Ga naar inhoud


electriciteit producerende wegen


Gast hagar

Aanbevolen berichten

Volgens israelische wetenschapers kan er onder de weg honderden speciale metalen kristallen geplaatst worden die onder druk elektriciteit produceren.

 

bron sky news

 

Is interesant maar ik denk waarom onder de weg als deze onder druk elektriciteit produceert waarom dan ook niet onder de auto zelf. De stroom die deze dan produceert is wel niet genoeg om de auto te laten rijden maar kan misschien in combinatie met de meer traditionele elektrische auto de radius vergroten.

 

En nu dacht ik aan statische elektriciteit, kan er niet een wollen mat onder de auto geplaatst worden ( bv) en kan die statische elektriciteit ook gebruikt worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Haringvlietdam is jaren energieleverancier hoor, niets nieuws.

 

In jouw verhaal vergeet je even wat natuurkundige wetten. Alles wat energie levert kost energie, de auto zou meer energie nodig hebben om vooruit te komen.

Denk maar aan een fietsdynamo, je trapt zwaarder.

Auto met airco aan gebruikt ook meer benzine.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn verhaal? De Haringvlietdam werkt anders dan waar deze israelische wetenschapers mee bezig zijn.

Wat jij nu zegt is dat als er stroom opgewekt word door deze kristallen onder de wegdek de auto's langzamer gaan rijden (fietsdynamo en auto met airco voorbeeld)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, anders zullen we een van de natuurkundige hoofdwetten, de wet van het behoud van energie, moeten herschrijven.

 

Gratis energie?

Een gevolg van de wet van behoud van energie is dat het niet mogelijk is om een experiment uit te voeren dat vanzelf energie genereert; het is dus niet mogelijk dat een apparaat vanzelf gaat draaien en blijft draaien zonder dat van buitenaf energie wordt toegevoerd. Er is in het verleden heel vaak zo'n Perpetuum mobile (letterlijk: eeuwige beweger) "uitgevonden", maar bij allemaal bleek er uiteindelijk toch energie van buiten aan te pas te komen.

Bron: Wikipedia

 

(Overigens werd bij ons thuis vroeger het gasfornuis met deze "kristallen" techniek ontstoken.)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat we het hier over gratis energie hebben maar eerder over energie herbruiken die normaal verloren gaat ( niet gebruikt ) zoals kers in f1.

Hier word stroom opgewekt door druk (wisselingen) dus de stootdempers vangen deze druk wisselingen nu op en deze energie word niet gebruikt. In mijn ogen geen gratis energie mar het gebruiken van energie die normall verloren gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sat-elite
Origineel bericht van: ceesv
Ja, anders zullen we een van de natuurkundige hoofdwetten, de wet van het behoud van energie, moeten herschrijven.

het gewicht van de auto is er al dus hij gaat niet langzamer rijden als ik de druk opvang en dit omzet tot energie.
zeg maar hetzelfde principe als over een weegschaal rijden
dit kost naar mijn idee geen extra energie en vind het idee grandioos
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hagar
In mijn verhaal? De Haringvlietdam werkt anders dan waar deze israelische wetenschapers mee bezig zijn.
Wat jij nu zegt is dat als er stroom opgewekt word door deze kristallen onder de wegdek de auto's langzamer gaan rijden (fietsdynamo en auto met airco voorbeeld)


Gefeliciteerd, jij hebt zojuist het perpetuum mobile uitgevonden! laugh

Overigens, de Haringvlietdam werkt energie op met het wegdek (nog) niet met het doorstromende water.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: sat-elite
Origineel bericht van: ceesv
Ja, anders zullen we een van de natuurkundige hoofdwetten, de wet van het behoud van energie, moeten herschrijven.

het gewicht van de auto is er al dus hij gaat niet langzamer rijden als ik de druk opvang en dit omzet tot energie.
zeg maar hetzelfde principe als over een weegschaal rijden
dit kost naar mijn idee geen extra energie en vind het idee grandioos

De kristallen zullen ingedrukt worden door eroverheen te rijden. De rolweerstand zal dus toenemen, waardoor de wet tot behoud van energie weer klopt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sat-elite

naar mijn inzien is dat onzin

als de kristallen onder het wegdek liggen heeft de auto geen extra wrijving om de kristallen in te drukken.

dit gebeurd al automatisch door het gewicht van de auto.

als je de auto lichter maakt dan heb je inderdaad minder wrijving en zal die zuiniger zijn maar of ik nu over een weg rijd waar grond onder ligt of een weg waar iets onder ligt wat de druk opvangt maakt voor mijn voertuig niks uit.

zuipen doet die toch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hagar

Is interesant maar ik denk waarom onder de weg als deze onder druk elektriciteit produceert waarom dan ook niet onder de auto zelf. De stroom die deze dan produceert is wel niet genoeg om de auto te laten rijden maar kan misschien in combinatie met de meer traditionele elektrische auto de radius vergroten.


Dat is onmogelijk. Je eigen energie opwekken. Als de auto dan bijv 1 kW opwekt, moet hij zelfs meer leveren (rendement is nooit 100%)
dit komt op hetzelfde neer als op je fiets een elektromotor plaatsen, hiermee het achterwiel aandrijven, en deze aansluiten op je eigen dynamo.
En dan glashard zeggen: dan hoef ik minder zwaar te trappen!

Ik durf zelfs te beweren dat je nog zwaarder moet trappen, gezien het rendement; is altijd kleiner dan 100%.

groet.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Naarmate het wegdek meer ingedrukt wordt, zal toch de rolweestrand van het wegdek toenemen. Je moet namelijk steeds uit de "kuil" omhoog rijden.

Gevolg is een evenredig hoger brandstof gebruik van je auto.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterker nog, de kristallen veroorzaken wrijving en dus warmte (lees verlies).

Wat ze beter kunen doen is een omgekeerde vloerverwarming

onder het afvalt. Asfalt wordt heet door zon en rolweestand,

water wordt verwarmt, asfalt koelt af. Zeker in israel werkt dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...