Ga naar inhoud


Tip: TV programma, dokumentaire ZDF: der große Traum vom Flug zum Mond


Gast Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Gast Drs. IJzerbout

Vannavond op het ZDF:

 

Der große Traum vom Flug zum Mond.

Dokumentaire over het leven van Wernher von Braun en zijn raketten.

Vannavond om 20h15. Der Rakettenmann.

Zonder die raketten zaten we mooi zonder satelliten. :D

 

Meer info -HIER-

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Drs. IJzerbout

Zonder die raketten zaten we mooi zonder satelliten. :D

dan hadden we misschien de goebbels schnautze in digitale uitvoering sick

op zdf doku kanaal (of was het nu eins extra) had ik hem al gezien een weekje of wat geleden.

het is voor de weetgierige mens zeker een aan te raden doku
ciao

Falling

Julee Cruise

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Ja maar door deze boef kregen we ook de V1 op ons dak in 40/45


V2

V1 komt niet van von braun, V2 was een 'echte' raket, geen vliegende bom zoals de v1

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
Van 1937 tot 1945 was Werner von Braun als technisch directeur verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de Duitse vergeldingswapens V1 en V2 in Peenemünde.

 

We hebben dan wel de ruimtevaart aan hem te danken maar men vergeet wel dat hij bloed aan zijn handen heeft.

 

De amerikanen hebben voor de handigheid "door de vingers" gekeken dat hij slaven uit de concentratie kampen gebruikte. Maar uit eigen belang is hij daar nooit voor gestraft.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoeken op het trefwoord 'Apollo' in tvtv.de geeft een groot aantal gerelateerde programma's.

 

Hoogtepunt voor mij is een herhaling van grote delen van het live-verslag van de ARD ui '69, vanaf 1 uur bij de BR in de nacht van 20 op 21 juli. Zeker niet de eerste keer dat ze dit doen, hopelijk wel de eerste keer dat ik het eindelijk eens opneem!. laugh

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
maar men vergeet wel dat hij bloed aan zijn handen heeft.


Dat wordt niet vergeten. De duitse dokumentaire schenkt hier veel aandacht aan en dit wordt niet onder stoelen of banken geschoven.
Blijft wel een feit dat het een man was die geschiedenis heeft gemaakt.

En ja..zo kun je nog wel meer voorbeelden verzinnen van dingen die niet in kannen en kruiken waren.
De Nederlanders in Nederlands-Indie waren ook niet poeslief. Lees Multatali´s Max Havelaar maar eens.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

De dokumentaire is nu te zien op www.zdf.de

Ik heb het nog eens gezien en von Braun wordt wel als geestelijke vader van de raket "ge-eerd" maar zeker niet vergeten dat zijn doel alleen met behulp van het militair na te streven was.

 

Als je zulke visies hebt, dan kan ik me voorstellen dat je er zonder hulp van het militair niet komt.

Daarom werd hij ook zonder blikken of blozen lid van de nazi partij. En in Amerika hadden ze hem nodig om dragerraketten voor o.a. atoombommen te ontwikkelen.

Dat later de dragerraket Saturn 5 voor de maanmissie daaruit voortgekomen is was eigenlijk een afvalprodukt.

 

Had von Braun niet meegewerkt met het militair, dan hadden anderen het gedaan, met name de Russen en of de wereld er dan beter uitgezien zou hebben waag ik te betwijfelen.

 

Oppenheim, de geestelijke vader van de autoombom kun je met von Braun vergelijken. Ook hier heeft de atoombom ontzettend veel leed toegebracht. Nu wordt atoomkracht voor energievoorziening en (hopelijk) meer vredelijke doeleinden ingezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
Oppenheim, de geestelijke vader van de autoombom kun je met von Braun vergelijken

 

Ik bedoel niet het gebruik van het wapen. Dat is gewoon iets wat nu eenmaal zo is.

 

Maar het bloed van de concentratie kampen. Peenemulde was eenzelfde kamp als auswitsch en bergen-belzen.

 

Maar ook oppenheimer heeft idd ook bloed aan zijn handen want amerika heft toen als test hun eigen volk blootgesteld aan de straling om te kijken op welke afstand men veilig was voor deze radio aktiviteit.

 

Het enige wat me stoort is dat Werner von Braun als held van de ruimtevaart gezien en ge-eerd wordt. Iemand met zo'n verleden kan ik niet echt een held noemen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
Werner von Braun als held van de ruimtevaart gezien en ge-eerd wordt. Iemand met zo'n verleden kan ik niet echt een held noemen.


Het valt zeker niet goed te praten..zijn verleden is niet zuiver.
Maar oorlogen hebben nu eenmaal de technische ontwikkelingen in een sneltreinvaart doen toenemen.
Van de andere kant bekeken, was de eerste en tweede wereldoorlog niet uitgebroken, dan had de techniek zoals we die nu kennen lang niet zover ontwikkeld geweest. Of het in de kinderschoenen had gestaan is aan te vechten..in ieder geval lang niet zover als dat het nu is.

Ferdinant Porsche kreeg van Hitler de opdracht een Volkswagen te ontwikkelen en veel mensen rijden er vrolijk in.
De autobanen zijn op bevel van Hitler aangelegd. We rijden er allemaal op als we op vakantie naar het zuiden gaan.

Wat ik bedoel aan te geven is dat von Braun zeker niet als held wordt aangeprezen , maar ook zijn niet zuivere verleden belicht wordt in deze dokumentaire.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is de prijs, die we betalen voor de vooruitgang.

Door de uitvinding van de stoommachine ontstonden er ook fabrieken, waar arbeiders in slechte omstandigheden moesten werken. Toch stond die stoommachine ten grondslag aan onze hedendaagse verworvenheden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
Deze vernuftige uitvinding werd uitgevonden door de wetenschapper Watson-Watt

Ehhh, Sjaak(k) de uitvinder van de Radar was Christian Hülsmeyer, nota bene een Duitser.

Voor meer informatie, lees -HIER-
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...