MacGuinness Geplaatst: 16 juli 2009 Geplaatst: 16 juli 2009 En waarom niet. Ik kijk veel naar de regio's op de satelliet. Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =
Amager95 Geplaatst: 16 juli 2009 Geplaatst: 16 juli 2009 Origineel bericht van: MacGuinness En waarom niet. Ik kijk veel naar de regio's op de satelliet. Dat zijn dan de regionale of beter gezegd de provinciale omroepen. Dat is te overzien het aantal. Alhoewel er nog 3 niet uitzenden via de satelliet (West, Flevoland en Utrecht). Dan komt het totaal uit op 13 zenders. Op de site van de OLON , de organisatie voor lokale omroepen, komt uit op 288. Hoe in hemelsnaam wil je al deze zenders kwijt op de satelliet? En ga nou niet zeggen dat Amsterdam belangrijker is en daarom er op moet. Dan zouden de 3 andere grote steden er ook op moeten, maar tja dan zijn er weer andere steden die er ook op willen. AT5 mag voor mij best op de satelliet, maar dan moeten ze zich wel zelf kunnen bedruipen en nooit aankloppen om een subsidie bij een overheid voor het bekostigen van doorgifte via satelliet. Een stukje staatsrecht. Nederland is een decentraliseerde eenheidsstaat. Dat betekent dat de macht niet op één punt ligt maar ook in het land. Dan dient de media dus ook gedecentraliseerd te zijn in het land. Deze media heeft namelijk ook een controlerende taak op de macht. Bovendien is Amsterdam wel officieel de hoofdstad, maar wordt het geld verdient in Rotterdam en woont onze koningin Beatrix in Den Haag en zijn daar ook de ministeries gevestigd. Wat is dan in de praktijk de echte hoofdstad van Nederland?
Amager95 Geplaatst: 16 juli 2009 Geplaatst: 16 juli 2009 Origineel bericht van: Sjaak(k) Origineel bericht van: Amager95 Maar misschien wil Groningen, Zwolle, Amersfoort, Venlo, Eindhoven, Maastricht, Middelburg, Ede, Apeldoorn ook wel op de satelliet? Nou aan omroep Amersfoort mis je echt niets hoor Wat een shit zender is dat, lijkt wel een ziekenomroep ze gebruiken nog steeds de djingels en clips die ze 20 jaar terug al hadden. Is zo´n herkenbaar geluid roepen ze daar Maar Dione de Graaff is wel haar carriere daar begonnen
Gast DVD Geplaatst: 16 juli 2009 Geplaatst: 16 juli 2009 ik ben een oude rotterdamer woon nu 20 jaar in 's-hertogenbosch tot @home met digitale tv kwam had ik rijmond niet. zins 3 jaar heb ik nu een eigen huisje ik ben namelijk 17 dakloos geweest en zins ik nu zins en paar maanden schotel heb wil ik graag dat ik alles van het ziggo totaal paket op de schotel hebben en nu mis ik alleen AT5 nog vind het jammer dat rotterdam wel rekening houd met hun oude bewoners OOk in het buiteland gewoon via sat toch een beetje een thuis gevoel geven zo als de buiterlanders met hun zenders hier in nederland kennen kijken het moet eigenlijk een wet worden dat alle openbare zenders gratis via sat onvanger zou leuk zijn dat je op vankantie gewoon AT5 kan kijken in spanje of zo Groetjes danny van dongen
Amager95 Geplaatst: 16 juli 2009 Geplaatst: 16 juli 2009 Origineel bericht van: DVD ik ben een oude rotterdamer woon nu 20 jaar in 's-hertogenbosch tot @home met digitale tv kwam had ik rijmond niet. zins 3 jaar heb ik nu een eigen huisje ik ben namelijk 17 dakloos geweest en zins ik nu zins en paar maanden schotel heb wil ik graag dat ik alles van het ziggo totaal paket op de schotel hebben en nu mis ik alleen AT5 nog vind het jammer dat rotterdam wel rekening houd met hun oude bewoners OOk in het buiteland gewoon via sat toch een beetje een thuis gevoel geven zo als de buiterlanders met hun zenders hier in nederland kennen kijken het moet eigenlijk een wet worden dat alle openbare zenders gratis via sat onvanger zou leuk zijn dat je op vankantie gewoon AT5 kan kijken in spanje of zo Groetjes danny van dongen Maar Rijnmond is ook een regionale zender en geen lokale zender. Zuid-Holland heeft voor dat betreft de luxe dat zij zelfs twee regionale zenders hebben.
Gast DVD Geplaatst: 16 juli 2009 Geplaatst: 16 juli 2009 Origineel bericht van: Amager95 Origineel bericht van: MacGuinness En waarom niet. Ik kijk veel naar de regio's op de satelliet. Dat zijn dan de regionale of beter gezegd de provinciale omroepen. Dat is te overzien het aantal. Alhoewel er nog 3 niet uitzenden via de satelliet (West, Flevoland en Utrecht). Dan komt het totaal uit op 13 zenders. Op de site van de OLON , de organisatie voor lokale omroepen, komt uit op 288. Hoe in hemelsnaam wil je al deze zenders kwijt op de satelliet? En ga nou niet zeggen dat Amsterdam belangrijker is en daarom er op moet. Dan zouden de 3 andere grote steden er ook op moeten, maar tja dan zijn er weer andere steden die er ook op willen. AT5 mag voor mij best op de satelliet, maar dan moeten ze zich wel zelf kunnen bedruipen en nooit aankloppen om een subsidie bij een overheid voor het bekostigen van doorgifte via satelliet. Een stukje staatsrecht. Nederland is een decentraliseerde eenheidsstaat. Dat betekent dat de macht niet op één punt ligt maar ook in het land. Dan dient de media dus ook gedecentraliseerd te zijn in het land. Deze media heeft namelijk ook een controlerende taak op de macht. Bovendien is Amsterdam wel officieel de hoofdstad, maar wordt het geld verdient in Rotterdam en woont onze koningin Beatrix in Den Haag en zijn daar ook de ministeries gevestigd. Wat is dan in de praktijk de echte hoofdstad van Nederland? ik bedoel ook dat ik omdat me ouders in spijkenisse wonen en ook wel het nieuws op de rest wil hooren en kijken gooi alles op sat alle regionale en lokale omroepen zonder KAART op de sat
aaannk Geplaatst: 16 juli 2009 Geplaatst: 16 juli 2009 Waarschijnlijk denk jij dat geheel Nederland een behoefte heeft aan Amsterdam. Nou dat is dus niet zo. En meer kijkers? Tja, als alleen de hoeveelheid kijkers bepalend is of een zender op de satelliet te laten komen, dan hoef je alleen nog maar Nederland 1, RTL4 en SBS 6 door te geven. (onderzoek gedaan?) Maar misschien wil Groningen, Zwolle, Amersfoort, Venlo, Eindhoven, Maastricht, Middelburg, Ede, Apeldoorn ook wel op de satelliet? Mag van mij ook, maar ik denk toch dat in Amsterdam onze hoofdstad net effe meer gebeurd wat eventueel interessant kan zijn voor de gemiddelde tvkijker dan hier in Deventer om maar even bij mijn eigen woonplaats te blijven. Dus AT5 op de satelliet: ik JUICH HET TOE!!!!!! Wiljo
Elwin Geplaatst: 16 juli 2009 Geplaatst: 16 juli 2009 Ik kijk ook veel naar de regionalen. Voornamelijk Omroep Brabant, Omroep Zeeland, TV Noord Holland en TV Gelderland. Eigenlijk allemaal wel een beetje behalve Omrop Fryslan, daar versta ik toch niks van. AT5 mag er gewoon bij hoor. Lijkt me best leuk.
iRuud Geplaatst: 16 juli 2009 Geplaatst: 16 juli 2009 Origineel bericht van: Amager95 Rijnmond is een regionale zender; AT5 is een stadszender. AT5 met bijna landelijke dekking
Amager95 Geplaatst: 17 juli 2009 Geplaatst: 17 juli 2009 Origineel bericht van: aaannk Waarschijnlijk denk jij dat geheel Nederland een behoefte heeft aan Amsterdam. Nou dat is dus niet zo. En meer kijkers? Tja, als alleen de hoeveelheid kijkers bepalend is of een zender op de satelliet te laten komen, dan hoef je alleen nog maar Nederland 1, RTL4 en SBS 6 door te geven. (onderzoek gedaan?) Maar misschien wil Groningen, Zwolle, Amersfoort, Venlo, Eindhoven, Maastricht, Middelburg, Ede, Apeldoorn ook wel op de satelliet? Mag van mij ook, maar ik denk toch dat in Amsterdam onze hoofdstad net effe meer gebeurd wat eventueel interessant kan zijn voor de gemiddelde tvkijker dan hier in Deventer om maar even bij mijn eigen woonplaats te blijven. Dus AT5 op de satelliet: ik JUICH HET TOE!!!!!! Wiljo Waarom dan Rotterdam en Den Haag niet? Daar gebeurt ook veel meer dan in Deventer toch? Maar wat gebeurt er dan in Amsterdam wat zo interessant is? Dat is maar zo relatief. Zijn de problemen in Slotervaart zo interessant? De hoofdstedelijke problemen zijn vaak zo typisch voor de stad zelf, dat er nauwelijks sprake is van dat deze gelden voor andere steden in Nederland. Het geeft daardoor ook nog een vertekend beeld en mensen in het land krijgen het idee dat het ook speelt voor hun stad terwijl dat niet zo is. Qua cultuur wordt er al voldoende op de NOS/NPS uitgezonden via Nederland (1,2,3). Verdere toevoeging is niet nodig. Trouwens in Twente zijn de mensen helemaal niet zo gebrand op Amsterdam en het Westen. Daar worden zij vaak "vergeten". Misschien heeft dat ook te maken dat Amsterdammers vaken denken dat bij de stadsgrens de outback begint en de mensen niets van het leven begrijpen. Ok, ik geef toe dat ik een beetje generaliseer. Maar deze ervaring heb ik zelf meegemaakt. En deze ervaring heb ik niet alleen. Zelfs van Amsterdammers krijg ik deze bevestiging.
aaannk Geplaatst: 17 juli 2009 Geplaatst: 17 juli 2009 Origineel bericht van: Amager95 Origineel bericht van: aaannk Waarschijnlijk denk jij dat geheel Nederland een behoefte heeft aan Amsterdam. Nou dat is dus niet zo. En meer kijkers? Tja, als alleen de hoeveelheid kijkers bepalend is of een zender op de satelliet te laten komen, dan hoef je alleen nog maar Nederland 1, RTL4 en SBS 6 door te geven. (onderzoek gedaan?) Maar misschien wil Groningen, Zwolle, Amersfoort, Venlo, Eindhoven, Maastricht, Middelburg, Ede, Apeldoorn ook wel op de satelliet? Mag van mij ook, maar ik denk toch dat in Amsterdam onze hoofdstad net effe meer gebeurd wat eventueel interessant kan zijn voor de gemiddelde tvkijker dan hier in Deventer om maar even bij mijn eigen woonplaats te blijven. Dus AT5 op de satelliet: ik JUICH HET TOE!!!!!! Wiljo Waarom dan Rotterdam en Den Haag niet? Daar gebeurt ook veel meer dan in Deventer toch? ANTWOORD JAZEKER,vooruit als jij dat graag wil ook Den Haag en Rotterdam de stadstv op satelliet. Maar wat gebeurt er dan in Amsterdam wat zo interessant is? Dat is maar zo relatief. Zijn de problemen in Slotervaart zo interessant? Nee dat is niet interessant,dat kan ik ook op het journaal zien want het is al een landelijk isue Maar gewoon omdat er mensen zijn zoals ik die sommige programma's van AT5 graag willen zien zoals jij misschien weer andere programma's uit Rotterdam of Den Haag wil zien als dat mogelijk is via satelliet, niet meer of minder. De hoofdstedelijke problemen zijn vaak zo typisch voor de stad zelf, dat er nauwelijks sprake is van dat deze gelden voor andere steden in Nederland. Het geeft daardoor ook nog een vertekend beeld en mensen in het land krijgen het idee dat het ook speelt voor hun stad terwijl dat niet zo is. Nee hoor dat idee heb ik niet, al gebeurd er helaas hier ook nog al een aantal vervelende dingen. Qua cultuur wordt er al voldoende op de NOS/NPS uitgezonden via Nederland (1,2,3). Verdere toevoeging is niet nodig.------VIND JIJ Trouwens in Twente zijn de mensen helemaal niet zo gebrand op Amsterdam en het Westen. Daar worden zij vaak "vergeten". ---MINDERWAARDIGHEIDSCOMPLEX? Misschien heeft dat ook te maken dat Amsterdammers vaken denken dat bij de stadsgrens de outback begint en de mensen niets van het leven begrijpen. Ok, ik geef toe dat ik een beetje generaliseer. Maar deze ervaring heb ik zelf meegemaakt. En deze ervaring heb ik niet alleen. Zelfs van Amsterdammers krijg ik deze bevestiging. --- en daarom wil jij geen AT5? Wiljo
Amager95 Geplaatst: 17 juli 2009 Geplaatst: 17 juli 2009 --- en daarom wil jij geen AT5? Wiljo o.a. Ik vind het verder namelijk ook superarrogant om te zeggen dat alleen Amsterdam op de satelliet mag komen, met zeer waarschijnlijk subsidie van welke overheid dan ook. Elke lokale omroep in Nederland heeft het recht om deze privelege te mogen hebben en te mogen uitzenden via de satelliet. Maar waarschijnlijk heb jij geen idee dat er in dit land al een tweedeling aan het ontstaan is tussen de Randstand en de rest van Nederland. Enkele jaren is een hele artikel over verschenen in het NRC. De weerzin buiten de Randstad tegen de Randstad wordt steeds groter. Dit soort zaken versterkt dat alleen nog maar verder. Even ter herinnering over de vuurwerk ramp in Enschede. De WDR was er al bij om over deze ramp te verslaan, terwijl ze bij de NOS in Hilversum nog lagen te slapen. Het draait daar alleen maar om wat er in de Randstad/Amsterdam gebeurt, dat is in de laatste jaren alleen maar verder toegenomen.
aaannk Geplaatst: 17 juli 2009 Geplaatst: 17 juli 2009 Origineel bericht van: Amager95 --- en daarom wil jij geen AT5? Wiljo o.a. Ik vind het verder namelijk ook superarrogant om te zeggen dat alleen Amsterdam op de satelliet mag komen, met zeer waarschijnlijk subsidie van welke overheid dan ook. Elke lokale omroep in Nederland heeft het recht om deze privelege te mogen hebben en te mogen uitzenden via de satelliet. --- vind ik best, maar ja dat is nou eeenmaal niet de realiteit! Maar waarschijnlijk heb jij geen idee dat er in dit land al een tweedeling aan het ontstaan is tussen de Randstand en de rest van Nederland. Enkele jaren is een hele artikel over verschenen in het NRC. De weerzin buiten de Randstad tegen de Randstad wordt steeds groter. Dit soort zaken versterkt dat alleen nog maar verder. Even ter herinnering over de vuurwerk ramp in Enschede. De WDR was er al bij om over deze ramp te verslaan, terwijl ze bij de NOS in Hilversum nog lagen te slapen. Het draait daar alleen maar om wat er in de Randstad/Amsterdam gebeurt, dat is in de laatste jaren alleen maar verder toegenomen. Het zit wel diep bij jou heb ik zo het idee, terwijl deze topic begonnen is AT5 op de satelliet? sommige mensen huiveren om allerlei redenen anderen juichen het toe, verschil in meningen blijf je houden. als morgen Lutjebroektv op de satelliet komt zal ik even de zender scannen als ik hem niet interessant vind, dan kijk ik gewoon niet!! is ook een oplossing! Wiljo
Amager95 Geplaatst: 17 juli 2009 Geplaatst: 17 juli 2009 Origineel bericht van: aaannk Origineel bericht van: Amager95 --- en daarom wil jij geen AT5? Wiljo o.a. Ik vind het verder namelijk ook superarrogant om te zeggen dat alleen Amsterdam op de satelliet mag komen, met zeer waarschijnlijk subsidie van welke overheid dan ook. Elke lokale omroep in Nederland heeft het recht om deze privelege te mogen hebben en te mogen uitzenden via de satelliet. --- vind ik best, maar ja dat is nou eeenmaal niet de realiteit! Maar waarschijnlijk heb jij geen idee dat er in dit land al een tweedeling aan het ontstaan is tussen de Randstand en de rest van Nederland. Enkele jaren is een hele artikel over verschenen in het NRC. De weerzin buiten de Randstad tegen de Randstad wordt steeds groter. Dit soort zaken versterkt dat alleen nog maar verder. Even ter herinnering over de vuurwerk ramp in Enschede. De WDR was er al bij om over deze ramp te verslaan, terwijl ze bij de NOS in Hilversum nog lagen te slapen. Het draait daar alleen maar om wat er in de Randstad/Amsterdam gebeurt, dat is in de laatste jaren alleen maar verder toegenomen. Het zit wel diep bij jou heb ik zo het idee, terwijl deze topic begonnen is AT5 op de satelliet? sommige mensen huiveren om allerlei redenen anderen juichen het toe, verschil in meningen blijf je houden. als morgen Lutjebroektv op de satelliet komt zal ik even de zender scannen als ik hem niet interessant vind, dan kijk ik gewoon niet!! is ook een oplossing! Wiljo maar dan moet AT5 er wel op komen zonder enige vorm van subsidie! met subsidie betekent dat iedereen er aan mee betaalt. nee ik zit er niet mee, in zoverre dat ik er niet wakker van lig, maar ik constateer wel dat deze ontwikkelingen in Nederland plaatsvinden. het ontkennen daarvan zou dom en onverstandig zijn. wat mij stoort in deze discussie is dat AT5 op de een of andere manier meer zou mogen zijn dan andere lokale zenders in Nederland. dat zit mij dus dwars.
GeniusX Geplaatst: 17 juli 2009 Geplaatst: 17 juli 2009 En dan gun je het een ander ook niet. Je vindt het zeker ook niet eerlijk dat Amsterdam de hoofdstad van Nederland is en dat daar net iets meer gebeurd dan in je eigen dorp. Toevallig zijn in de wijde omtrek van Amsterdam erg heel veel mensen in geintereseerd. Subsidie wordt niet alleen uit jouw zak betaald, ook uit zakken van mensen het wel willen zien. Als je nu mag kiezen om subsidie te geven aan alle stads-zenders of alleen de pakweg 10 grootste is voor jou de keuze ook snel gemaakt, neem ik aan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen