.

Dreambox 800 lijkt me het meest geschikte toestel echter dit is een heel verschillend beestje dan de Topfield. Vandaar dat ik met een aantal vragen zit.

Kan er mij iemand op het juiste spoor zetten ivm het gebruik van deze receiver (sites, threads....) ?

Ik lees dat er verschillende plug-ins bestaan maar hoe en waar kan ik deze betrekken ?

Ik heb een externe scaler, is het mogelijk om de DM800 scaling uit te schakelen zodat deze enkel 'native' resolutie weergeeft ?

Welke software is het meest geschikt om in combinatie met de DM800 te gebruiken ?

Is het mogelijk om vanaf een NAS te streamen naar de DM800 ?

Alle suggesties zijn meer dan welkom !

Geplaatst:

-Kan er mij iemand op het juiste spoor zetten ivm het gebruik van deze receiver (sites, threads....) ?

Eu je zit op sat4all hier staat heel veel, gewoon even rustig lezen.

-Ik lees dat er verschillende plug-ins bestaan maar hoe en waar kan ik deze betrekken ?

Op ihad staan veel plugins, even zoeken op google

-Ik heb een externe scaler, is het mogelijk om de DM800 scaling uit te schakelen zodat deze enkel 'native' resolutie weergeeft ?

Ja

-Welke software is het meest geschikt om in combinatie met de DM800 te gebruiken ?

Ieder heeft zijn eigen voorkeur, er is zoveel!

-Is het mogelijk om vanaf een NAS te streamen naar de DM800 ?

Ja

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Gast ghislain2
Geplaatst:

Reinder,

Bedankt voor de eerste aanzet smile

Ik neem de info op ihad grondig door.

Wat betreft de emu's, welke zijn de meest populaire en wat zijn de verschillen ? Mij zeggen al die ronkende namen helemaal niets en bovendien vind je maar weining beeldmateriaal terug dus ik zou het op prijs stellen om toch een minimum van informatie van doorwinterterde gebruikers te kunnen vernemen.

Bestaat er zoiets als 'dreambox voor dummies' laugh

Dit verhaal doet mij een beetje denken aan mijn eerste stappen in de sat wereld vele jaren terug (Duwgati).

Geplaatst:

Als je een DM800 hebt is het handig om te bepalen welk image je erop wilt zetten,

er zijn veel verschillende bijvoorbeeld: Pli, Gemini, Milo, Nabilo etc. Dit is gewoon uitproberen welke je t beste bevalt.

De meeste hebben een eigen wiki of forum.

Hoe je de box kan flashen kan je hier lezen:

http://www.dream-multimedia-tv.de/dm800/eng_browser.php

De settings lijst: die van Henksat vindt ik zelf het handigste, deze wordt ook regelmatig geupdate.

Kies wel voor de enigma 2 lijsten:

http://www.pli-images.org/modules/wiki/index.php?wakka=HenksatSettings

Wat betreft de emu kan je met CCcam beginnen, deze werkt ook het beste met de seca 3 kaart (updates).

Die kan je meestal downloaden vanuit het software menu bij alle images. Hier lijst met verschillen al is deze gedateerd:

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1691047/Zilverster#Post1691047

In de configuratie, netwerk setup kan je een vast ip adres opgeven, zo kan je de box ook makkelijk met ftp/http/telnet benaderen.

Hiermee kom je een aardig eind op weg.

gr.

nvl

DM7000 Pli Jade2, DM7025 Openpli, DM7025+ Openpli 25-5, DM800 Gemini 5, Vu+ Duo Openpli.

Visiosat G4: 13, 19.2, 23.5, 28.2 - 3 Twin en 1 Quad lnb.

Selfsat + Rotor

Gast ghislain2
Geplaatst:

Reuze, bedankt voor de informatie nvl ! smilecool

Gast ghislain2
Geplaatst:
Origineel bericht van: Happy2000

-Ik heb een externe scaler, is het mogelijk om de DM800 scaling uit te schakelen zodat deze enkel 'native' resolutie weergeeft ?

Ja

-Is het mogelijk om vanaf een NAS te streamen naar de DM800 ?

Ja

euh en hoe begin ik daar aan (optie in menu, software...) ? (vooral 1)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen