Ga naar inhoud


nieuwe HD ontvanger


j.f.otten

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

 

ik ben op zoek naar een nieuwe satelliet ontvanger. Het moet een HD ontvanger worden met een dubbele tuner zodat er onafhankelijk opgenomen kan worden. Ik heb al een SAB Ultimate Super HD staan en een DM 7025. Het zou prettig zijn als de nieuwe ontvanger kan communiceren via cccam met de andere ontvangers. Wie weet er een goede ontvanger

 

groet,

Jeroen

 

p.s. de sat winkel waar ik normaal naar toe gaat raad mijn de Vantage HD8000s aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit is een moeilijke vraag, want er zijn veel mogenlijkheden. Ikzelf heb een reelbox en ben zeer tevreden. Het is dan ook wel meer dan gewoon een ontvanger, meer een HTPC, en misschien te prijzig. Hij kan wel aales wat jij wilt

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

jouw eis om cccam te kunnen gebruiken, maakt de keuze ontvangers een heel stuk kleiner.

 

De enige hd ontvanger met 2 tuners die ik kan bedenken die ook stabiel zal draaien, is de dreambox8000 maar deze is slecht leverbaar en ook nog eens vrij prijzig (rond de 1000 euro).

 

Verder is het ook mogelijk om enigma2 met incubuscamd (cccam compatible) op de kathrein ufs922 te draaien, maar dit is nog wel vrij buggy en is ook nog niet aan te raden.

Samsung 40B650 lcd tv met Ziggo CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast decodertje
Origineel bericht van: Korsman035
jouw eis om cccam te kunnen gebruiken, maakt de keuze ontvangers een heel stuk kleiner.



sinds de diablo wifi valt het wel mee.
heb zelf een topfield 7700hdpvr en die werkt prima met de diablo wifi en cccam.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Korsman035
...De enige hd ontvanger met 2 tuners die ik kan bedenken die ook stabiel zal draaien, is de dreambox8000 ....


Daat gaan we weer, kunnen we nou nooit objectief zijn ?

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Korsman035

De enige hd ontvanger met 2 tuners die ik kan bedenken die ook stabiel zal draaien, is de dreambox8000


Als je het puur op stabiliteit gooit, zou ik eerder de Reelbox aanraden.

Wil je alleen Tv kijken/opnemen/EPG, is de 8000 weer de betere. Maar 8000 verliest het dik op multimediagebeuren stabiliteit en mogelijkheden tov de AVG.

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ome to
De Azbox elite/premium is ook een mooie optie en niet echt over de top duur.


Ik zat inderdaad naar die Azbox te kijken. Ik moet me daarover maar eens inlezen. Maar ik sta nog steeds open voor andere opties. Misschien zeggen jullie wel, wacht tot september, want dan komt die of die ontvanger uit!! dus roep maar.

groet,
Jeroen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Its_Johan
Origineel bericht van: Korsman035
...De enige hd ontvanger met 2 tuners die ik kan bedenken die ook stabiel zal draaien, is de dreambox8000 ....


Daat gaan we weer, kunnen we nou nooit objectief zijn ?

hier een dm8000 met 3 tuners deze draait goed (er zal geen een enkele sat ontvanger helemaal 100% goed draaien)
maar ik ben er tevreden mee, cccam gaat als een trein ,opnemen en weergeven gaat ook goed behalve de timeshift ( maar ja dat zal dream nooit onder de knie krijgen)
de software van dream is een van de beste en stabielste op het moment maar met de hardware is een ander verhaal

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben erg tevreden met mijn DM600. Toch heb ik er niet voor gekozen om de DM8000 ook aan te schaffen, maar de Azbox Premium. Eigenlijk om de volgende reden:

- Prijs;

- Geen Wireless;

- DVI ipv HDMI.

 

Het is inderdaad jammer dat rond de Azbox geen grote community is. Dit zorgt er inderdaad voor dat je veel geduld moet hebben.

 

Succes met het maken van een keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@chefke

 

ik zat ook al AZbox Premium. Maar als ik het goed begreep was er nog geen ondersteuning voor 2 tuners of kon er nog niet opgenomen worden en een ander kanaal gekeken worden. Zelf vind ik de Kathrein 922 er ook wel goed uitzien, alleen die is hier in nederland volgens mij moeilijk te leveren. In ieder geval de satshops waar ik normaal kom die hebben hem niet.

 

groet,

Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...