Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn PC draait op Windows7 x86 (32 bits) tot volle tevredenheid,

maar er wordt aangegeven dat hij geschikt is voor x64.

Door gebrek aan kennis weet ik niet wat beter is.

Wat zijn de voor- en/of nadelen van een overschakeling ?

B.v.d. Pestvogel.

Geplaatst:

Grootste voordeel is dat je meer dan 3 Gb kunt gebruiken. Met 32 bits kun je tot 4 Gb gaan, maar in de praktijk is er dan ongeveer 3.15 Gb beschikbaar. Bij 64 bits kun je wel al het geheugen gebruiken. Verder zal je weinig verschil merken in de praktijk. Tegenwoordig zijn de drivers (vista) dik in orde of je moet exotische spullen hebben.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

daarnaast moet je ook de geschikte programma's op x64 hebben / kunnen draaien.

Anders heeft het nog geen winst

Groet,

John

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

Geplaatst:

Dat zeg ik.... weinig verschil in de gebruik.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

dat lijkt een beetje te ongenuanceerd winwiz,

hoeveel freeware (a)

hoeveel shareware (B)

hoeveel licensed Proggies ©

zijn er dan voor de thuisgebruiker

waarbij de 64 bit echt ge-implementeerd is (dus snel werkt) ?

en hoeveel van onze a, b en c 32 bit werkt absoluut niet meer?

tis droevig gesteld met 64 bit en optioneel multithreading+multitasking

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
dat lijkt een beetje te ongenuanceerd winwiz,
hoeveel freeware (a)
hoeveel shareware (B)
hoeveel licensed Proggies ©
zijn er dan voor de thuisgebruiker
waarbij de 64 bit echt ge-implementeerd is (dus snel werkt) ?

en hoeveel van onze a, b en c 32 bit werkt absoluut niet meer?

tis droevig gesteld met 64 bit en optioneel multithreading+multitasking

ciao

99% van alle programma's die ik gebruik (en dat zijn er veel) werken gewoon. Er ís niet veel native 64 bits, en daarom zeg ik ook: je merkt bijna geen verschil. Het grote verschil waar je wél wat aan hebt is het gebruik van meer geheugen.

32 bits aps werken niet merkbaar langzamer in 64 bit (misschien wel meetbaar), dus dat is geen reden om het niet te doen. 64 bits versies zijn er niet veel, maar als je er wel een hebt, of kunt kiezen, kun je er onder 64 bits gebruik van maken. Met 32 bits OS niet..... Programma's als photoshop zullen 8-12% sneller werken in 64 bit. Bij grote bewerking ga je meer verschil werken door.... meer beschikbaar geheugen (als je het erin steekt).... Schaken is een positieve uitzondering. Een 64 bits versie kan tot bijna 60% sneller werken dan de 32 bits versie.

Het gaat mij om de gemiddelde gebruiker, die zal dus weinig verschil merken behalve het geheugen dan.

In Xp64 was de hardware ondersteuning bedroevend, maar dat is nu eigenlijk ook geen probleem meer, dus ook geen reden om het niet te doen. Het leuke is dat je legaal een 64 bits versie met een 32 bits key kunt gebruiken. Heb je alleen de 32 bits dvd, gewoon ergens een 64 bits versie lenen of downloaden (geen gehackte) en activeren met je eigen key.

Geplaatst:

Iedere een beetje moderne PC kan meer dan 4GB aan, 8 of zelfs 16GB zijn geen uitzondering. Veel geheugen is altijd goed, meestal levert meer geheugen meer snelheid op. Als je bijvoorbeeld een 64 bit Windows met 8GB hebt, dan kun je daar ook twee grote 32 bit programma's in laden. Op een 64 bit systeem kun je vrijwel alle 32 bit programma's draaien, op een 32 bit systeem nooit een 64 bit programma.

Conclusie: kijk of je 64 bit drivers voor al je spullen kunt krijgen, en als dat lukt installeer dan 64 bit Windows.

Geplaatst:

sins ik 8gb intern heb om zwaar tegamen en em tegelijk als lan server en dan ook nog een film te comprimeren heb ik os 64 wel nodig het leg er aan hoe zwaar je je PC wil hebben voor standaard is 32 bit genoeg maar als je zwaar dingen wil doen moet je wel 64 bit draaien oja even wat specs

amd Quad core phentom 9550

ati ATI Radeon HD 4890

8gb intern

1,5 tb hhd

dan moet je wel 64 bit draaien

Geplaatst:
Origineel bericht van: Steve
ik weet niet wat voor programma`s je gebruikt,maar voor b.v. cad en grote rekenprogramma`s heeft dit zeker een voordeel.maar als je dit niet gebruikt dan zou ik het op 32 bit houden.

http://www.vistabits.nl/optimalisatie/kiezen_voor_vista_64_bit.html

Ik gebruik Photoshop en geen Cad of Rekenprogramma's. Ik heb dus de meeste winst uit het meer geheugen wat ik heb en kan gebruiken.

Intel i920 @ 3.5 Ghz + 12 Gb DDR3

Geplaatst:

Allemaal bedankt voor de reacties ! Zoals ik al schreef snap ik er weinig van. Uit jullie reacties heb ik in ieder geval begrepen dat voor mijn huis, tuin en keuken computergebruik

x64 niet echt nodig is. Ik laat het lekker zo als het is. Groeten.Pestvogel.

Geplaatst:

he Pestvogel

log bij me in als je wat wil weten via msn (de rest ook wel!!!!) groetjes danny

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen