Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb even een vraagje omtrent de eventuele kosten als ik mijn samsung als modem gebruik voor mijn laptop.

Ik heb een abbo van KPN surf en mail totaal.

Ik lees over allerlei providers dat het geld kan kosten en dat ze het niet willen hebben, maar hoe zit het nu bij KPN.

Nu ben ik via bleuth, aangesloten op mijn laptop.

gaarne uw reactie,

Loewefan

Geplaatst:

Je krijgt vanzelf een sms-je wanneer je teveel gebruikt hebt, heb de phone vaak als modem gebruikt ten tijde van adsl problemen. Hoor je niks van wink

VU+ Duo2 - PrismCube

Gast Ronaldinho-
Geplaatst:

Hangt van je abonnement af! Heb je een 24/7 surf abonnemt dan zal het niks kosten om een website te bezoeken.. Echter is er een limiet die vele malen lager ligt dan die van ADSL en de KABEL (Zijn allebij kabels trouwens :D) Dus een filmje downloaden zit er niet in! En streamen valt ook bij hen onder download. Heb 1 jaar een dongel gehad met abonnement omdat het makkelijk was met vakantie maar het is bedroevend duur!

Geplaatst:

Mobiele operators hebben fraude detectie systemen en als je met een simpel abonnementje ineens veel data gaat gebruiken dan krijg je een 'seintje'. Dat varieert van waarschuwings SMS tot afsluiting.

Geplaatst:

Hallo

Ik heb even contact gehad met KPN, die zeiden dat het niet de bedoeling was dat men via de telefoon een verbinding opzet naar je laptop.

Maar ja ze zullen dus ook niet zeggen surf er maar lekker op los.

Mij gaat het er om als ik een site bezoek of mail binnen haal of dat voor hen ook storend is.

Dus streamen of downloaden doe ik niet,hooguit de updates die je af en toe moet binnen halen. (automatisch)

Ik neem aan dat als je teveel erop zit je eerst een mailtje of een msn krijgt en dat je niet meteen een hoge rekening of afgesloten word.

Het pakket wat ik heb is surf en mail totaal.

loewefan

• 3 weken later...
Geplaatst:

blij dat ik weer sinds 4 wkn weg van kpn en terug bij t-mobile ben.daar mag je vrijwel alles..en de snelheid is beter..en heel belangrijk beter rek overzicht..

maar ik had met kpn ook mijn tel als modem. je kan je email ook ophalen met de tel.dus daar is geen verschil qua data verbruik.wel moet je de auto update niet gebruiken..a: gaat heel traag met kpn en b: is veel data verbruik als je pech hebt(serv pack of zo)

grtjs stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

• 4 weken later...
Geplaatst:

Gedeeltelijk word hier beschreven waar ik naar op zoek ben.

Mijn dochter heeft een LG Arena met alle opties, hiermee is internet mogelijk.....ook in Frankrijk waar wij onze vak. hebben gehad, mijn vraag: is het mogelijk de mobiel weertegeven

via de laptop? Welk kabeltje of wat voor kabeltje is hier voor?

1. De lettertjes via de gsm zijn te klein

2. multitasking is alleen via laptop mogelijk

3. Is er iemand die op deze manier werkt ??

graag zie ik hier de oplossing

mvg, waveman

Geplaatst:

ik begrijp niet helemaal wat je wilt.

als je wil internettten op de laptop via de LG zal je waarschijnlijk LG pc suite nodig hebben. Het kabeltje is bij de telefoon geleverd neem ik aan.

Het beeldscherm zichtbaar maken op je Laptop zal denk ik niet gaan....

Misschien dat er LG gebruikers zijn die hier verder op in kunnen gaan.... Ik ben maar een simpele iPhone gebruiker wink

Eigenlijk doe je aan topic kaping Waveman...... frown

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Beste LW,

je probleem is mij niet helemaal duidelijk. Als ik onderweg ben, gebruik ik mijn Nokia GSM (met Bleutooth) als modem.

Eerst maak ik de Bluetooth verbinding met de Nokia en daarna kan ik gewoon via een inbelprogramma bij mijn provider inbellen (Zeelandnet).

Vervolgens krijg ik gewoon een (erg trage) internet verbinding. En kan dan overal waar ik ben emails verzenden en ontvangen.

Zeelandnet heeft een inbelnummer binnenland en een inbelnummer voor in het buitenland.

Daarnaast heb ik ook nog zo'n Huawei "eitje" op USB. En een prepaid kaartje hiervoor van Vodafone en kan ik via UMTS een snelle verbinding met internet verkrijgen. Dit gaat per MB en niet in tijd gemeten. Ook dat werkt erg goed. En je hoeft met prepaid kaartje niet direct een abonnement te nemen. Die Huawei usb dingen worden ook regelmatig gebruikt aangeboden.

UMTS is mij nog niet in het buitenland gelukt, maar in Nederland werkt dit prima. In het buitenland val ik terug op mijn Nokia.

Met de Nokia GSM als modem zijn het gewoon mobiele belminuten.

Maak eerst de emails gereed en beperk het gebruik zoveel mogelijk. Ook goed opletten de verbinding direct af te sluiten. Eventueel voor alle zekerheid ook nog op het GSM toestel. Zomaar de verbinding laten draaien doe je maar een keer.

Groet,

Bram

Geplaatst:
Origineel bericht van: verkerkbr
Beste LW,

je probleem is mij niet helemaal duidelijk. Als ik onderweg ben, gebruik ik mijn Nokia GSM (met Bleutooth) als modem.

Eerst maak ik de Bluetooth verbinding met de Nokia en daarna kan ik gewoon via een inbelprogramma bij mijn provider inbellen (Zeelandnet).

Vervolgens krijg ik gewoon een (erg trage) internet verbinding. En kan dan overal waar ik ben emails verzenden en ontvangen.

Zeelandnet heeft een inbelnummer binnenland en een inbelnummer voor in het buitenland.

Daarnaast heb ik ook nog zo'n Huawei "eitje" op USB. En een prepaid kaartje hiervoor van Vodafone en kan ik via UMTS een snelle verbinding met internet verkrijgen. Dit gaat per MB en niet in tijd gemeten. Ook dat werkt erg goed. En je hoeft met prepaid kaartje niet direct een abonnement te nemen. Die Huawei usb dingen worden ook regelmatig gebruikt aangeboden.

UMTS is mij nog niet in het buitenland gelukt, maar in Nederland werkt dit prima. In het buitenland val ik terug op mijn Nokia.

Met de Nokia GSM als modem zijn het gewoon mobiele belminuten.

Maak eerst de emails gereed en beperk het gebruik zoveel mogelijk. Ook goed opletten de verbinding direct af te sluiten. Eventueel voor alle zekerheid ook nog op het GSM toestel. Zomaar de verbinding laten draaien doe je maar een keer.

Groet,

Bram

Erg omslagtig lijkt mij. Normaal gesproken kun je gewoon internet hebben via je telefoonprovider.... je hoeft dan niet in te bellen bij je internet provider en je bent er geheel onafhankelijk van. Je hebt dan ook gewoonlijk een redelijk hoge snelheid via UMTS. Dit is echter in het buitenland bijzonder kostbaar.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Kennen jullie deze al: wmwifirouter. Maakt van je windows mobile smartphone een mini hotspot. Kun je gewoon de wireless van je laptop gebruiken om via de smartphone te surfen.

Heb persoonlijk geen ervaring, wel een maatje die 't gebruikt en erg tevreden ermee is.

Geplaatst:

Zo'n Huawei UMTS usb ding hangt direct aan je notebook (of netbook) en maakt zonder inloggen de netwerk verbinding.

Eenvoudiger kan toch niet.

En met zo'n prepaid kaartje hoef je ook geen abbo te nemen. Voor beperkt gebruik en voor email is dit voldoende.

Ik heb geen UMTS GSM en hiermee geen ervaring. En GPRS is ook nog erg traag.

Groet,

Bram

Geplaatst:

@ waveman

Ik heb geprobeerd je tekst zo goed mogelijk te snappen maar kom er niet helemaal uit.

Wil je proberen om het scherm van de LGweer te laten geven op je laptop?? Ik weet wel dat er een functie is om je LG op TV te laten zien via een speciale kabel.

Maar als je toch een laptop/netbook hebt draaien kan je via PC suite SMSen SMS lezen en van alles nog meer.

Maak je via de usb kabel of bluetooth verbinding met je Arena kan je hem ook gebruiken als modem waardoor je kan internetten op je laptop. Deze functie zit ook in PC Suite.

Heb het toevallig gisteren nog geprobeerd en het werkt.

Ik heb Vodafone en tot nog toe 1x gedaan en volgens de officiele voorwaarden mag het niet, maar het werkt gewoon.

Geplaatst:
Origineel bericht van: jopiesat
Kennen jullie deze al: wmwifirouter. Maakt van je windows mobile smartphone een mini hotspot. Kun je gewoon de wireless van je laptop gebruiken om via de smartphone te surfen.
Heb persoonlijk geen ervaring, wel een maatje die 't gebruikt en erg tevreden ermee is.

ik gebruik dit ook,en ben zeer tevreden..en zoo makkelijk.en het bereik naar de telefoon vanaf je laptop is ook goed,dus telefoon hoeft niet bij de laptop te liggen.

aanrader.

mvg stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen