wilhelm Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Al enige tijd gebruik met veel plezier Windows Moviemaker om mijn korte vakantie filmpjes die ik met mijn fototoestel in video modus opneem, te bewerken, van muziek te voorzien, en online te zetten op YouTube. Nu heb ik me een Canon digitale kamera aangeschaft om mee te filmen. Probleem is echter dat deze filmpjes als .MPG bestand op mijn PC terechtkomen en Moviemaker deze niet kan openen met de melding "Een interface heeft teveel methoden om gebeurtenissen te starten" Inmiddels heb ik al veel geprobeerd met codecs en converter software om dit op te lossen, maar het lukt niet. Ook met Virtual Dub, AVS Video Convertor e.d. software kom ik niet verder. De filmpjes laten zich wel met VLC perfect afspelen en in Windows Media Player, maar dan zonder geluid. Wie heeft de oplossing? Alvast bedankt voor een respons DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.
columbo Geplaatst: 15 juli 2009 Geplaatst: 15 juli 2009 Als je NERO 9 eens probeerd ,hier mee kun je alle geluid& beeld matt.bewerken,{ook van foto's)zo als de helderheid kontrast ed,en over zetten naar evt mpg4.dus ook transcoderen naar you tube formaat.is niet goed koop ca.€80,maar dan heb je ook wat.o en neem geen download versie,maar gewoon op cd rom.Ik doe er zelf ook video's van een foto camera ,is windows film,mee bewerken,werkt prima.
Kowalski Geplaatst: 15 juli 2009 Geplaatst: 15 juli 2009 Ha die Wilhelm, niet op de brommer met dit weer? Probeer eens in Google maar dan met de foutmelding Engelstalig (hier). In de eerste posts komen een paar mogelijke oplossingen ter sprake. Welk type Canon camera heb je ook weer, een Legria? Misschien dat ook nog wat te vinden is als je daarop zoekt? Misschien kan je me eens een klein filmpje mailen, dan zal ik ook eens stoeien met movie maker. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen