Ga naar inhoud


[Buitenland] ARD / ZDF starten op 15 / 8 met HDTV


iRuud

Aanbevolen berichten


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Jan Ambers
Graag frekw en data vr ARD & ZDF HD, vind alleen 1Festival en ARD/ZDF Test op 23°


Komt omdat ze op 19,2 E ziiten
Astra 1KR (19.2E) - 11361.75 H - Txp: 11 - Beam: Astra 1KR DVB-S2 (8PSK) - 22000 2/3 - NID:1 - TID:1011

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
1080p is wat enkele users graag willen zien omdat het natuurlijk alle voordelen heeft van 720p met een veel hogere resolutie.
Helaas is hier ook veel meer bandbreedte voor nodig en uit economisch oogpunt een op dit tijdstip onhaalbaar ideaal.
Met bijvoorbeeld een BueRay disk is het wel mogelijk en wordt ook toegepast.


Blu-ray is 1080p24, heeft in feite zelfs een iets slechtere framerate dan 1080i/50 (waar na de-interlacing 1080p/25 overblijft). Zo zie je maar weer, 1080i is zo slecht nog niet. wink

Een overgang naar 1080p/50 als uitzendstandaard staat bij de NPO rond 2015 op de kalender gepland.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740

Blu-ray is 1080p24, heeft in feite zelfs een iets slechtere framerate dan 1080i/50 (waar na de-interlacing 1080p/25 overblijft). Zo zie je maar weer, 1080i is zo slecht nog niet. wink

Film is maar 24fps, om films met 25fps uit te zenden op televisie worden deze 4% sneller afgespeeld.

Als je een film al eerder hebt gezien op originele snelheid merk je soms ook dat de stemmen iets hoger zijn. Het is dus heel verstandig om de film met de originele framerate en originele snelheid op het schijfje te zetten. Wanneer de film op TV komt in Europa moet deze versnelt worden.
Citaat:
Een overgang naar 1080p/50 als uitzendstandaard staat bij de NPO rond 2015 op de kalender gepland.

Dan zou ik het niet eerder dan 2030 verwachten.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Origineel bericht van: W3ird_N3rd

Film is maar 24fps, om films met 25fps uit te zenden op televisie worden deze 4% sneller afgespeeld.

Ik denk niet dat ze het zo doen ,in o.a. usa zenden ze met 30 (60hz) fps daar zouden ze de
film met 25% sneller moeten afspelen frown


Dan duurt een film gelukkig ook niet zo lang laughcrazy

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het resultaat in ieder geval heel erg mooi! Gisteravond ook naar Tatort, volgens de tv gids was dit ook HD, gekeken, en ondanks dat ik de aflevering al eerder gezien had, was het heelijk kijken.

Overigens niet alleen ARD/ZDF kiezen voor de kwalitatief betere 720P ook SVT (Zweden) doet dit... Ik moet zeggen dat de keuze niet verkeerd is, maar smaken verschillen nu eenmaal, en een hoger cijfer klinkt beter bij het gewone volk... "iedereen" weet dat 1080 iets met "echte" HD uitzendingen te maken heeft... en dat zal het volgens mij wel zijn.

 

Jammer overigens dat we na de atletiek weer even zonder HD verder moeten.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier spelen ze films vaak wel sneller af hoor, en series ook. Dit is goed te merken aan de intromuziek van bepaalde series. Als je een gedownloade aflevering (24fps) vergelijk met de uitzending hier op TV (25fps) dan gaat die op TV sneller en is de pitch van het geluid zelfs hoger!

In de gebieden waar 30fps de norm is, gebruikt men een omrekening die 2:3 pulldown heet.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: druid
vraagje van een leek:

de klachten / bezwaren / opmerkingen over het p (progressive) gedeelte in 720p tellen niet meer in 1080p? (sport ed)

thanks


En andersom dan? "(Documentaires ed)"

Als je niet al teveel beweging hebt in het beeld is het zonde om elk beeldje twee keer zo vaak uit te zenden (waar het dan op neerkomt). Dan heb ik liever 2x zoveel pixels, als je het niet erg vindt.

Anyway, wat de ARD/ZDF doet en of ze de wijsheid in pacht hebben, boeit mij uiteindelijk van geen kant want ik kijk er toch niet naar. Laten ze vooral 720p gaan uitzonden om de voetbal-liefhebbers blij te maken.

Gelukkig zijn ze bij de BBC (-HD) waar ik wel naar kijk het iets meer met mij eens, ook al vind ik 1080x1440i ook geen optimale keuze. Wat mij betreft maken ze die transponder DVB-S2, dan hebben ze ruimte zat om 1080i uit te zenden. Hebben ze ook geen "nieuwe" encoders nodig.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

De BBC heeft destijds gekozen om in 1440x1080i uit te zenden vanwege het feit dat men in een vroeg stadium al HD camera's had aangeschaft welke nog conform de HDV standaard werkten. HDV kan max. 1440x1080i registeren en maakt gebruik van de mpeg-2 compressie.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
Dan zou ik het niet eerder dan 2030 verwachten.


Maar alleen als je al die jaren tot 2030 bij CDS superlid gebleven bent, ieder jaar een andere ontvanger door de strot gedouwd krijgt en je ontvanger SECA 19 aankan.
Ook moet je scherm full 3D ready zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjongejonge wat een negativiteit zeg. Dat wisselen van decoders valt best wel mee hoor, en ik moet zeggen dat ik de keuze van CDS om niet door hen gecertificeerde decoders om te ruilen voor nieuwe exemplaren in het kader van de klant tevreden houden begrijp maar eigenlijk echt buiten hun verantwoording vindt gaan.

 

Klanten welke een niet goedgekeurde decoder gekocht hebben wisten van tevoren dat CDS hier geen support op hoeft te leveren.

 

Er is bij CDS echt wel wat aan de hand de laatste tijd maar laten we het niet overdrijven.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
De BBC heeft destijds gekozen om in 1440x1080i uit te zenden vanwege het feit dat men in een vroeg stadium al HD camera's had aangeschaft welke nog conform de HDV standaard werkten. HDV kan max. 1440x1080i registeren en maakt gebruik van de mpeg-2 compressie.

Ik vind dat niet een echt argument omdat HDV camera´s eigenlijk geen allerhoogste hoge kwaliteits standaard voorsteld.
Het vervangen zou niet echt veel moeten kosten omdat die dingen goedkoop zijn.
HDV is eigenlijk te vinden in het consumer high-end segment.
HDV kan ook 720p produceren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De BBC gebruikt toch 1080p25, welke dan wordt uitgezonden als 1080i50?

 

De de-interlacer kan er dan zo weer een progressief plaatje van maken en dan heb je dus de hoge resolutie van 1080 met de progressive weergave van 720 gecombineerd. Eureka!

 

Het is zo'n goed compromis dat het haast niet anders kan of vrijwel geen enkele zender gaat het gebruiken.

 

Overigens hebben veel platte tv's tegenwoordig een functie die de framerate verhoogt, dus de 24 beeldjes van een bluray worden er dan bijvoorbeeld 72 (3x), of 96 (4x).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...