Ga naar inhoud


Online ADSL en Fritzbox


boaz

Aanbevolen berichten

Iemand al ervaring met het gebruik van een Fritzbox en Online ADSL (helaas een wat ongelukkige providernaam om te googlelen).

Uiteraard kan de Fritzbox achter het geleverde modem, maar da's een beetje dubbelop.

 

Het schijnt dat Online via Mac adres werkt?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast wanderer

je kunt gewoon je eigen modem gebruiken zolang je geen telefonie van online hebt, heb je dat wel dan kan dat alleen met het modem van online, wel kun je je eigen modem als router achter het online modem gebruiken....

of je gaat Hier eens kijken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik thuis een ander modem dan online erbij heeft geleverd.

Gebruik een sitecom als modem only met daarachter een linksys linux router. Deze opstelling werkt perfect!

 

Wil je ook telefonie van online gebruiken dan wordt het een ander verhaal.

 

DM 800hd, Visiosat Bisat G4 13, 19.2, 23.5 en 28,5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: boaz
Iemand al ervaring met het gebruik van een Fritzbox en Online ADSL (helaas een wat ongelukkige providernaam om te googlelen).
Uiteraard kan de Fritzbox achter het geleverde modem, maar da's een beetje dubbelop.

Het schijnt dat Online via Mac adres werkt?


Gebruik die combinatie hier momenteel en kan zeggen dat het zeer goed werkt hoor.
Wel de 7170 versie van XS4ALL nu op Online (Orange/Wanadoo) telefonie gaat via Voipbuster en klonen + Budgetphone.

Wat is je vraag verder? confused

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag was of de Fritbox zelfstandig als modem te gebruiken was, kwam namelijk allerlei berichten tegen dat Online geen inlognaam/wachtwoord gebruikt maar dat het via Mac adres zou werken.

En ook mijn Fritzbox verzorgt het bellen, dus dat loopt niet via Online (isdn2voip). Zo houdt je plezier van je ISDN investeringen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt en bedankt, maar als iemand iets vraagt......... wink

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet in de setup van de Fritzbox aangeven dat je verbinding maakt via Lan A. Dan pas kan je MAC adres veranderen van de Fritzbox.

Hierna weer "normaal" zetten en het werkt.

 

Misschien dat je de lan kabel in poort B moet duwen om op te kunnen slaan, dat weet ik niet meer.

 

Succes

----- Wavefrontier T90, 2 X Dreambox 8000 ( DVB-S & DVB-C ), Sky Italia, Tivusat, Ziggo -----

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cosmos
Gebruik die combinatie hier momenteel en kan zeggen dat het zeer goed werkt hoor.
Wel de 7170 versie van XS4ALL nu op Online (Orange/Wanadoo) telefonie gaat via Voipbuster en klonen + Budgetphone.


Ik heb nu nog Duitse firmware. Is die Engelse versie van XS4All al gelijkwaardig aan de Duitse? Antwoord apparaat en fax al werkend?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

AVM site weer in de lucht, de engelse versie loopt 0.03 achter, maakt dat uit?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de 58 serie zit je toch met een annex A?

Die van mij is annex B.

 

Beroerde is dat als je een lagere versie installeert, je alle instellingen opnieuw moet doen.

Maar misschien moet dat toch als je van taalversie wisselt.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van Online een keurig belletje gehad op mijn vraag of ik nu wel of niet het Mac adres moest aanpassen en de instellingen:

- VPI/VCI: 8/35

- Protocol: EthoA (Ethernet over ATM)

- Encapsulation: RFC 1483 Bridged IP LLC

- Wan IPadress: Automatic (via DHCP)

 

Helaas kan ik die niet letterlijk overnemen naar de Fritz, maar volgens mij is het als in de afbeelding juist.

 

Alleen, het werkt niet, vreemd genoeg lukt leeglaten van het DHCP naam veld niet, automatisch vult de Fritz wat in. Ik vermoedt dat daar het probleem zit.

Iemand het werkend met deze (laatste Duitse) versie van de firmware?

post-29316-1318260365,1806_thumb.jpg

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Online gaf de tip voor DHCP www.online.nl in te vullen, maar ook dan geen activiteit.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan dit komen door de lease van het Mac adres en dan ook een paar uur duren voor er verbinding is?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...