Ga naar inhoud

[DM800HD] DM800 op Ziggo Kabel loopt vast..

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vrienden, ben in paniek. DM800c loopt vast op alles wat met HD te maken heeft. Standaard image van DMM, tunen op Nederland 1 HD

en de doos stopt na een 20 sec. (BER loopt hierbij wel hoog op)

Mount met een ext. SATA. Diverse HD movies, Film trailers e.d., geven een melding over een ontbrekende GStreamer plugin x-mpegts preview. Niet te vinden..

getest met PLI / New Enigma / Milo / Gemini. Geen verschil. Ook de HD via de Youtube werkt niet!

Iemand enig idee waar te beginnen? DMM forum meld niets, leverancier wil wel testen maar onder een berg voorwaarden dat het mij altijd geld gaat kosten, en dat voor een 2 weken oude doos.

2x DM500C + DM600S, DM800C PLI newcs / CCcam

Geplaatst:

Misschien eens een upgrade doen naar de laatste software. Wat hier opgesomt wordt zijn allemaal oude problemen. Ook is het handig na bijv. het installeren van PLi een software upgrade te doen via het menu...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Ik vrees dat je te weinig signaal op de kabel hebt. Ik heb een nogal oude kabel (met gelaste breukjes etc.) door het huis liggen naar de slaapkamer, waar ik ook een DM800 heb staan. Daar lopen de HD kanalen ook vast terwijl ze in de huiskamer wel goed werken.

VU+ Solo4k S2/S2/C/C, ET10000 S2/S2/S2, ET8000 C/C/C+ , VU+ Ultimo S2/S2/, Moteck disecq rotor, 90 cm Funke schotel. 60 cm Triax schotel vast op Astra 19,2.

Geplaatst:

software upgrades reeds gedaan. Verschillende images + laatste DMM getest. Allemaal het zelfde probleem. Het vreemde is dat ook een HD film van de externe disk niet werkt. DM loopt direct vast en boot na een minuut of 5, (of ik help even met een power down). Beeld kwaliteit van de analoge kanalen zijn perfect, lijkt dus niet aan de kabel te liggen.In overleg met leverancier de box retour gebracht om daar even te testen. Probleempje: hebben alleen geen digitale TV via de kabel....

ik laat nog even weten wat hier uit komt.

Geplaatst:

dat je analoge signaal goed is wil niet zeggen dat je digitale signaal goed is, door o.a. kleine kabelbreuken door te scherpe bochten kan analoog geen problemen hebben maar digitaal wel!

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

• 4 weken later...
Geplaatst:

Even een update;

signaal op de dm500 is 94%, agc 42% en ber 0%. Zou goed moeten zijn. DM800 is inmiddels door de leverancier naar Dreammedia verzonden, zou toch is mee mis zijn.

Gehele proces gaat een 8 weken! duren, beetje jammer voor een doos van +400euries.. (zijn al bijna 5 weken voorbij, dus dat scheelt weer.)

• 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen