Ga naar inhoud


[Satelliet] TV Vlaanderen : vrije keuze valt (gedeeltelijk) weg


Gast zzzzzzz

Aanbevolen berichten

Gelezen op be.tv (Belgische nieuwsgroep) van een betrouwbare bron :

 

"De overschakeling naar de Mediaguard 3 codering zorgt de laatste weken voor

een stijgend aantal problemen bij niet-gecertificeerde ontvangers.

Deze toestellen beschikken vaak over illegale software waardoor klanten

regelmatig technische problemen ervaren.

Het is in ons aller belang dat de verkoop van ontvangers met illegale

software een halt wordt toegeroepen.

 

Klanten voelen zich bekocht en duiden TV VLAANDEREN als verantwoordelijke

aan, terwijl het om toestellen gaat die niet bij ons werden,

gekocht of zonder onze goedkeuring op de markt werden gebracht.

Deze situatie is onaanvaardbaar en onhoudbaar, daarom is TV VLAANDEREN

verplicht om een aantal dringende maatregelen te nemen.

 

Gelieve onderstaande punten aandachtig door te nemen.

Wij rekenen er op dat wij op uw volledige medewerking kunnen rekenen om

onderstaande te realiseren.

 

STOPZETTING VERKOOP LOSSE SMARTCARDS

 

Vanaf 15 augustus 2009 zal de verkoop van losse TV VLAANDEREN smartcards

worden stopgezet.

Concreet betekent dit dat alle bestellingen, geplaatst door één van onze

grootdistributeurs, van de referentie TVV SC1 voor 15 augustus 2009,

nog zullen uitgeleverd worden.

Na deze datum zullen smartcards enkel nog verkrijgbaar zijn met een TV

VLAANDEREN ontvanger of met een officiële TV VLAANDEREN CI-module."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wordt toch eens tijd die CI sleuf nuttig te maken in een dreambox.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

uh hebben dan echt zovele dreambox bezitters er ook nog steeds last van?

volgens mij bedoelen ze eerder al die niet dreamboxjes.

 

Citaat:
terwijl het om toestellen gaat die niet bij ons werden,

gekocht of zonder onze goedkeuring op de markt werden gebracht.

wat een giller :D:D

 

of zonder onze goedkeuring...

dan is canalDIGITAAL eerlijker, die schrijft ten minste dat ook op hun "gecertificeerde" receivers een en ander mis gaat.

 

inzake de bronvermelding is het wel een broodje aap.

 

ciao

Falling

Julee Cruise

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
inzake de bronvermelding is het wel een broodje aap.

Denk je werkelijk dat dit bericht verkeerd is ?
Ik denk het niet.
De titel heette "Dealernewsflash: Wijzigingen productgamma TV VLAANDEREN".

Maar TV Vlaanderen kennende zullen ze wel een bericht sturen per electronische nieuwsbrief op 14 augustus om 17:10.
Kwestie dat er nog tot de laatste minuut van het argument van vrije hardwarekeuze gebruik kan worden gemaakt. mad
Link naar reactie
Delen op andere sites

zzzzzzz,

7 z

denk niet dat het een verkeerd bericht is

 

ik denk enkel dat je zonder zo'n vermelding ook een bericht de wereld instuurt dat door iemand verzonnen is...

 

vandaar dat we nu, iets meer weten aangaande die "Dealernewsflash: Wijzigingen productgamma TV VLAANDEREN".

 

dat was enkel de stelling

 

de engelsman schrijft in dat geval hear-say

 

dus voorkom nieuws berichten (zoals in de boardregels vermeld) waar geen bron dus verificatie voor bestaat.

 

echter mijn hartelijke lach uitbraak inzake de citaten, "dus door TVVlaanderen" de wereld in gezet, is oprecht mijn mening over dergelijke providers die hun boekje te buiten gaan en nonsens schrijven

 

bovendien zou zo'n gratis receiver of CI gewoon in de berging landen.

 

of moet je voor die ongein ook nog betalen?

 

voorts is het wel een bedenkelijke situatie dat en canalDIGITAAL en TVVlaanderen zich hebben laten lijmen door de Kudelski Corp... inzake seca3

1) daar er veel sorus en onvrede is ontstaan tijdens de wissel

2) daar er geen enkele toename OF afname is inzake de veiligheid (ook het mosc'en van seca2 is pas na de wissel de wereld ingezet als zogenaamde bewijsvoering ten gunste van seca3)

3) daar het kapitalen kost die we nu aan programmering van content moeten inleveren.

 

ciao

Falling

Julee Cruise

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
dus voorkom nieuws berichten (zoals in de boardregels vermeld) waar geen bron dus verificatie voor bestaat.

De bron is de nieuwsgroep be.tv
Wat is het verschil tussen een of andere site die iets schrijft of een nieuwsgroep ?
Uiteindelijk zul je in beide gevallen als je bij TVV te rade gaat nul op het rekest krijgen als je om een bevestiging vraagt.

Vorige gestarte berichten door dezelfde poster kunnen meer duidelijkheid scheppen in deze.
En dan lees ik :

*programmawijzigingen: schlager tv en meer hd!
*mgm movie channel beschikbaar voor iedereen!
*tv vlaanderen beschuldigt belgacom van sabotage
*tvv storing 1
*tvv storing 2
*TV Vlaanderen & CDS - Overstap mediaguard 3 Codering.

Allemaal zaken die waar gebleken zijn, en door hem oorspronkelijk gepost.
Dus het lijkt mij niet dat hij uit zijn nek kletst.

be.tv is overigens een usenet groep, en kan dus door iedereen geraadpleegd worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bericht is authentiek, ik heb als dealer van TV Vlaanderen zojuist dezelfde mail ontvangen.

 

Ik zie het eerder als koppelverkoop: nu moet je 129 euro neerleggen voor een smartcard en dan krijg je er de slechte mediaguard module gratis bij...

Alle problemen worden toch nog steeds netjes binnen enkele dagen opgelost door de niet gecertificeerde producenten. Tenminste SAB en König hebben weer goed werkende software voor de meeste modellen.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: M_Z
Het bericht is authentiek, ik heb als dealer van TV Vlaanderen zojuist dezelfde mail ontvangen.

Ik zie het eerder als koppelverkoop: nu moet je 129 euro neerleggen voor een smartcard en dan krijg je er de slechte mediaguard module gratis bij...
Alle problemen worden toch nog steeds netjes binnen enkele dagen opgelost door de niet gecertificeerde producenten. Tenminste SAB en König hebben weer goed werkende software voor de meeste modellen.

M_Z

Wat als ik op 16 augustus een winkel binnenstap en een nieuwe TV Vlaanderen smartcard wil ?
Kan ik er dan nog eentje krijgen of moet ik dan bewijzen dat ik ook een officiële TV Vlaanderen CAM heb ?
Of worden ze echt niet meer apart verkocht ?
In dat geval zal het voor veel mensen interessant beginnen te worden een 2e hands kaart te kopen.
Of gaan ze daar ook controles op zetten ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit staat trouwens sinds 2 jaar op de website van TVVlaanderen:

 

" Vraag

 

Ik heb al een ontvanger. Kan ik die blijven gebruiken wanneer ik mij aansluit bij TV VLAANDEREN?

 

Antwoord

 

Voor de ontvangst van de betaalzenders van TV VLAANDEREN heeft u een ontvanger nodig die de SECA / Mediaguard V1+ decoderingstechnologie ondersteunt. In dat geval hoeft u enkel nog maar een TV VLAANDEREN smartcard nodig.

 

Heeft u een ontvanger met een andere coderingsnorm maar met ruimte voor een CI module, dan moet u samen met de smartcard ook een Common Interface module van TV VLAANDEREN kopen. Door deze in uw ontvanger in te brengen, kan u TV VLAANDEREN toch ontvangen.

 

Heeft u geen CI ontvanger, dan moet u een nieuwe ontvanger aanschaffen die u wel in staat stelt om TV VLAANDEREN te ontvangen. Klik hier voor meer informatie over welke ontvangers door TV VLAANDEREN werden gecertificeerd voor ontvangst. U kan zich in de keuze van uw nieuwe ontvanger ook steeds laten bijstaan door uw TV VLAANDEREN dealer. Klik hier om een dealer bij u in de buurt terug te vinden.

 

Ten slotte raden we u aan om de ontvanger die u reeds bezit steeds te laten testen door uw TV VLAANDEREN dealer, alvorens u overgaat tot de aanschaf van een TV VLAANDEREN smartcard. Hiervoor dient u met uw toestel naar uw dealer te gaan met de vraag om te proberen hierin een nieuwe smartcard te activeren (dus niet de demokaart van de deaeler!). Pas wanneer dit lukt, kan u ervan uitgaan dat uw ontvanger zal werken met onze smartcards."

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dit in Nederland ook gaat gebeuren hoor. En voor de extra prijs van de CAM zou je het niet hoeven te laten... Dan heb je in ieder geval een CAM achter de hand voor het geval je kaartlezer niet doet wat ie moet doen...

 

Aan de andere kant, is dit weer een doodsteek voor andere merken CAM's.

 

Maargoed, als je in Europa om je heen kijkt, valt het nog wel mee met die "beperkingen".

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TimD
Zou TV-vlaanderen dan niet beter beginnen met decoders te verhuren zoals bv. Telenet? Iets van een 5€/maand voor een Philips 8121 zou ik nog zien zitten.

Ik niet.

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...