Ga naar inhoud


Vrije keus hardware vervalt bij TVV.(gedeeltelijk)


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: redneck eyeball
Ik snap je redenering niet goed.
Je kan nog altijd om het even welke ontvanger blijven gebruiken.
Wil je de CI module niet gebruiken, dan leg je die aan de kant. Op het ogenblik dat jouw interne kaartlezer het niet meer doet kan je tenminste nog altijd tv kijken via de ci module.

Waarom zou ik een module moeten kopen die ik niet kan/wil gebruiken?
Maar ik zie die verplichting tot aankoop van kaart met module/"eigen" TV-VL-ontvanger gelijktijdig met de goedkope omruil actie als een nieuwe richting die TV-VL uitgaat, namelijk die van gebruik je ons materiaal niet, dan doe je dit op eigen risico en moet je geen support verwachten. Terug naar de tijd van de "seca-dozen" van Canal+ NL.
Dit staat ver af van de start van TV-VL toen ze ervaren satelliet-TV gebruikers moesten winnen als klant en er een tolerante opstelling was inzake materiaalkeuze. Nu men die groep als klant heeft gaat men die verwaarlozen en zich uitsluitend richten op de groep die de goedkoopste en/of gemakkelijkste oplossing zoekt om TV te kunnen kijken. Daarbij verdienen ze nog extra op de hardware ook.
Ik hoop dat er een degelijke DVB-T aanbieder komt.


Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Origineel bericht van: riji

Maar ik zie die verplichting tot aankoop van kaart met module/"eigen" TV-VL-ontvanger gelijktijdig met de goedkope omruil actie als een nieuwe richting die TV-VL uitgaat, namelijk die van gebruik je ons materiaal niet, dan doe je dit op eigen risico en moet je geen support verwachten. Terug naar de tijd van de "seca-dozen" van Canal+ NL.


Geven ze nu wel support op een Dreambox dan?? Dat is altijd al op eigen risico geweest, de info moest je altijd al van forums af halen.
Overigens noem me één providers in Europa zowel zowel kabel als satelliet of DVB-T die support geeft op niet door hun gecertificeerde apparatuur.
Verder snap ik het ook niet zo er is niets aan de hand je kunt altijd de ci module verkopen of in de kast leggen. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44

Verder snap ik het ook niet zo er is niets aan de hand je kunt altijd de ci module verkopen of in de kast leggen. laugh


@aart44,

Nou, niets aan de hand zou ik niet willen beweren.
Verkopen van die CI module zal niet meevallen aangezien er veel (steeds meer) mensen
zo'n overbodige CI module verplicht moeten aanschaffen.
Blijft over in de kast leggen wat er gewoon op neerkomt dat je voor
de aanschaf van een (TVV) smartcard ongeveer 60 Euro meer kwijt bent dan thans/vroeger.

Zie ook hier blush


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Verder snap ik het ook niet zo er is niets aan de hand je kunt altijd de ci module verkopen of in de kast leggen. laugh


Eventjes het voorbeeld van die Dreambox 800 van hierboven om het onderscheid te schetsen tussen de huidige situatie en de toekomstige :

Situatie vandaag :
Gebruiker koopt Dreambox 800 HD (490€ of zoiets) met dus 1 tuner, via 'illegale' software kan de kaart meerdere keren aangesproken worden door diezelfde tuner.
Gevolg ?
Iemand kan van dezelfde transponder meerdere gecodeerde zenders tegelijk decoderen (bijv. één, Canvas, VT4, VTM).
Ondanks dat er maar één tuner inzit, heb je dus toch een mooie PVR.
De gebruiker kan tegelijk naar Canvas kijken, en iets opnemen op meerdere andere Vlaamse zenders.

Nieuwe situatie : TVV stuurt iets uit wat ervoor zorgt dat Dremaboxen niet meer via de interne kaartlezer kunnen TVV kijken.
Diezelfde Dreambox heeft nu maar 1 tuner, die met een TVV CAM welgeteld één keer kan benaderd worden.
De gebruiker kan nog wel iets opnemen van een Vlaamse zender of iets live bekijken van een Vlaamse zender, maar niet meer tegelijk.

Met 2 tuners (Dreambox 8000 bijv.) heb je gelijkaardige beperkingen.
Kon je voorheen met de eerste tuner één of meerdere zenders van de Vlaamse transponder opnemen of bekijken, dan kon je tegelijk nog bijv. van de Nederlandse transponder meerdere zenders opnemen via de 2e tuner, of je kon naar een HD programma kijken op die 2e tuner.
Dat kun je nu ook wel vergeten.

Als je op tuner1 naar Canvas kijkt, is de TVV CAM bezet.
De 2e tuner kan dan alleen nog gebruikt worden voor FTA zenders.
Of je moet al een 2e TVV CAM, smartcard en abonnement bijhebben.
Tenzij smartwi blijft werken, dan kun je ten minste nog die oplossing gebruiken.

Dus wie zegt dat er niets verandert heeft niet goed nagedacht.
Dit zijn wel degelijk ingrijpende veranderingen !
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz

Eventjes het voorbeeld van die Dreambox 800 van hierboven om het onderscheid te schetsen tussen de huidige situatie en de toekomstige :


Situatie vandaag: lees even de 4 berichten van dit forumlid koopt een Dreambox en krijgt het niet aan de gang eind van het liedje over naar DVB-T dus geen klant meer. cry
En je hele verhaal gaat op als je inderdaad de ci module gaat gebruiken anders niet.
Overigens voor de huidige klanten veranderd er bij mijn weten niets.

Dus is het voor mij een begrijpelijke beslissing van in dit geval TVV. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz


@aart44,

Nou, niets aan de hand zou ik niet willen beweren.
Verkopen van die CI module zal niet meevallen aangezien er veel (steeds meer) mensen
zo'n overbodige CI module verplicht moeten aanschaffen.
Blijft over in de kast leggen wat er gewoon op neerkomt dat je voor
de aanschaf van een (TVV) smartcard ongeveer 60 Euro meer kwijt bent dan thans/vroeger.

Zie ook hier blush


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


Momenteel worden de ci modules verkocht als broodjes volgens mij mensen met ontvangers in Frankrijk en Spanje die het upgraden niet meer zien zitten en er een ci module in schuiven.

Ook is het nog niet ingegaan en voor de huidige klanten veranderd er bij mijn weten niets dat gaat in de toekomst gelden voor de nieuwe klanten. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: adupont
Citaat:
TVV stuurt iets uit wat ervoor zorgt dat Dremaboxen niet meer via de interne kaartlezer kunnen TVV kijken.


Ben je hier zeker van? Ik kan hier niets over terugvinden in het mailbericht van TVV...

Natuurlijk staat dat niet in die mail.
Ik denk wel eventjes verder vooruit dan die mail.
Vraag is waarom TVV (en straks ongetwijfeld CDS) die maatregel neemt.
Puur omwille van de coderingsproblemen ?
Ik denk eerder dat dit kadert in hun strijd tegen de cardsharing.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44

Situatie vandaag: lees even de 4 berichten van dit forumlid koopt een Dreambox en krijgt het niet aan de gang eind van het liedje over naar DVB-T dus geen klant meer. cry

Wat toch vreemd is dat die cccam plots niet meer werkt.
En CDS maar zeggen dat ze niet met de codering aan het spelen zijn ?
Ik geloof er niets van.
De bedoeling lijkt mij echt wel de Dreambox gebruikers te ambeteren.
Maar zoals je zelf aangeeft is CDS in dit geval de verliezer.
Deze klant krijgt het niet draaiende, en loopt naar digitenne.
Weg abonnement CDS.
Zijn schoteltje gebruikt hij anders wel verder.
Wie heeft hier nu iets gewonnen in dit verhaal ?
Stel dat dankzij die spelletjes Dreamboxen effectief niet meer werken met de interne kaartlezer, en enkel nog via een CI module, hoeveel Dreamboxen zullen er dan nog verkocht worden, denk je ?
En dat is dan weer een negatief punt voor de dealers.
Een Dreambox 8000 kost 999€, de decoders van CDS of TVV kosten een pak minder en kunnen dan ook veel minder.
De winstmarges liggen ook een pak lager, en dat wordt zeker niet gecompenseerd door het verkopen van een extra CAM.
Het gevolg is dus dat de dealers minder verkopen, dat er klanten weglopen en CDS/TVV dus ook inkomsten verliest.
De enige winnaar in dit verhaal is de concurrentie.

Origineel bericht van: aart44
En je hele verhaal gaat op als je inderdaad de ci module gaat gebruiken anders niet.

Tja, maar je geeft zelf aan dat het zonder niet meer werkt.
Dan wordt dat dus de standaard situatie...

Origineel bericht van: aart44
Overigens voor de huidige klanten veranderd er bij mijn weten niets.

Maken die spelletjes met codering dan een onderscheid tussen oude en nieuwe klanten ?
Die persoon die zijn Dreambox daar wegdoet is toch een bestaande klant ?

Origineel bericht van: aart44
Dus is het voor mij een begrijpelijke beslissing van in dit geval TVV. laugh

Ik vind dat je jezelf hier nogal wat tegenspreekt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: sattaz


@aart44,

Nou, niets aan de hand zou ik niet willen beweren.
Verkopen van die CI module zal niet meevallen aangezien er veel (steeds meer) mensen
zo'n overbodige CI module verplicht moeten aanschaffen.
Blijft over in de kast leggen wat er gewoon op neerkomt dat je voor
de aanschaf van een (TVV) smartcard ongeveer 60 Euro meer kwijt bent dan thans/vroeger.

Zie ook hier blush


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


Momenteel worden de ci modules verkocht als broodjes volgens mij mensen met ontvangers in Frankrijk en Spanje die het upgraden niet meer zien zitten en er een ci module in schuiven.

Ook is het nog niet ingegaan en voor de huidige klanten veranderd er bij mijn weten niets dat gaat in de toekomst gelden voor de nieuwe klanten. laugh



@aart44,

Lees mijn reactie nog eens een keertje.

Dan zie je dat ik het helemaal niet over momenteel en huidige klanten heb.
Ik heb het met name over de toekomst en toekomstige klanten
en in dat opzicht verandert er mijns inziens toch echt het een en ander.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
@aart44,

Lees mijn reactie nog eens een keertje.

Dan zie je dat ik het helemaal niet over momenteel en huidige klanten heb.
Ik heb het met name over de toekomst en toekomstige klanten
en in dat opzicht verandert er mijns inziens toch echt het een en ander.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


Nog een keer gelezen maar er zijn diverse abonnementen de populaire (laatste TV reklame) nu is juist een twee jarig abo met de hardware er gratis bij blijf je klant na drie jaar is het eigendom.
Wie weet wat ze nog gaan verzinnen met de hardware wel is het een feit dat er nu met de vrije keus van hardware er enorme problemen zijn bij sommige mensen. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz

Wat toch vreemd is dat die cccam plots niet meer werkt.
En CDS maar zeggen dat ze niet met de codering aan het spelen zijn ?
Ik geloof er niets van.


Je gaat volledig voorbij aan het feit dat sommige mensen gewoon niet zo handig zijn met dingen die vreemd voor ze zijn.
cccam werkt gewoon niets aan de hand. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: sattaz
@aart44,

Lees mijn reactie nog eens een keertje.

Dan zie je dat ik het helemaal niet over momenteel en huidige klanten heb.
Ik heb het met name over de toekomst en toekomstige klanten
en in dat opzicht verandert er mijns inziens toch echt het een en ander.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


Nog een keer gelezen maar er zijn diverse abonnementen de populaire (laatste TV reklame) nu is juist een twee jarig abo met de hardware er gratis bij blijf je klant na drie jaar is het eigendom.
Wie weet wat ze nog gaan verzinnen met de hardware.



@aart44,

Waarmee je bevestigt dat er in de toekomst het een en ander veranderen gaat.
Hetgeen ik dus al eerder geschreven had.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: zzzzzzz

Wat toch vreemd is dat die cccam plots niet meer werkt.
En CDS maar zeggen dat ze niet met de codering aan het spelen zijn ?
Ik geloof er niets van.


Je gaat volledig voorbij aan het feit dat sommige mensen gewoon niet zo handig zijn met dingen die vreemd voor ze zijn.
cccam werkt gewoon niets aan de hand. laugh

Het is wel een voorbeeld dat jij hier aangebracht hebt.
Een voorbeeld dat moest bewijzen dat die emulatoren niet goed werken, en mensen daardoor weglopen naar de concurrentie.
En nu zeg je zelf : niets aan de hand.
Ik kan niet meer volgen.
Is er nu wel of is er nu geen probleem ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...