Ga naar inhoud

Vrije keus hardware vervalt bij TVV.(gedeeltelijk)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dit bericht stond te lezen op een Belgische nieuwsgroep (be.tv) :

"De overschakeling naar de Mediaguard 3 codering zorgt de laatste weken voor

een stijgend aantal problemen bij niet-gecertificeerde ontvangers.

Deze toestellen beschikken vaak over illegale software waardoor klanten

regelmatig technische problemen ervaren.

Het is in ons aller belang dat de verkoop van ontvangers met illegale

software een halt wordt toegeroepen.

Klanten voelen zich bekocht en duiden TV VLAANDEREN als verantwoordelijke

aan, terwijl het om toestellen gaat die niet bij ons werden,

gekocht of zonder onze goedkeuring op de markt werden gebracht.

Deze situatie is onaanvaardbaar en onhoudbaar, daarom is TV VLAANDEREN

verplicht om een aantal dringende maatregelen te nemen.

Gelieve onderstaande punten aandachtig door te nemen.

Wij rekenen er op dat wij op uw volledige medewerking kunnen rekenen om

onderstaande te realiseren.

STOPZETTING VERKOOP LOSSE SMARTCARDS

Vanaf 15 augustus 2009 zal de verkoop van losse TV VLAANDEREN smartcards

worden stopgezet.

Concreet betekent dit dat alle bestellingen, geplaatst door één van onze

grootdistributeurs, van de referentie TVV SC1 voor 15 augustus 2009,

nog zullen uitgeleverd worden.

Na deze datum zullen smartcards enkel nog verkrijgbaar zijn met een TV

VLAANDEREN ontvanger of met een officiële TV VLAANDEREN CI-module."

Wat nu de waarde van dit bericht is weet ik ook niet precies maar als er iemand van TVV gelekt heeft ziet het er allemaal minder rooskleurig uit.Dan gaat het extra geld kosten dus minimaal een ci modiule er bij kopen.

• Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ik had dit bericht al bij de nieuwsberichten geplaatst.

Zelf heb ik het gehaald van een Belgische nieuwsgroep (be.tv).

De titel daar heette : "Dealernewsflash: Wijzigingen productgamma TV VLAANDEREN"

Dat is blijkbaar een TVV dealer die al zijn nieuwsbrieven op de nieuwsgroep plaatst, want in het verleden heeft hij dit ook al gedaan.

Het gaat dus wel om betrouwbare informatie, maar die dealer begeeft zich wel op glad ijs door dit zomaar op internet te plaatsen.

Ik ben wel benieuwd wanneer de officiële communicatie van TVV zal komen.

14 augustus 17:10 of zo ?

Geplaatst:
Origineel bericht van: zzzzzzz
Ik had dit bericht al bij de nieuwsberichten geplaatst.

Oeps ik zie het een plaatsje in het nieuws verdient het zeker. laugh
Geplaatst:

Als dit bericht waar is, kunnen ze misschien de bestaande abonnees ongevraagd een cam toesturen met daarbij een begeleidende brief zoals voor de nieuwe smartcard en een aanrekening voor 55 Euro als vrijwillige bijdrage.

Enfin ze doen maar, maar volgens mij is dit inderdaad weer wat verder bergaf en weer gratis publiciteit voor de alternatieven, die zich ongetwijfeld in de handen wrijven.

Want eerst de beeld-uitval historie, vervolgens de illegale vrijwillige bijdrage voor de smartcardwissel, de verdere verschraling van het aanbod en weinig perspectief op kanalen die er bij de concurrentie wel zijn en populaire kanalen die van de ene dag op de andere verdwenen zijn, nu nog dit is wel heel veel op korte tijd. Het enige dat nu nog ontbreekt is een verhoging van het abonnementsgeld.

Wat zegt men dan ook weer : Een kat in het nauw maakt rare sprongen ....

Maar misschien zijn ze van plan om iedereen die ten onrechte de 12,50 Euro aan kaartwisselkosten heeft betaald, terug te betalen en moet het geld nu ergens anders gevonden worden.

Greets

Geplaatst:
Origineel bericht van: Paullo
Enfin ze doen maar, maar volgens mij is dit inderdaad weer wat verder bergaf en weer gratis publiciteit voor de alternatieven, die zich ongetwijfeld in de handen wrijven.

En als ik naar de concurrentie wil, wat doe ik dan met mijn smartcard, die mij 79€ gekost heeft ?
Hoe gaat dat overdragen dan vanaf 15 augustus ?
Ik heb immers geen TV Vlaanderen CAM (wel een Aston CAM).
Als ik mijn losse TVV kaart (met of zonder Aston CAM) doorverkoop aan iemand anders, kan die dan nog het abonnement krijgen als hij bijv. een Aston CAM heeft ?

Op de site staat immers :

"Ik wil graag de smartcard van iemand overnemen of mijn smartcard aan iemand anders overdragen. Hoe doe ik dat?"

"De smartcard zelf kan probleemloos onderling worden doorverkocht, maar om ook het abonnement over te dragen, daarvoor dient u TV VLAANDEREN natuurlijk op de hoogte te stellen. Beide partijen (zowel de oorspronkelijke als de nieuwe abonnee) moeten samen het Contractovernameformulier invullen dat u hier terugvindt.

Dit ingevulde en ondertekende Contractovernameformulier dient u dan samen met een kopie van de identiteitskaart van u beide opsturen naar TV VLAANDEREN, postbus 12250 te 1930 Zaventem. De overname wordt dan binnen een periode van drie weken na ontvangst door TV VLAANDEREN verwerkt. Hiervoor worden geen extra kosten aangerekend.

Op dat moment gaat er voor de nieuwe eigenaar een volledig nieuwe abonnement van start, waaraan een volledig nieuw abonneenummer wordt toegekend. Bedragen die nog open stonden op het oude abonnement, worden dus niet overgedragen op de nieuwe abonnee! Deze blijven voor de rekening van de oude abonnee. Ook wordt er géén eenmalige activeringsvergoeding aangerekend."
Geplaatst:

Goede vraag. Ik ken het antwoord niet.

Greets

Geplaatst:

Of gaan ze nu snel hun website gaan bijwerken en dan beweren dat het er nooit gestaan heeft ?

Geplaatst:

Daartoe zijn ze ongetwijfeld in staat.

Vlug afdrukken dus. :D

Greets

Geplaatst:

Dat is straf. Ik heb een gecertifieerde ontvanger (Loewe TV met ingebouwde decoder) en een officiële TVV CI-module, maar sinds de nieuwe smartcard/codering had ik regelmatig problemen (freezes - zie andere thread). Nu heb ik uiteindelijk een Aston module (2.19) moeten kopen waarmee ik nu al verschillende weken geen enkel probleem meer gehad heb!

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Geplaatst:
Origineel bericht van: TiVe
Dat is straf. Ik heb een gecertifieerde ontvanger (Loewe TV met ingebouwde decoder) en een officiële TVV CI-module, maar sinds de nieuwe smartcard/codering had ik regelmatig problemen (freezes - zie andere thread). Nu heb ik uiteindelijk een Aston module (2.19) moeten kopen waarmee ik nu al verschillende weken geen enkel probleem meer gehad heb!

Een 'illegale' CAM in je ontvanger ?
En je ontvanger is je TV ?
Ongetwijfeld heb jij dan een illegale TV, als het van TVV afhangt eek
Geplaatst:

Dat is nu net het probleem met die Mediaguard-module. Sommige ontvangers hebben er problemen mee en werken er niet goed mee samen.

Als nu minstens die module met alles werkte of werkbaar te maken was met alle ontvangers, maar dat lijkt mij verre van zeker.

Misschien kan je ingaan op het ruilaanbod van TVVlaanderen, geef je televisie met ingebouwde decoder binnen en je krijgt een ontvanger ter waarde van 149 Euro in de plaats.... laugh

Greets

Geplaatst:

Ze doen maar, ik ben steeds meer gewonnen voor het idee om niks meer te betalen en enkel FTA te kijken. Voor die paar uren per week dat ik nog TV kijk is zelfs het abonnement bij TVV te duur.

Geplaatst:
Origineel bericht van: aart44
Dit bericht stond te lezen op een Belgische nieuwsgroep (be.tv) :

STOPZETTING VERKOOP LOSSE SMARTCARDS
...
Vanaf 15 augustus 2009 zal de verkoop van losse TV VLAANDEREN smartcards
worden stopgezet.
...
Na deze datum zullen smartcards enkel nog verkrijgbaar zijn met een TV
VLAANDEREN ontvanger of met een officiële TV VLAANDEREN CI-module."

Wat nu de waarde van dit bericht is weet ik ook niet precies maar als er iemand van TVV gelekt heeft ziet het er allemaal minder rooskleurig uit.Dan gaat het extra geld kosten dus minimaal een ci modiule er bij kopen.

Heeft iemand bevestiging van dit bericht door TV-VL zelf?
Immers, indien dit doorgaat slaat TV-VL een andere weg in met belangrijke, mijn inziens negatieve gevolgen voor velen van ons satelliet TV- kijkers.
Ik kan dit enkel begrijpen als dat TV-VL prioriteit wil geven aan de groep klanten die nauwelijks interesse hebben voor satelliet TV, voor wie dit niet meer omvat dan TV-VL en die enkel gebruiksgemak willen en de laagste prijs.
Neem nu het voorbeeld van een van de beste satelliet ontvangers, de Dreambox: als je HD wil en TV-VL zul je
- ofwel 1000 euro moeten neertellen voor de DM-8000 ontvanger + een kaart met TV-VL module kopen.
- ofwel omdat de DM-800 van zo'n 450 euro geen CI voorziening heeft zul je daar nutteloos een TV-VL-CI-module moeten bijkopen.
- in beide gevallen zit je nog met een niet gecertificeerde ontvanger en het is duidelijk dat TV-VL nog meer zijn tekorten en verkeerde keuzen daarop zal afwenden.

Geplaatst:

Ik snap je redenering niet goed.

Je kan nog altijd om het even welke ontvanger blijven gebruiken.

Wil je de CI module niet gebruiken, dan leg je die aan de kant. Op het ogenblik dat jouw interne kaartlezer het niet meer doet kan je tenminste nog altijd tv kijken via de ci module.

Maar om even concreet op jouw vraag te antwoorden, ja het bericht klopt. Alle dealers van TV Vlaanderen hebben hetzelfde bericht gekregen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen