Ga naar inhoud

[DM7025] DM7025 start niet op, de voeding is ok.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb de patient van een kennis gekregen. De 7025 wil niet opstarten, LCD verlichting gaat aan, geeft direct 2 korte verticale streepjes, eigenlijk precies als een 'pauze' logo.

De voeding is intussen voorzien van een aantal nieuwe condensatoren. Vervangen zijn C2, C5, C8, C26, C27 en C36. Allen met identieke waardes, alleen C8 is een 48volt model geworden. (past er ook maar net in)

Iemand nog een idee wat er mis kan zijn ?

Geplaatst:

Ik heb dit laatst ook voorgehad, met mijn 7025, en na de beruchte elco's te hebben vervangen starte ie alleen op, met moeite, zonder de harde schijf aan te sluiten.

Ik heb dan alle elco's vervangen op de voeding (19 stuks denk ik), met low esr elco's van Panasonic, kostprijs 19 euro. Nu geen enkel probleem meer met de 7025, ik kan terug volledig de voeding belasten, zonder dat ze heel warm wordt.

Ik zal morgen het lijstje met de nodige elco's, groene trafo wel, eens posten.

Mvg,

Mercre

Geplaatst:

Krijg nou tieten!!! Ik heb er ook zo een. De beruchte Elco's vervangen en start niet door. Krijg ook 2 streepjes zoals een pauze logo. Gaat daarna nog even door en stopt dan bij het IP adres en daaronder /flash/vmlinux. g:

De box is niet meer te benaderen via de netwerkaansluiting. Via RS232 aansliting kan ik wel een flash uploaden maar help geen ene moer.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Gewoon de hele voeding vervangen??

Ergens zit er nog een onderdeeltje wat defect moet zijn.. een weerstandje, of ander condensatortje..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Geplaatst:

Heb een werkende voeding van een andere 7025 erin gehad maar bleef dat probleem houden. Wellicht dat het MB wat gevoeliger is.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:
Origineel bericht van: mercre
Ik heb dit laatst ook voorgehad, met mijn 7025, en na de beruchte elco's te hebben vervangen starte ie alleen op, met moeite, zonder de harde schijf aan te sluiten.
Ik heb dan alle elco's vervangen op de voeding (19 stuks denk ik), met low esr elco's van Panasonic, kostprijs 19 euro. Nu geen enkel probleem meer met de 7025, ik kan terug volledig de voeding belasten, zonder dat ze heel warm wordt.
Ik zal morgen het lijstje met de nodige elco's, groene trafo wel, eens posten.

Mvg,
Mercre

De low esr elco's, dat klinkt op zich goed. De vervangende elco's waren kwalitatief niet veel beter volgens mij. Heb je een tip waar ik deze online kan bestellen ? (of als dat niet gewenst is, per PM )
Ik heb in iedergeval het nieuwere type voeding, groene trafo's.
Geplaatst:

@ Madshark,

de gewone elco's zijn er bij mij na drie maanden dat ik mijn voeding gerepareerd had, terug kapot gegaan. Vandaar dat ik nu low esr elco's gebruikt heb.

Voor een groene voeding heb je de volgende nodig:

c2 100 µF 25v of 35v

c5 47 µF 25v

c6 1 µF 50v

c8 2200 µF 16v of 25v

c9 1000 µF 16v

c12 1000 µF 6.3v

c16 2200 µF 6.3v

c21 2200 µF 6.3v

c23 47 µF 25v

c26 100 µF 25v

c27 220 µF 25v

c30 10 µF 50v

c31 10 µF 50v

c36 100 µF 25v of 35v

c38 1 µF 50v

c46 1000 µF 6.3v

c? 3300 µF 6.3v

c? 3300 µF 6.3v

c? 3300 µF 6.3v

Deze heb ik allemaal vervangen.

Alleen de drie laatste, daar weet ik de nummer niet meer van, maar ze staan op het laagspanningsgedeelte van de voeding en ongeveer in het midden, naast de c8 en onder het alu koelelement.

Greetz.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Intussen het zaakje binnen gekregen. Heb alle elco's zoals hierboven omschreven vervangen door low-esr modellen. Thnxs Mecre voor de lijst en tip waar te bestellen!

Ook maar meteen de 2 koellichamen schoongemaakt, ontdaan van de harde uitgedroogde witte koelpasta, en opnieuw voorzien van nieuwe koelpasta met pure zilver. (CPU pasta)

Alles aangesloten....

Helaas... Nog steeds hetzelfde probleem frown

Tijdens het solderen viel mij wel op dat D13 (kan ook D19 geweest zijn,lastig leesbaar) een beetje slecht uitzag. Hij zitten tussen de kleine groene trafo en het koellichaam, aan de buitenkant van de PCB.

Is deze door iedere diode te vervangen, of moet er een specifiek type in ? Anders ga ik hier even zoeken in oude hardware of daar nog een diode uit te halen is wink

Mocht dat ook geen verschil maken, dan weet ik het helaas niet meer.

Geplaatst:

Intussen een vrijwel identieke diode gevonden op een DVB-T ontvanger, vervangen, aangezet... Nog steeds hetzelfde probleem; Niet opstarten, een soort van pauze icoontje op de LCD.

Heb even een fototje gemaakt van het LCD, wellicht dat het iemand bekend voorkomt ? Hij doet overigens verder helemaal niets, na 15min nog steeds hetzelfde schermpje. Lan en RS232 volledig dood.

DSC00016.JPG

Help?

Geplaatst:

Ik kreeg elders de tip om een 'recovery' CF kaart te maken, wellicht dat ie daar van wil booten.

Echter na flink searchen en googlen, krijg ik dat niet gevonden, iemand een sugesstie ?

Geplaatst:

Zeer waarschijnlijk betere suggestie

Vergeet niet om even de readme.txt uit de download te lezen, hier staan foutcode's in vermeld.

Edit: Ik had verwacht bij dream ook zoiets te kunnen vinden voor de 7025(+), maar zie dat niet staan. Weet iemand of er veel verschil is tussen de 7020 en de 7025(+)?

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen