Ga naar inhoud


[Satelliet] TV Vlaanderen : vrije keuze valt (gedeeltelijk) weg


Gast zzzzzzz

Aanbevolen berichten


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Als CDS mij gaat verplichten om met een CI ontvanger te gaan werken ben ik definitief weg.

 

Volgens je handtekening heb je die al! Dat daar ook een kaartlezer in zit... tja

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dat gelazer dat SECA3-kaartjes geen updates krijgen

is zo'n originele module toch niet verkeerd?

Stop gewoon de kaart in je dreambox

en hou de module in de kast voor het geval dat

de dreambox straks ook geen updates (meer ) doorlaat.

 

Oké,zonde van de centen,dat wel ja,

maar ik zie zo ook wel een voordeel in dit nadeel.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch hebben jullie ongelijk.... Om je product succesvol in de markt te zetten moet je garanderen dat het 100% werkt. En daarvoor ben je verplicht geteste hardware mee te leveren. De mogelijkheid tot eigen hardware aanschaf ondersteunen past daar gewoon niet bij. Jullie ondervinden nu zelf hoe beroerd dat werkt als er iets veranderd.

 

Misschien zijn ze een aantal hobbyisten kwijt als klant maar de consument heeft straks een 100% werkend product mits de provider gebonden receivers een goede ondersteuning krijgen en regelmatig software updates. Op dit moment is dat nog niet het geval..

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx


Misschien zijn ze een aantal hobbyisten kwijt als klant maar de consument heeft straks een 100% werkend product mits de provider gebonden receivers een goede ondersteuning krijgen en regelmatig software updates. Op dit moment is dat nog niet het geval..



Ik zie het er ooit nog wel eens van komen dat iedereen aan de Sky NL box gaat wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Citaat:
Als CDS mij gaat verplichten om met een CI ontvanger te gaan werken ben ik definitief weg.


Volgens je handtekening heb je die al! Dat daar ook een kaartlezer in zit... tja


Oh??? Zit er ook een CI slot in??? confused

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: Murdock
Citaat:
Als CDS mij gaat verplichten om met een CI ontvanger te gaan werken ben ik definitief weg.


Volgens je handtekening heb je die al! Dat daar ook een kaartlezer in zit... tja


Oh??? Zit er ook een CI slot in??? confused


Ja in je 8000, 7025 en 7020 wel ja...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872
In die TVV gebakkies niet dan? Laat maar zitten dan.

Vereiste nummer één voor een satellietontvanger: minimaal één vrij CI slot wink


Ja, maar je moet raar opkijken als er in dat zogenaamde vrije CI slot een niet vrije CI module komt te zitten die de provider allerlei blocking mogelijkheden gaat bieden.

Dan is het nog maar de vraag of intern sharen mogelijk is en moet ik drie CI modules gaan aanschaffen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus


Ja, maar je moet raar opkijken als er in dat zogenaamde vrije CI slot een niet vrije CI module komt te zitten die de provider allerlei blocking mogelijkheden gaat bieden.



Dan wordt het inderdaad vervelender. Dan gaat waarschijnlijker toch de provider eruit en wordt het hoog tijd om de buitenlandse talen verder bij te spijkeren. Hoe shared een Dream trouwens: WIFI of LAN?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx
Toch hebben jullie ongelijk.... Jullie ondervinden nu zelf hoe beroerd dat werkt als er iets veranderd.


Ze moeten van mij de hardware helemaal niet ondersteunen, maar dat is niet hetzelfde als expres voetangels en wolfijzers rond te strooïen (want dat is die verandering), dan ben je voor altijd mijn respect kwijt.

Bovendien hebben die voetangels en wolfijzers geen enkele (zoals in noppes, niets) nut voor de consument. Pure koppigheid en hoogheidswaanzin, meer is het niet, en dat allemaal voor een archaïsch EGP systeem. A bientôt zou ik zo zeggen.


Wanneer morgen de brandstofleveranciers gezamelijk beslissen dat ze een nieuwe mengeling maken waarbij enkel een Totalwagen, een Essocar of een Shellbus nog werkt, dan aanvaardt niemand dat.

VU+Solo², DM-800HD, T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: M_Z
Het bericht is authentiek, ik heb als dealer van TV Vlaanderen zojuist dezelfde mail ontvangen.

Ik zie het eerder als koppelverkoop: nu moet je 129 euro neerleggen voor een smartcard en dan krijg je er de slechte mediaguard module gratis bij...
Alle problemen worden toch nog steeds netjes binnen enkele dagen opgelost door de niet gecertificeerde producenten. Tenminste SAB en König hebben weer goed werkende software voor de meeste modellen.

M_Z


Zet die mediaguard maar eens in een humax 5400 laugh
Dan heb je nog geen beeld met hun originele setje !

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx
Toch hebben jullie ongelijk.... Om je product succesvol in de markt te zetten moet je garanderen dat het 100% werkt. En daarvoor ben je verplicht geteste hardware mee te leveren. De mogelijkheid tot eigen hardware aanschaf ondersteunen past daar gewoon niet bij. Jullie ondervinden nu zelf hoe beroerd dat werkt als er iets veranderd.

Misschien zijn ze een aantal hobbyisten kwijt als klant maar de consument heeft straks een 100% werkend product mits de provider gebonden receivers een goede ondersteuning krijgen en regelmatig software updates. Op dit moment is dat nog niet het geval..



Maar ook niet alle merken werken goed met de mediaguard module !!!

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt hier vaak gedaan alsof een CI module dezelfde mogelijkheden biedt als een interne kaartlezer.

 

De TV Vlaanderen module kan slechts één zender tegelijk decoderen (die van Aston 2, maar is dus niet meer toegelaten...) .

Stel dat je een Dreambox 8000 hebt met 4 satelliet tuners.

Als je dan tegelijk van 4 zenders wilt opnemen, dan heb je dus 4 abonnementen nodig !!!

Tenzij zaken als Smartwi blijven werken, maar zou die nieuwe regeling niet net tegen het cardsharen gericht zijn ?

Wat als de bedoeling is om straks elke smartcard aan een CAM te koppelen (genre BOXKEY bij Telenet/UPC) ?

Dan kun je dus 40€/maand betalen voor voornoemde configuratie, en dan heb je nog altijd maar het basispakket, wat toch echt wel te gek is voor woorden.

Met het topabonnement is dat al 80€/maand !

 

Voor zover ik weet is dat anders geen probleem met een Dreambox.

Er gebeurt interne cardsharing en alle zenders kunnen dus tegelijk die ene smartcard gebruiken.

 

En als er tegen cardsharing opgetreden wordt, zal men ongetwijfeld geen onderscheid kunnen maken tussen intern sharen (één smartcard die over alle tuners geshared wordt in één box), en het echt illegale sharen naar externe partijen die geen abonnement hebben.

 

Het verschil met de kabel wordt dan echter dat je bij die kabel met één abonnement wel 2 tuners tegelijk kunt aansturen.

Dat zou dan bij TV Vlaanderen niet meer kunnen, en daarmee prijzen zij zichzelf de markt uit voor PVR systemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat niet gebeuren. Het huidige Mediaguard systeem kent geen "married" mogelijkheden.

 

Waar maak je je eigenlijk druk om? De Aston hebben ze toch nooit ondersteund, er veranderd niets voor nieuwe abonnee's. Alleen dat ze een extra CI module in de kast hebben liggen.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...