Ga naar inhoud


upgrade sab explorer


Gast papalieven

Aanbevolen berichten

Gast papalieven

gda,

vorig jaar kochten we een sateliet (sab explorer ftasc ontvanger) met de bedoeling de kabel buiten te gooien, én buiten te laten. Dit met een tv vlaanderen abonnement.

Begin juli dit jaar doken de problemen op. De verdeler wist ons te vertellen dat we die sab moesten via internet nieuwe software laten binnen halen. Klinkt aannemelijk. Na heel wat scheldpartijen en zoekwerk zijn we op de site geraakt.

Wanneer we de boel updaten, vertelt hij me reeds een uur aan een stuk dat hij bezig is met 'connecting', nu begin ik me langzaamaan vragen te stellen : hoe lang duurt dit proces om de software in die ontvanger te krijgen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De SAB ontvangen update duurt ongeveer 5 minuten. Op het display moet 8--8 krijgen, dan is het gelukt.

 

Je met de SAB met een RS232 "nulmodem"kabel aansluiten.

 

Laatste software is van 1 juli ivm het update van de kaart van C+.

 

Succes

 

Leo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat een duidelijke handleiding op de site lees die door en de software downloaden naar je computer daarna je computer verbinden met de nulmodem kabel en als je alles gelezen hebt is het zo gebeurt.

 

Dus eerst lezen of je hebt niet de juiste kabel ja dan lukt het niet en blijkft hij connecting aangeven.

Lees dus eerst de site van SAB. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast papalieven

ik gebruik inderdaad zo'n usb naar rs232 kabeltje.

alles verloopt naar wens, maar op het einde krijg ik de melding "don't power off".

op het scherm van de ontvanger blijft het cijfertje 8 na een tijdje gewoon staan.

hebben jullie eventueel voorstellen welke kabel ik kan/moet gebruiken om toch goed bezig te zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...