Ga naar inhoud


[Satelliet] TV Vlaanderen : vrije keuze valt (gedeeltelijk) weg


Gast zzzzzzz

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: TimD
Zou TV-vlaanderen dan niet beter beginnen met decoders te verhuren zoals bv. Telenet? Iets van een 5€/maand voor een Philips 8121 zou ik nog zien zitten.


Dat is denk ik niet ver meer weg.
CD doet nu al eigen verkoop met installatie.

Volgende stap is denk ik wel verhuur.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: zzzzzzz

Na deze datum zullen smartcards enkel nog verkrijgbaar zijn met een TV
VLAANDEREN ontvanger of met een officiële TV VLAANDEREN CI-module.
"


Niemand die hier over valt trouwens?

Dit is namelijk koppelverkoop. Ik weet niet hoe de wetgeving in Belgie is, maar in Nederland is dat bij wet verboden!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Hoezo koppelverkoop? Dan is een auto met wielen dat ook(!)



@Littlesat,

Volgens mij gaat jouw vergelijking behoorlijk mank.

Een TVV Smartcard kan ook functioneel zijn in een andere dan officiële ontvanger of module.
Een auto kan niet functioneel zijn zonder wielen.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872
Natuurlijk is dit koppelverkoop.


Ja dat kan wel zo zijn maar alle providers in Europa doen dat zo ongeveer en niemand legt ze een strobreed in de weg. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44

Ja dat kan wel zo zijn maar alle providers in Europa doen dat zo ongeveer en niemand legt ze een strobreed in de weg. laugh


De consument zal zich om moeten draaien en zeggen: dan wordt het Digitenne. De verdere ondergang van satelliet televisie.

Stel: ik wil morgen een Diablo kopen en Duolabs verkoopt die vanaf die dag alleen in combinatie met een CAS3, laten we zeggen tegen 50 procent van de normale prijs. Denk je dan niet dat ik andere wegen ga zoeken? Op termijn is de consument niet gek.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat niet om aantallen, maar om het feit dat TVV de consument verplicht om een gecertificeerde ontvanger aan te schaffen i.c.m. een TVV kaart. Dat is niet alleen koppelverkoop, maar ook nog het verstevigen van de monopolie positie op de satelliet markt. Niet voor niets is men ook bezig met de inruilaktie en diverse invallen de afgelopen weken. Ze zijn duidelijk bezig om de markt van niet-gecertificeerde ontvangers (en de mogelijkheden daarmee) in te dammen. De reden is duidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In België doen de andere operatoren net hetzelfde.

Wil je digitale TV van Telenet, dan moet je hun digibox/digicorder huren/kopen met smartcard. Anders kan je met uitzondering van een 5-tal zenders geen digitale zenders ontvangen.

Dit is eveneens het geval met Belgacom waar je hun ontvanger moet huren. Bij TVV kan je nog altijd een andere ontvanger kiezen maar dan moet je binnenkort wel die CI module erbij kopen.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij digitenne ben je ook verplicht een conax ontvanger te kopen, Bij Ziggo moet dit ook een Irdeto ontvanger zijn, En bij TVV en waarschijnlijk ook bij CSD ben je binnenkort verlicht een ontvanger te kopen met een licentie of je koopt een CI-ontvanger waar een CI-slot op zit.

 

 

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
En bij TVV en waarschijnlijk ook bij CSD ben je binnenkort verlicht een ontvanger te kopen met een licentie of je koopt een CI-ontvanger waar een CI-slot op zit.



OK, maar dit is de situatie zoals die nu is. Er is een keuze voor de consument: een CDS gecertificeerde ontvanger of je koopt zelf iets met een CI slot plus CI. Nieuw zijn de bundels van CDS waarbij je schotel wordt geinstalleerd en er een twee jaar abonnement bij krijgt. Kern lijkt toch wel dat ze op de één of andere manier van die Commen Interfaces af willen. Reden? Vul maar in .... Ziggo denkt zo, Digitenne denkt zo, Sky denkt zo en nu gaan ook TVV en wellicht CDS die richting op denken. Het vrije kijken moeten duidelijk ingedamd worden. Dat is keer op keer de achterliggende gedachte achter allerlei akties.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Bij digitenne ben je ook verplicht een conax ontvanger te kopen, Bij Ziggo moet dit ook een Irdeto ontvanger zijn, En bij TVV en waarschijnlijk ook bij CSD ben je binnenkort verlicht een ontvanger te kopen met een licentie of je koopt een CI-ontvanger waar een CI-slot op zit.



Als CDS mij gaat verplichten om met een CI ontvanger te gaan werken ben ik definitief weg. mad

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een al dan niet gelockte GSM zal voor de aankoopprijs niets uitmaken. Het kopen van een TVV kaart met of zonder ontvanger of CI maakt wel degelijk aan groot verschil in aanschafprijs. Wellicht gaat het tweede produkt tegen gereduceerd tarief, maar de aanbieder wil op z'n minst de kostprijs terug verdienen en berekend dat door aan de klant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...