salem999 Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 hallo iedereen, ik weet niet of hier is de juiste plaats van deze subject. ik heb zojuist 3 emails ontvangen van info@incassopartners.nl , ik kreeg een hoge blooddruk daarvan en de volgende is een email van 3 emails met zelfde text , ook mijn alle adres bij usenext is niet juist voor alle 3 accounts het was alleen van mijn kant gebruikt om paar Gigabyte te downloaden voor (trial periode van 14dagen) voor 1 euro door paypal betaald. maar mijn emails zijn juist met IP adres is gemeld in deze 3 emails, kan zijn later mijn goede adres doorgegeven van Telfort internet provider aan hun??? ================================= Geachte heer Salem, betreft: Usenext / 13?????? Tot ons heeft zich gewend UseNeXT.com gevestigd te München, Duitsland. Zij verzochten ons de incasso van haar openstaande vordering op u ter hand te nemen. Deze vordering bestaat uit abonnementsgeld voor de toegang tot de UseNeXt nieuwsgroepen. U hebt zich hier op 18.06.06 0:34 geregistreerd vanaf IP adres: 82.170.187.118 met emailadres: ????????@hotmail.com;. Tijdens het aanmeldproces bent u akkoord gegaan met de voorwaarden van UseNeXt. Zonder uw akkoord kan dit aanmeldproces niet succesvol worden afgerond. Volgens deze voorwaarden wordt de 14 dagen proefperiode automatisch verlengd indien u het contract niet opzegt. Meer informatie treft u in de bijlage en op de website van UseN! eXt: www.Usenext.nl. Wij verzoeken u het totaal verschuldigde bedrag ad € 162,86 binnen 14 dagen na dagtekening bij te schrijven op onze derdenrekening: bankrekeningnummer 52.39.75.627 ten name van ‘Stichting Beheer Derdengelden IPN’ onder vermelding van het betalingskenmerk: ????????. Hoofdsom € 100,35 Rente € 0,51 Buitengerechtelijke incassokosten € 37,00 Registratiekosten € 25,00 In mindering voldaan € -0,00 Totaal € 162,86 Bij gebreke van ontvangst van dit volledige bedrag acht opdrachtgever zich vrij tot gerechtsmaatregelen over te gaan. De kosten van een gerechtelijke procedure zullen bij u in rekening worden gebracht. Wilt u meer informatie of een reactie doorgeven? Meer informatie over uw vordering kunt u vinden op de website http://debiteur.incassopartners.nl . Hier kunt u ook uw reacties direct doorgeven aan de zaakbehandelaar. Op deze wijze kunnen wij u snel en goed van dienst zijn. Uw login gegevens zijn: Loginnaam: ????? Wachtwoord: ????? -------------------------------------------------------------------------------- Incasso Partners Nederland Postbus 467 2300 AL Leiden telefoon (071) 5247070 fax (071) 5247071 info@incassopartners.nl www.incassopartners.nl Hoogachtend, Incasso Partners Nederland 1. contractsbepalingen met betrekking tot de verlenging When closing the contract each customer confirms to have read and accept the Terms & Conditions. In these T&C he is explicitly shown his responsibility of cancelling. The following text is shown during the sign-up process and must be accepted by ticking a respective box on the top of the text: I am of legal age. By sending this form I submit a binding offer. This offer is accepted (conclusion of the contract) when I receive an e-mail of confirmation. The contract enables me to: a) Test UseNeXT for the next 2 weeks and download up to 3 Gigabyte for free!. Unless I cancel within the test period, or upgrade to a different subscription package, I agree to join for only $11.25*/7,95 Euro per month - for a period of 12 month and get access to 15 Gigabytes download volume for each month. I understand that I may cancel at any time, such that my subscription is not renewed upon expiry. I acknowledge that unless I wish for my account to be automatically renewed for a further service period, I must provide notice of my wish not to renew, at least one day before the end date of the current term. I have read through the terms and conditions and agree to join UseNeXT subject to these terms. Right of withdrawal: I can withdraw my declaration directed on the conclusion of the contract within two weeks in written form without giving any reasons (e.g. using the support form, post, fax or online in the member area). The time allowed starts at the earliest with the receipt of this indoctrination. To ensure the time allowed for your withdrawal the duly dispatch of your withdrawal is sufficient. The withdrawal must be sent to: Aviteo Ltd. Gainsborough House Customer Care 81 Oxford Street London W1D 2EU Great Britain Fax: +49-700-873639813 Please note that this number's prefix depends on the country you live in. A list of prefix codes can be found under "Support Hotline". Support form: http://usenext.de/index.cfm?DL=sf Member area: http://usenext.de Exlusion of right of withdrawal: My right of withdrawal expires ahead of time if the execution of the service was started with my explicit approval or if I have started the execution myself (e.g. by downloading). Effects of withdrawal: In case of an effective withdrawal both side's efforts have to be granted aback and incurred use (e.g. interests) has to be restored should the situation arise. It is not possible to successfully close a contract without explicitly confirming and accepting these contract conditions. During the trial period the customer can at all times send us his cancellation via support form, post or fax. Alternatively, he is able to directly cancel his account in his member area on http://www.usenext.com. Cancellations via telephone will not be accepted; customers wanting to cancel on the phone are explicitly informed of the necessity of a written cancellation. If a customer has left the trial period and moved on to a regular full package, a cancellation must have reached us 14 days before the end of the contract’s term at the latest. If no cancellation reaches us or if a cancellation has not reached us in due time, the contract will be extended by the current term into another currently selected package. The right of withdrawal for regular contract extensions or preterm contract extension becomes nullified with the usage of the provided service by the customer. Since the offered contractual package is a service, it cannot be withdrawn once the service has been used. Consequently, the right of withdrawal will only be valid if the service has not been used, e.g. through performing a download. The period of withdrawal is 14 days from the day of contract conclusion (cf. §312 BGB – German Civil Code). In addition to the regular cancellation details and withdrawal rights, customers are treated very obligingly when disagreeing with an unwanted contract extension. If a customer adamantly states that he does not want a selected package, he is granted a refund for the billed sum and the account was closed. During his term the customer may upgrade his account into a different package. This change is not possible for long-term packages that have unused monthly packages left. In this case, the change is only possible if the customer is already using the last of his packages – he otherwise has to use up his remaining packages first. If a customer orders a new package or upgrades into a new monthly package, any unused previous download volume is forfeited. This is explicitly stated when performing an upgrade. ==================
salem999 Geplaatst: 13 juli 2009 Auteur Geplaatst: 13 juli 2009 en de andere 2 emails met 2 bedragen van 75 euros, ook met niet juiste adressen van mijn , maar emails kloppen wel met oude IP adres toen was Tiscali en nu is Telfort geworden ?? dus ik moet in totaal 312 euros betalen, maar ik weet echt niet of in de toekomst nog andere emails van die soort gaan volgen (want ik heb al een account of twee) en ben de informatie tot de toegang in mijn account verloren. hoop dat iemand heeft met de usenext meegedaan en die probleme al kent. hartelijk dank voor jullie tips. salem
Loui (K) Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Ik zou>>Hier<<even contact mee opnemen en hun dit voorleggen.
Big fellow Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Je zit hoogstwaarschijnlijk vast aan het betalen van de rekeningen. Tenzij je nooit aanmaningen hebt ontvangen. Volgens de wet dien je minimaal 2 aanmaningen ontvangen te hebben voordat een incasso buro mag worden ingeschakelt. Het enige wat ik op de rekening zie staan die je gepost hebt wat ik denk dat je niet hoeft te betalen zijn de "registratie" kosten a 25.00 euro. De rest is allemaal correct zo te zien. Het enige advies wat ik je kan geven is controleren of je aanmaningen hebt ontvangen, zo niet dan je beklag doen bij usenext en het incasso buro. Ik vind het alleen een beetje vreemd dat ze je een email sturen aangezien dit soort communicatie normaal gesproken per (aangetekende) post verloopt. “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
vincent1971 Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Google eens op usenext.com scam Ik voor mij had zo iets met een andere site. Heb toen een een hotmail account gebruikt. Toen er van die dreig emails binnenkwamen dat account opgeheven. Nooit iets meer gehoord. Ik voor mij zou het gewoon afwachten. Ze hebben alleen je ip en je email adres. Ik voor mij zou pas reageren als ik een brief op mijn huis adres zou krijgen. En je weet hopelijk de incasso formules? Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
Hydraman Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Als ik het verhaal goed begrijp, heb je gebruik gemaakt van een 14-daagse proefperiode (welke automatisch overgaat in een overeenkomst, mits je niet tijdig opzegt). Heb je vóór het einde van deze proefperiode aangegeven dat je geen overeenkomst wilde aangaan? Ben je tijdens de proefperiode over de downloadlimiet van 3 GB gegaan?
salem999 Geplaatst: 13 juli 2009 Auteur Geplaatst: 13 juli 2009 hartelijk dank voor jullie antwoord, ja aanmaning heb ik vorig 2 weeks geleden ontvangen (maar eerlijk te zeggen heb ik nu gezien door zoek functie binne emails), ja ik heb de trial periode van 14 dagen dat ik gelijk gebruik heb gemaakt van de 3GB en nooit wist dat ik binnen die tijd moest afzeggen, ik weet niet of dat helpt ?::; dat alle adressen die ik heb gevulld tijdends registatie is niet de juiste huidige adres waar ik nu woon. zelft sommige adress zijn in de USA ... maar toch door een ((( PayPal email adres betaald ))) speelt dat een rol ????? want ik heb net een geschiedenis gedownload, en heb gezien dat ik 11 keer heb accounts gemaakt, of ik nog 8 maaningen ga ontvangen weet ik echt niet!!!! alvast bedankt
vincent1971 Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Wacht nu eerst af zou ik zeggen...tot je iets schriftelijks in huis krijgt. Dus geen email en zo. Email is erg makkelijk te vervalsen dus echt bewijs is dat niet. En daar zou ik pas actie op nemen. Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
Hydraman Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Origineel bericht van: salem999 ja ik heb de trial periode van 14 dagen dat ik gelijk gebruik heb gemaakt van de 3GB en nooit wist dat ik binnen die tijd moest afzeggen, ik weet niet of dat helpt ?::; dat alle adressen die ik heb gevulld tijdends registatie is niet de juiste huidige adres waar ik nu woon. zelft sommige adress zijn in de USA ... maar toch door een ((( PayPal email adres betaald ))) speelt dat een rol ????? want ik heb net een geschiedenis gedownload, en heb gezien dat ik 11 keer heb accounts gemaakt, of ik nog 8 maaningen ga ontvangen weet ik echt niet!!!! Men gaat er vanuit dat je de voorwaarden hebt gelezen én begrepen, dus aan een excuus van "ik wist het niet" heb je niets. Je bent dus 11 keer een proefperiode aangegaan, zonder op te zeggen? En ook nog eens door valse adressen op te geven? Zolang ze je verblijfsadres niet weten te achterhalen, zit je redelijk safe. Ik weet echter niet of ze nog iets via PayPal of via je ISP kunnen achterhalen.
salem999 Geplaatst: 13 juli 2009 Auteur Geplaatst: 13 juli 2009 Origineel bericht van: vincent1971 Wacht nu eerst af zou ik zeggen...tot je iets schriftelijks in huis krijgt. Dus geen email en zo. Email is erg makkelijk te vervalsen dus echt bewijs is dat niet. En daar zou ik pas actie op nemen. ik heb angst van wachten dat ik nog straks meer ga betalen. ik denk ik zal niets schriftelijks ontvangen want alle geregistreede adressen zijn fals (ok in de omgeving maar niet mijne), alleen als hun kontakt opnemen (of usenext of incassopartners.nl ) met tiscali of telfot en vragen ze over mijn IP adres en als telfot akkoord dan krijgen ze mijn echte woon adres maar denk ik duurt het meer dan 6 maanden! echt ik ben ziek gewoorden, want ben bezig met geld sparen; dan gaat het geld naar usenext.
Big fellow Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Hmmm.... Dus je hebt ook nog eens valsheid in geschrifte gepleegd? Niet zo slim... Hoe betaal je PayPal? Via een credit card of via je bank rekening? Via je credit card geeft iets meer "bescherming", echter via je bank rekening al een stuk minder.... Ik zou als ik jouw was maar snel alle accounts gaan opzeggen, en hopen op het beste! “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
vincent1971 Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Origineel bericht van: salem999 Origineel bericht van: vincent1971 Wacht nu eerst af zou ik zeggen...tot je iets schriftelijks in huis krijgt. Dus geen email en zo. Email is erg makkelijk te vervalsen dus echt bewijs is dat niet. En daar zou ik pas actie op nemen. ik heb angst van wachten dat ik nog straks meer ga betalen. ik denk ik zal niets schriftelijks ontvangen want alle geregistreede adressen zijn fals (ok in de omgeving maar niet mijne), alleen als hun kontakt opnemen (of usenext of incassopartners.nl ) met tiscali of telfot en vragen ze over mijn IP adres en als telfot akkoord dan krijgen ze mijn echte woon adres maar denk ik duurt het meer dan 6 maanden! echt ik ben ziek gewoorden, want ben bezig met geld sparen; dan gaat het geld naar usenext. Zoek eens op scam ( = oplichting ) + usenext met google. Lees het eens door zou ik zeggen. Tja je moet zelf weten of je het geld wel of niet overmaakt. Echter een incasso bureau kan alleen dreigen maar meer kan die in juridisch opzicht niet. Er zijn regels opgesteld voor een incasso bureau. Een bepaald percentage van de uitgaande soms kunnen ze als kosten rekenen, meer niet. Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
Hydraman Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Origineel bericht van: vincent1971 Tja je moet zelf weten of je het geld wel of niet overmaakt. Als je het geld overmaakt, zijn ze zo achter je verblijfsadres, houdt dat wel in je achterhoofd.
Moderator ceesv Geplaatst: 13 juli 2009 Moderator Geplaatst: 13 juli 2009 Googel maar eens onder computerbetrug.de Daar wordt uitvoerig ingegaan op dit soort praktijken. Door hele kleine lettertjes op een pagina, of voorwaarden die bij eerste aanmelding niet op de pagina staan wordt de indruk gewekt, dat je een betaalde dienst hebt afgenomen bij een provider. De bedragen die je noemt, zijn gebruikelijk. Het gaat meestal om intelligentietests, levensverwachting, jobzoekers, download van drivers en software, etc. Je ip nummer wordt gelogd, en er wordt om een e-mail adres gevraagd. Ook de proefperiode van 2 weken is gebruikelijk. Men begint dan rekeningen te sturen, en meestal binnen 2 weken met aanmaningen, in duitsland gevolgd door e-mails van advokaten. Dit alles gaat per e-mail, omdat ze geen huisadres en geen naam hebben. Het incassoburo zal je ook per e-mail geschreven hebben, en niet op je huisadres. In Duitsland adviseert de consumentenbond, om niet te reageren. Je krijgt nog een paar e-mails, die steeds dreigender worden, en na 6 maanden tot 1 jaar is de zaak doodgebloed. Je provider zal geen naw gegevens verstrekken zonder een gerechtelijk lastschrift. Laat dit een waarschuwing zijn, voor een ieder die maar wat aanklikt op internet. N.B. je kan aan mijn betoog geen rechten ontlenen. (Disclaimer naar goed duits gebruik). Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
leo1949 Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Beste Ceesv dat lijkt mij nog niet zo zeker!!! Origineel bericht van: salem999 Wij verzoeken u het totaal verschuldigde bedrag ad € 162,86 binnen 14 dagen na dagtekening bij te schrijven op onze derdenrekening: bankrekeningnummer 52.39.75.627 ten name van ‘Stichting Beheer Derdengelden IPN’ onder vermelding van het betalingskenmerk: ????????. Hoofdsom € 100,35 Rente € 0,51 Buitengerechtelijke incassokosten € 37,00 Registratiekosten € 25,00 In mindering voldaan € -0,00 Totaal € 162,86 Dit stukje uit zijn citaat komt wel van zijn ISP. Alles opzeggen in Duitsland en via je isp betalen lijkt mij de beste oplossing. Wat ook belangrijk is is dat je je betalingsbewijzen jaren moet bewaren. Vorige week nog een UPC deurwaarder aan de deur gehad voor een openstaande nota uit 2002. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Aanbevolen berichten