Ga naar inhoud


[TAP's] Tap om CAM te resetten?


mrbeegee

Aanbevolen berichten

Beste allen,

 

Weet iemand of er een tap bestaat om je Cam te resetten?

Ik heb bij mijn huidige FW veel last dat mijn Aston CAM vastloopt en ik de melding GEEN KAART krijg. Dit is op te lossen door de Cam er even uit te drukken en weer terug te duwen.

Ontzettend veel moeite als je net met je biertje onderuit zit :D

Het lijkt mij dan ook handig dat je een softwarematige reset kan geven met je afstandsbediening.

Misschien kan iemand(een tab-schrijver) vertellen of dit uberhaupt wel mogelijk is?

 

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Vincent,

 

Precies met timeshift veel problemen.

Welke firmware bedoel je dan? De nieuwste fw van aston 2.18?, die ik al lang in gebruik heb of heb je deze opnieuw erop gezet?

Of bedoel je de nieuwste FW voor de TF?

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal het vanavond eens doen. Ik zou zeer blij zijn mocht dit helpen. laugh

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nu een dag aan het kijken nadat ik de 2.18 firmware opnieuw op de CAM heb gezet en tot nu toe geen vastlopers gehad en alles gaat een stuk soepeler.

Zonde dat ik zo lang heb lopen etteren. Nogmaals bedankt voor de tip!

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geprobeerd, maar de rec-file werkt niet. Maar misschien doe ik het verwerkt.

 

Wat ik heb gedaan:

1 zip-file downloaden

2 zip-file uitpakken

3 rec-file kopieren naar TF

4 rec-file afspelen, zonder CD-card in Aston-module

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henk Puister
Geprobeerd, maar de rec-file werkt niet. Maar misschien doe ik het verwerkt.

Wat ik heb gedaan:
1 zip-file downloaden
2 zip-file uitpakken
3 rec-file kopieren naar TF
4 rec-file afspelen, zonder CD-card in Aston-module

Henk,
<HIER> heb ik vandaag ook al eens uitgelegd hoe ik de update al een paar keer heb uitgevoerd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n beetje alles wel geprobeerd wat hier, in het update document van Aston zelf en in de links beschreven staat om de cam te updaten, maar niets werkt. Ik krijg in het CAM menu geen melding dat er iets geupdate wordt. Ook niet als ik de knoppen minimaal 2 min met rust laat en daarna pas naar het CI menu ga.

 

ik stop de cam in een TF5000PVR CD

 

Ik zet alle taps uit, de receiver op een FTA zender, bericht lengte op onbeperkt, speel de rec af, dan komt de melding dat de zender encrypted is, check je abonnement - klik ok. Daarna wordt het bestand in ca. 2 min afgespeeld. Dan gebeurt er niks meer.

 

suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan je eerst downgraden naar de 2.17 versie? Deze is ook nog te downloaden. Ik weet niet of dat mogelijk is, maar dan kan je met zekerheid nakijken of er iets veranderd is.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat het ook niet lukt om v2.18 over een 'goed werkende' al geïnstalleerde v2.18 overheen te zetten.

Zo net heb ik ook verscheidene pogingen gedaan om mijn huidige geïnstalleerde goed werkende versie 2.18 met dezelfde versie te overschrijven maar verder dan het afspelen kom ik inderdaad ook niet.

Ook met de Aston 1.07 v2.18 van mijn buurman lukte het niet.

Dus ik vraag me dan ook af of downgraden met b.v. v2.17 wel zou lukken want als dat zou lukken dan kun je ook weer upgraden.

Inderdaad een probleem.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...