Gast papalieven Geplaatst: 14 juli 2009 Geplaatst: 14 juli 2009 gda, vorig jaar kochten we een sateliet (sab explorer ftasc ontvanger) met de bedoeling de kabel buiten te gooien, én buiten te laten. Dit met een tv vlaanderen abonnement. Begin juli dit jaar doken de problemen op. De verdeler wist ons te vertellen dat we die sab moesten via internet nieuwe software laten binnen halen. Klinkt aannemelijk. Na heel wat scheldpartijen en zoekwerk zijn we op de site geraakt. Wanneer we de boel updaten, vertelt hij me reeds een uur aan een stuk dat hij bezig is met 'connecting', nu begin ik me langzaamaan vragen te stellen : hoe lang duurt dit proces om de software in die ontvanger te krijgen?
schotel1 Geplaatst: 14 juli 2009 Geplaatst: 14 juli 2009 De SAB ontvangen update duurt ongeveer 5 minuten. Op het display moet 8--8 krijgen, dan is het gelukt. Je met de SAB met een RS232 "nulmodem"kabel aansluiten. Laatste software is van 1 juli ivm het update van de kaart van C+. Succes Leo
Gast aart44 Geplaatst: 14 juli 2009 Geplaatst: 14 juli 2009 Er staat een duidelijke handleiding op de site lees die door en de software downloaden naar je computer daarna je computer verbinden met de nulmodem kabel en als je alles gelezen hebt is het zo gebeurt. Dus eerst lezen of je hebt niet de juiste kabel ja dan lukt het niet en blijkft hij connecting aangeven. Lees dus eerst de site van SAB.
Murdock Geplaatst: 14 juli 2009 Geplaatst: 14 juli 2009 Gebruik je toevallig een USB naar RS232 omzetter? Die werken in veel gevallen niet met de SAB. Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Gast papalieven Geplaatst: 14 juli 2009 Geplaatst: 14 juli 2009 ik gebruik inderdaad zo'n usb naar rs232 kabeltje. alles verloopt naar wens, maar op het einde krijg ik de melding "don't power off". op het scherm van de ontvanger blijft het cijfertje 8 na een tijdje gewoon staan. hebben jullie eventueel voorstellen welke kabel ik kan/moet gebruiken om toch goed bezig te zijn?
Gast papalieven Geplaatst: 14 juli 2009 Geplaatst: 14 juli 2009 op het display krijg ik slechts één acht.
aukemuis Geplaatst: 15 juli 2009 Geplaatst: 15 juli 2009 Dat heb ik ook regelmatig en dan zit er wel de nieuwe software in. Even via het menu checken
Frans B Geplaatst: 15 juli 2009 Geplaatst: 15 juli 2009 Als je het cijfer 8 op het display krijg, betekend dat dat het klaar is. Daarna moet je de decoder uitzetten en weer aanzetten. Dat is alles.... System Administrator (niet van deze site)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen