Ga naar inhoud


electriciteit producerende wegen


Gast hagar

Aanbevolen berichten

Gast sat-elite

ik hoef toch niet balletje voor balletje in te drukken met mijn banden?

dan zou het kloppen ja

maar als ik toch een plaat heb die niet doorbuigt maar wel in zijn geheel indrukt (wegdek)dan heeft dit toch geen extra wrijving

zeg maar over een weegschaal rijden

de energie die nodig is om vooruit te komen

anders ben ik toch helemaal verruckt smile

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: GeniusX
Asfalt wordt heet door zon en rolweestand,
water wordt verwarmt, asfalt koelt af. Zeker in israel werkt dat.


Laat nu net dat gebruikt worden in de Haringvlietdam.........

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bedenk dat het om hele kleine hoeveelheden energie gaat, die opgewekt worden door deze kristallen.

De opgewekte hoeveelheid energie is evenredig met de energie die de auto moet leveren.

Op een volstrekt vlak wegdek zal de wagen (band) een bepaalde rolweerstand hebben. Wanneer het wegdek niet vlak is, zal je band op de oneffenheden vervormen, en daardoor een hogere rolweerstand hebben. Op energie op te wekken, zal het wegdek een beweging moeten overbrengen op de kristallen. Eenvoudig gezegd, je wagen drukt het wegdek omlaag door bijvoorbeeld op een plaat te rijden. Aan het einde van die plaat zal je wagen weer omhoog moeten, en dat kost je energie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sat-elite

als je het zo bekijkt wel ja

dacht dat de (plaat)vele malen groter was en de druk van de voertuigen omgezet werd

het gewicht heeft de auto toch al

zeg maar hetzelfde principe als vallend water

naar als de band de kristallen een voor een moet indrukken dan heeft het weinig effect en heb je volkomen gelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...