Ga naar inhoud


Tip: TV programma, dokumentaire ZDF: der große Traum vom Flug zum Mond


Gast Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: matchless
Citaat:
Oppenheim, de geestelijke vader van de autoombom kun je met von Braun vergelijken


Ik bedoel niet het gebruik van het wapen. Dat is gewoon iets wat nu eenmaal zo is.

Maar het bloed van de concentratie kampen. Peenemulde was eenzelfde kamp als auswitsch en bergen-belzen.

Maar ook oppenheimer heeft idd ook bloed aan zijn handen want amerika heft toen als test hun eigen volk blootgesteld aan de straling om te kijken op welke afstand men veilig was voor deze radio aktiviteit.

Het enige wat me stoort is dat Werner von Braun als held van de ruimtevaart gezien en ge-eerd wordt. Iemand met zo'n verleden kan ik niet echt een held noemen.


voor de volledigheid, Peenemunde was geen kamp, meer een ontwikkelings centrum. Nadat het is gebombardeerd door de geallieerden is zowel de een deel van de ontwikkeling als de productie naar niedersachsen verhuisd en hebben gevangen van Mittelbau-Dora (al aan gegeven in dit thread) daar gewerkt. En dat waren de meest mensonterende toestanden.

voor de geinteresseerden. The Rocket and the Reich. Erg goed boek,ISBN 978-0-02-922895-1

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Citaat:
Deze vernuftige uitvinding werd uitgevonden door de wetenschapper Watson-Watt

Ehhh, Sjaak(k) de uitvinder van de Radar was Christian Hülsmeyer, nota bene een Duitser.

Voor meer informatie, lees -HIER-

Maar de Britten waren de eerste die een goed werkend systeem hadden, daar waren die moffen knap jaloers op in die tijd wink


Laten we het maar niet over de Britten hebben. Winston Churchill wilde heel Duitsland platgooien met gifbommen. Vergeet niet Duitsland was qua grondgebied in WO2 toen iets groter. Dat had betekend dat heel het huidige Duitsland, Oostenrijk, stukken van Polen en Tsjechie en Slowakije totaal waren vernietigd en van de aardbodem waren verdwenen. Leven zou er niet meer mogelijk zijn, ook anno 2009 niet. In feite zou een normaal leven in Europa niet meer mogelijk zijn.
Ergens in het noorden van de UK hebben ze een test gedaan op een eilandje. Dat is nu verboden gebied tot in sint juttemis.
Gelukkig hebben ze Churchill er van kunnen weerhouden. Maar dat deze man al dergelijke gedachten, ga ik van gruwelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Het was niet alleen Churchill...zonder de Amerikanen was het niet gebeurd.

 

Churchill is voor mij geen man die de geschiedenis in hoeft. Nadat hij Dresden volkomen heeft platgegooid en af heeft laten branden.

Deze stad had totaal geen militaire waarde..en ook hier zijn vele duizenden mensen onnodig omgekomen.

Natuurlijk was Duitsland met de oorlog begonnen en kregen ze hun verdiende loon. Maar in Dresden waren ook veel vluchtelingen uit o.a. Polen aanwezig die geen kant meer uit konden.

Om het over de prachtige stad die verloren ging maar niet te hebben.

 

En ja, de Amerikanen hebben ook Hiroshima en Nachosaki met een autoombom platgegooid...was ook niet nodig geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout


En ja, de Amerikanen hebben ook Hiroshima en Nachosaki met een autoombom platgegooid...was ook niet nodig geweest.


niet geheel mee eens. De angst was groot bij de amerikanen dat de jappaners eiland voor eiland zich dood vechten zouden, ook wanneer het duidelijk was dat de oorlog voor japan verloren was. Dat deden ze namelijk in Zomer '45 kontinue. Daardoor zouden grote aantallen van amerikanen om het leven komen.

Als je dan moet kiezen tussen veel van de vijand dood en veel van je eigen mensen of heel veel vijand dood en heel weinig eigen mensen is de keus voor een staatsman niet moeilijk denk ik.

Dresden geef ik je groot gelijk natuurlijk.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ZDF Infokanal komt er nog meer over ruimtevaart. Voor wie interesse heeft.

Het is in het Duits. Ik laat vertaling achterwege want degene die geen Duits kunnen verstaan zullen toch niet kijken naar dit kanaal van het ZDF.

 

van www.zdfvision.de :

 

NEU IM ZDFDOKUKANAL ab Samstag, 18.07.2009 u. a.:

 

THEMENABEND: "Mondsüchtig - 40 Jahre Mondlandung", am Samstag, 18.07. ab 21 Uhr Nur zwölf Menschen hatten bisher die einmalige Chance, auf dem Mond spazieren zu gehen. In die Geschichte gingen aber vor allem die Astronauten der Apollo-11-Mission ein, die am 20. Juli 1969 als allererste auf dem Mond landeten. "Ein kleiner Schritt für einen Menschen, aber ein großer Sprung für die Menschheit" erklärte der amerikanische Astronaut Neil A. Armstrong, als er damals seinen Fuß auf den Mondboden setzte. In diesem Juli jährt sich zum 40. Mal der Tag der Mondlandung - Anlass für den ZDFdokukanal sich auf eine spannende Reise ins All zu begeben und die Geschichte der Raumfahrt aus unterschiedlichen Perspektiven zu beleuchten.

Am Mittwoch beschäftigt sich auch die deutsche Science-Fiction Serie "Ijon Tichy: Raumpilot" mit dem Thema All.

 

Sendetermine: "Der Raketenmann - Das Schicksal des Wernher von Braun" (21.00 Uhr), "Aufbruch ins All" (22.30 Uhr), "Zukunft im All" (23.15 Uhr), "Deutsche Raketenpioniere und der Flug zum Mond"

(0.00 Uhr), "Möbius" (USA 1996) (0.15 Uhr).

Am Mittwoch 22. Juli: "Ijon Tichy: Raumpilot - 1. Kosmische Kollegen" (22.00 Uhr), "Ijon Tichy:

Raumpilot, 2. Planet der Reserven" (22.15 Uhr), "Ijon Tichy: Raumpilot, 3. Relativistische Effekte"

(22.30 Uhr), "Ijon Tichy: Raumpilot, 4. Der futurologische Kongress" (22.45 Uhr), "Ijon Tichy:

Raumpilot, 5. Sabotage" (23.00 Uhr), "Ijon Tichy: Raumpilot, 6. Die innere Stimme" (23.15 Uhr).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: druid

Dresden geef ik je groot gelijk natuurlijk.

Vind ik van niet, hebben ze ook niet Rotterdam en London platgebrand. confused
Mijn vader en moeder weten daar alles van, die moesten vluchten uit brandend Rotterdam door die bombardementen. En als je kaatst kun je de bal terug verwachten, vandaar het bombardement op Dresden. Het is uiteraard wel triest voor de mensen, maar dat is in een oorlog altijd, daarbij heb je geen winnaars crazy


Begrijp ik goed dat jij het goedkeurt dat Dresden werd platgegooid door de Britten?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...