Ga naar inhoud


[UPC] DVB-C vraagje


NINjak

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik heb eens naar de files gekeken en de IRD file zit in de kleine bin file.

 

Met ultraedit staat hij op de eerste regel op positie 4 t/m 7

 

De boxkey en RSA zijn niet zo te vinden dus er is aan gerekend om de rsa en boxkey te verkrijgen.

 

Ik wil toch weten wat er op de beide chips staan die met rood omcirkelt zijn.

 

Dit om de grootte van de chips te vergelijken met de grootte v.d files

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Matchless,

 

 

Citaat:
De boxkey en RSA zijn niet zo te vinden dus er is aan gerekend om de rsa en boxkey te verkrijgen.

 

 

Probeer voor het zoeken eens te splitsen en opnieuw te zoeken of je iets kunt vinden, bijv. 5 byte's lengte, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar je ziet wel met een beetje geluk verandering in kleur van print en omliggende solderingen.

 

Ikzelf heb echter eerder het gevoel dat het met een JTAG interface gebeurt.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je 'inzoomt' op de linker bovenhoek van de eerder door mij geposte foto dan zie je dat het er op zijn minst 'anders' uitziet dan de rest van de plaat. Een van de puntjes linksonder is bijna zwart uitgeslagen en het hele gebied heeft een andere kleur groen, het glimt een beetje, wat veroorzaakt lijkt te worden door iets 'vettigs' dat op de plaat zit. Ik kan mij vergissen maar dit lijkt me niet de staat waarin zo'n plaat de fabriek verlaat toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zit bijna altijd een JTAG op welk mobo dan ook.Probleem is dat die niet makkelijk te vinden is.Logisch ook want je kan via de JTAG aan bijna alle info komen.

 

Ook wordt de JTAG wel eens niet op de print aangesloten maar dan zit hij nog steeds op de processor.

Een methode om erachter te komen waar hij zit is een processor voorzichtig van het mobo af te slopen zodat de printbanen onder de proc te zien/meten zijn.

 

Dan de datasheet van die proc zoeken en zo heb je de JTAG.

 

Maar die aansluitingen die wapper bedoelt lijken mij niet op de jtag.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

UPC is bezig met het uitrollen van een nieuwe standaard HD mediabox, de Pace DCR 7111.

 

Nu ben ik erg benieuwd of bij deze box de spansion chip ook in de lijm/hars zit gegoten. Iemand die deze al heeft open geschroeft?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast FlashFreak
Origineel bericht van: petalo
Origineel bericht van: Matchless
Ikzelf heb echter eerder het gevoel dat het met een JTAG interface gebeurt.


Hehe, eindelijk iemand die het ook snapt...thnx.


Het uitlezen van de boxkey en RSA gebeurt zeker weten NIET m.b.v. JTAG. De gebruikte chips in de boxen van UPC hebben namelijk de mogelijkheid om JTAG uit te schakelen, waardoor de flashchip niet te benaderen is. Enkel het lossolderen en uitlezen van de flashchip bied dan een oplossing. Is er al wat meer duidelijk over de files van Oele die hij heeft gekregen van de "Poolse vriend"? Ik wil ook wel mijn steentje bijdragen en men mag mij hierover PM'en wink.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: FlashFreak
Origineel bericht van: petalo
Origineel bericht van: Matchless
Ikzelf heb echter eerder het gevoel dat het met een JTAG interface gebeurt.


Hehe, eindelijk iemand die het ook snapt...thnx.


Het uitlezen van de boxkey en RSA gebeurt zeker weten NIET m.b.v. JTAG. De gebruikte chips in de boxen van UPC hebben namelijk de mogelijkheid om JTAG uit te schakelen, waardoor de flashchip niet te benaderen is. Enkel het lossolderen en uitlezen van de flashchip bied dan een oplossing. Is er al wat meer duidelijk over de files van Oele die hij heeft gekregen van de "Poolse vriend"? Ik wil ook wel mijn steentje bijdragen en men mag mij hierover PM'en wink.


Dan heb ik nieuws voor je, JTAG kan je niet uitzetten, of je moet de print verbindingen onderbreken(met caps), en laat dat iedergeval bij de Cisco hddvr niet het geval zijn en denk bij de rest ook niet, zou lullig als ze die boxen terug krijgen dan zouden ze nooit kunnen zien wat er mis is met de box iod. Serial ja die is verminkt en je ziet alleen text maar je kan niets terug typen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...