Ga naar inhoud


[Satelliet] TV Vlaanderen : vrije keuze valt (gedeeltelijk) weg


Gast zzzzzzz

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Murdock

Waar maak je je eigenlijk druk om? De Aston hebben ze toch nooit ondersteund, er veranderd niets voor nieuwe abonnee's. Alleen dat ze een extra CI module in de kast hebben liggen.



@Murdock,

Hoezo verandert er niets (voor nieuwe abonnee's)?
Krijg je die (verplichte) extra CI module straks dan gratis bij aanschaf van een smartcard?

Nee!

Je bent daardoor ongeveer 60 Euro meer kwijt, noem dat maar niets veranderen.....


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Daar heb je gelijk in, het zal wel wat duurder zijn. Is die prijs al vastgesteld?

 

Maar ik doel eerder op die spookverhalen.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Dat gaat niet gebeuren. Het huidige Mediaguard systeem kent geen "married" mogelijkheden.

Waar maak je je eigenlijk druk om? De Aston hebben ze toch nooit ondersteund, er veranderd niets voor nieuwe abonnee's. Alleen dat ze een extra CI module in de kast hebben liggen.


Hoezo er verandert niets voor nieuwe abonnees ?

Situatie vandaag :
Gebruiker koopt Dreambox 800 HD (490€ of zoiets) met dus 1 tuner, via 'illegale' software kan de kaart meerdere keren aangesproken worden door diezelfde tuner.
Gevolg ?
Iemand kan van dezelfde transponder meerdere gecodeerde zenders tegelijk decoderen (bijv. één, Canvas, VT4, VTM).
Ondanks dat er maar één tuner inzit, heb je dus toch een mooie PVR.
De gebruiker kan tegelijk naar Canvas kijken, en iets opnemen op meerdere andere Vlaamse zenders.

Nieuwe situatie : diezelfde Dreambox heeft nu maar 1 tuner, die met een TVV CAM welgeteld één keer kan benaderd worden.
De gebruiker kan nog wel iets opnemen van een Vlaamse zender of iets live bekijken van een Vlaamse zender, maar niet meer tegelijk.

Met 2 tuners (Dreambox 8000 bijv.) heb je gelijkaardige beperkingen.
Kon je voorheen met de eerste tuner één of meerdere zenders van de Vlaamse transponder opnemen of bekijken, dan kon je tegelijk nog bijv. van de Nederlandse transponder meerdere zenders opnemen via de 2e tuner, of je kon naar een HD programma kijken op die 2e tuner.
Dat kun je nu ook wel vergeten.

Als je op tuner1 naar Canvas kijkt, is de TVV CAM bezet.
De 2e tuner kan dan alleen nog gebruikt worden voor FTA zenders.
Of je moet al een 2e TVV CAM, smartcard en abonnement bijhebben.
Tenzij smartwi blijft werken, dan kun je ten minste nog die oplossing gebruiken.

Dus wie zegt dat er niets verandert heeft niet goed nagedacht.
Dit zijn wel degelijk ingrijpende veranderingen !
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Dat gaat niet gebeuren. Het huidige Mediaguard systeem kent geen "married" mogelijkheden.

Ben je hier zeker van ?
Als het koppelen niet kan, zou dit toch al een positief punt zijn.
Kan er dit iemand bevestigen of ontkennen ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Origineel bericht van: Murdock
Dat gaat niet gebeuren. Het huidige Mediaguard systeem kent geen "married" mogelijkheden.

Ben je hier zeker van ?
Als het koppelen niet kan, zou dit toch al een positief punt zijn.
Kan er dit iemand bevestigen of ontkennen ?


Wat maakt het uit? Alle pogingen om via het "married" principe het gebruik van een smartcard in een andere ( dream-) box onmogelijk te maken hebben to nu toe gefaald.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet het ook eens van hun (TVV) kant bekijken...

Er komen nauwelijks leden bij omdat de sat-verzadigingsgraad bereikt is...

Nu de S2 kaart dreigde open te liggen, zagen ze zich genoodzaakt tot veiligheidsmaatregelen (voor hun inkomsten blijvend te verzekeren...)

Die maatregelen vallen verkeerd uit en veroorzaken ontevreden en afhakende klanten!

Dat is iets wat hen hard treft, dus maar eens gaan cijferen en zien wat 10K receivers op afroep kosten, en die aan kostprijs of met een kleine marge aanbieden aan de ontevreden klanten, (verrekend in de abo opbrengst)!

Liever de klant tevreden houden dan het aboaantal te zien dalen...

Uit hun marktonderzoek blijkt allicht dat weinig kijkers opnemen, en een hardcopie van de opname bewaren, en dat settingslijsten voor hun abos nutteloos zijn.

Zelfs HD lijkt voor hun kijkers een maat voor niks!

 

Zie dus die maatregel die ze nu nemen als een noodremgebruik!

Ik ken vele gebruikers die erg ontevreden zijn en klaar zijn om hun abo op te zeggen.

Ik zeg hun ook duidelijk voor ze lid van TVV waren, waren ze koning, nu zijn ze slaaf tot zolang hun lidmaatschap loopt.

Voor TVV er was, beleefde je als installateur plezier aan een installatie... nu is het sagrijnigheid met hun klodden!

Voor die prijs van een goede pint die je verdient als dealer aan een abo, ga je U en de kopers die hun vertriouwen in U stellen toch niet verraden?

Sorry, voor mijn part kan TVV de pot op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Origineel bericht van: zzzzzzz
Origineel bericht van: Murdock
Dat gaat niet gebeuren. Het huidige Mediaguard systeem kent geen "married" mogelijkheden.

Ben je hier zeker van ?
Als het koppelen niet kan, zou dit toch al een positief punt zijn.
Kan er dit iemand bevestigen of ontkennen ?


Wat maakt het uit? Alle pogingen om via het "married" principe het gebruik van een smartcard in een andere ( dream-) box onmogelijk te maken hebben to nu toe gefaald.

Ik ken anders nog steeds niemand die UPC aan de gang heeft. De boxkey is namelijk niet uit te lezen.

Er zijn wel figuren die beweren dat de oppasser van de zwager van de buurman van hun zus UPC kijkt op een Dreambox, maar uiteindelijk is er nooit eens iemand die direct kan laten zien dat ie zo kijkt. Alleen maar stomme roddels.

Kaartjes uithuwelijken werkt dus wel.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan Ambers
Je moet het ook eens van hun (TVV) kant bekijken...
Er komen nauwelijks leden bij omdat de sat-verzadigingsgraad bereikt is...

Dat is eigenlijk 2 keer hetzelfde dat je zegt, dus dat is niet correct.
Waarom groeit BelgacomTV wel, waarom groeit Telenet digitaal nog steeds ?
Omdat ze hun zaken beter op een rijtje hebben.

Origineel bericht van: Jan Ambers
Die maatregelen vallen verkeerd uit en veroorzaken ontevreden en afhakende klanten!

Maar ik hoor weinig Dreambox gebruikers klagen, dus volgens mij ondervinden die relatief weinig hinder.
Zij die klagen werken met een 'illegale' (bullshit, maar kom) ontvanger.
Dat zijn dus wel klanten die maandelijks netjes betalen aan TV Vlaanderen.
Bijzonder stom om die mensen voor het hoofd te stoten.
TVV wist trouwens al lang dat die 1/7/2009 er zat aan te komen, en dat een hele hoop ontvangers hiers problemen mee had.
Hun 'plotse probleem' was dus helemaal niet zo plots.

Origineel bericht van: Jan Ambers
Liever de klant tevreden houden dan het aboaantal te zien dalen...

Ze hadden veel beter wat samengewerkt met die makers van die zogenaamd 'illegale' ontvangers.

Origineel bericht van: Jan Ambers
Uit hun marktonderzoek blijkt allicht dat weinig kijkers opnemen, en een hardcopie van de opname bewaren, en dat settingslijsten voor hun abos nutteloos zijn.

Opnemen gebeurt nauwelijks ?
Nochtans hebben ze toch PVR's in hun assortiment, en het eerste probleem dat ze tegenkwamen met SECA3 kwam omdat ze hun sleutels dagelijks veranderd hadden, en hun eigen gecertifieerde decoders plots geen weg meer konden met hun claims, want die konden 4 gecodeerde zenders opnemen en nadien decoderen, wat niet meer lukte omdat de sleutels te snel veranderden.
Weer iets dat ze zichzelf aandeden dus, net zoals de illegale kaartbijdrage (deze keer hoeven er echt geen aanhalingstekens rond te staan, de Economische Inspectie heeft hier al over uitspraak gedaan in het nadeel van TVV).

Origineel bericht van: Jan Ambers
Zelfs HD lijkt voor hun kijkers een maat voor niks!

Dat is nu typisch voor TVV.
Klagen dat iets geen succes heeft, maar er veel te weinig inspanningen voor doen.
Waar is VTM HD ?
Waar is Ketnet/Canvas HD ?
Waar zijn al die andere SD zenders die we missen ?
En dan maar klagen dat de markt verzadigd is.
Ik zou nog eens 5 zenders wegnemen, en dan klagen dat je product niet meer genoeg verkoopt.

Origineel bericht van: Jan Ambers
Ik ken vele gebruikers die erg ontevreden zijn en klaar zijn om hun abo op te zeggen.

Laat mij Telenet digitale TV op een Dreambox bekijken, en TVV zal hier gauw buitenliggen.
Satelliet FTA niet, daar zitten nog wel een aantal interessante zenders tussen zoals Arte HD, BBC HD en dergelijke, die bij anderen duur te betalen zijn.

Origineel bericht van: Jan Ambers
Ik zeg hun ook duidelijk voor ze lid van TVV waren, waren ze koning, nu zijn ze slaaf tot zolang hun lidmaatschap loopt.

Dat verhaal geldt voor elke provider natuurlijk.

Origineel bericht van: Jan Ambers
Sorry, voor mijn part kan TVV de pot op!

Tja, spijtig dat ze ook hun dealers tegen zich aan het jagen zijn.
Ik vind hen in elk geval heel hooghartig.
Maanden geleden al las ik op de forums van een ander satelliet forum dat sommigen daar er hun plezier in hadden dat de nieuwe veiligheidsfeatures van SECA3 wel eens heel wat illegaal kijkenden de das zouden kunnen omdoen.
Ik heb toen al gewaarschuwd dat ze niet moeten denken dat er dan massaal decoders gingen verkocht worden, maar dat heel wat mensen dan gewoon gaan afhaken.
Het leek alleen boter aan de galg, en zij dachten precies dat dit een goudmijn ging zijn voor CDS en TVV.
Ik vind dat bijzonder kortzichtig.
Mij hebben ze altijd geleerd dat het veel gemakkelijker is een bestaande klant te houden dan een nieuwe te vinden.
Je klanten wegjagen is dus een strategie die zich in korte tijd tegen zichzelf zal keren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd

Ik ken anders nog steeds niemand die UPC aan de gang heeft. De boxkey is namelijk niet uit te lezen.

Idem ditto voor Telenet.
Misschien als daar honderdduizenden potentiële kijkers achter zitten, dat daar dan een paar cracks tussenzitten die echt moeite doen om de boel te kraken, en dan nog kan het jaren duren tegen dat zo'n systeem gekraakt is.
Waarnaar het kraken bekend raakt, er een kaartwissel komt en het systeem van voor af aan herbegint.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...