Ga naar inhoud


Vrije keus hardware vervalt bij TVV.(gedeeltelijk)


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Mijn idee is dat ze het bij TVV beu zijn, dat er mensen zijn met niet gecertificeerde hardware, die toch komen klagen over dat het niet werkt zoals ze het willen, etc, etc..

 

Dat TVV van dat hoop gezeik af wil, kan ik verstaan, en is ook meer dan logisch aangezien er veel tijd, en dus ook geld, aan verloren gaat.

 

Zolang ze ons, de hobbyisten, niet tegenwerken, dus door bvb CCcam buiten spel te zetten,

 

zie ik hier geen enkel probleem in.

 

Wij moeten het niet van support hebben, dat doen we zelf wel,

wij moeten ons maar aanpassen aan hoe het voor hen makkelijkste uitkomt.

 

Vanaf ze ons actief gaan tegenwerken, dan zal het snel gedaan zijn, en ga ik DVB-T smile

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Ik kan me hier volledig bij aansluiten.

 

TVV pakt het idd. compleet verkeerd aan. Dat ze hun support beperken tot goedgekeurde ontvangers en de rest aan hun lot overlaten... is misschien niet netjes, maar de klant heeft de keuze: een vooraf geteste combinatie of zelf gaan experimenteren. In het laatste geval moeten ze niet bij TVV gaan klagen.

 

De verplichting van de ci gaat hier helemaal niets aan verhelpen. Die werkt misschien in hun geteste hardware, maar in andere ontvangers dan weer niet of niet helemaal.

 

Waarom durven ze die lijn niet trekken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel, je koopt een nieuwe Toyota, eentje met zo'n Turbo Diesel.

De motor werkt prima, zolang je maar gewoon Diesel gaat tanken.

 

Nu is er een slimme dealer die je verteld dat je beter geen Diesel kan tanken, maar zijn speciale mix die hij zelf samen stelt uit gerecycleerde frituurolie.

 

Dat kan allemaal prima werken en de motor kan daarop draaien.

 

Maar dan komt er plots een moment dat de motor er mee stopt, want in hun injectieprogramatie hebben ze die uiteraard ingesteld om te werken met normale Diesel.

 

Ga je dan bij Toyota gaan klagen dat het niet meer werkt ?

Ik denk dat ze daar ook zullen antwoorden dat je je maar moet aan de voorgeschreven brandstof houden. En doe je dat niet, dan moet je maar zelf instaan voor de kosten en onderhoud.

 

Ik denk dat deze analogie goed van toepassing is hier.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: redneck eyeball
Stel, je koopt een nieuwe Toyota, eentje met zo'n Turbo Diesel.
De motor werkt prima, zolang je maar gewoon Diesel gaat tanken.

Nu is er een slimme dealer die je verteld dat je beter geen Diesel kan tanken, maar zijn speciale mix die hij zelf samen stelt uit gerecycleerde frituurolie.

Dat kan allemaal prima werken en de motor kan daarop draaien.

Maar dan komt er plots een moment dat de motor er mee stopt, want in hun injectieprogramatie hebben ze die uiteraard ingesteld om te werken met normale Diesel.

Ga je dan bij Toyota gaan klagen dat het niet meer werkt ?
Ik denk dat ze daar ook zullen antwoorden dat je je maar moet aan de voorgeschreven brandstof houden. En doe je dat niet, dan moet je maar zelf instaan voor de kosten en onderhoud.

Ik denk dat deze analogie goed van toepassing is hier.


Neen, deze analogie is totaal niet van toepassing.
En wel om de volgende reden : bij het voorbeeld van je Toyota heb je de interactie niet die bij de codering wel gebeurt.
Of heb jij een auto die door de dealer teruggeroepen wordt voor een "verbetering" die erop gericht is dat Toyota verder auto's zou kunnen verkopen, en die jou niets van voordeel oplevert, waarna je auto plots begint problemen te krijgen met andere brandstoffen ?

Bovendien zit je met die SECA3 die voortdurend interageert met je decoder, en waar TVV en CDS zelf toegeven dat er regelmatig zaken veranderen.
Dat kun je niet vergelijken met Toyota, die jou een auto aflevert, en dan niets meer aan de specificaties verandert.
Link naar reactie
Delen op andere sites

TVVlaanderen was zo'n twee jaar geleden zeer tevreden dat alle bestaande satellietkijkers klant werden.

 

Of ze nu keken met een goedgekeurde ontvanger of met een toestel dat uit het kleinste dorp van de Karpaten kwam, het kon hen niet veel schelen.

 

Dat is allemaal veranderd sinds de Nagravision-geniën van Kudelski zich met de zaken zijn gaan bemoeien en de Seca 3 kaart met alles erop en eraan werd ingevoerd.

 

Het resultaat zien we nu.

 

Die codering is nu blijkbaar zo strak (en blijkbaar komt er nog wat extra leuks bij) dat zelfs bepaalde gecertificeerde ontvangers uit de bocht zijn gevlogen.

 

Als je als winkelier al eens door één klant bent overvallen is het normaal dat je voorzorgen neemt dat je dat geen tweede keer overkomt en installeer je een alarm, camera's, een deurbel met opener etc...

 

Maar als je omdat je door één klant bent overvallen, niet alléén het vorige gaat installeren, maar daarbij ook nog eist dat elke klant voor hij je winkel binnen mag, zijn kleren moet uittrekken, voorover moet buigen met zijn benen gespreid opdat je zou kunnen zien dat hij tussen zijn billen misschien geen revolvertje heeft gestopt, dan wordt je misschien niet meer overvallen, maar zal je niet veel klanten overhouden.

 

Blijkbaar is men hier - dankzij de Kudelski-groep - bezig met zo'n strak systeem dat plots alle vorige principes en manieren van werken worden overboord gegooid.

 

En dan krijg je natuurlijk ontevreden klanten, zeker als dit dan nog eens bij een aantal andere fratsen komt die je al hebt uitgehaald en waardoor je niet echt sympathiek meer bent.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
TVVlaanderen was zo'n twee jaar geleden zeer tevreden dat alle bestaande satellietkijkers klant werden.
Of ze nu keken met een goedgekeurde ontvanger of met een toestel dat uit het kleinste dorp van de Karpaten kwam, het kon hen niet veel schelen.
Dat is allemaal veranderd...

En dan krijg je natuurlijk ontevreden klanten, zeker als dit dan nog eens bij een aantal andere fratsen komt die je al hebt uitgehaald en waardoor je niet echt sympathiek meer bent.


Het is deze evolutie waar ik ook heb willen op wijzen.
Al ben ik dan reeds jaren actief met satelliet-TV, indien er morgen een degelijke DVB-T aanbieder komt, dan stop ik ermee.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz

Bovendien zit je met die SECA3 die voortdurend interageert met je decoder, en waar TVV en CDS zelf toegeven dat er regelmatig zaken veranderen.


Er is helemaal niets veranderd aan de codering op zich. De originele seca ontvangers met licentie werken nog altijd zoals het hoort. Die hebben geen update nodig gehad om te kunnen werken met seca3.

De brandstof van de motor is veranderd van octaan gehalte, maar de motor werkt nog altijd zonder problemen.
De Diesel wordt verder getweaked en getuned, additieven worden toegevoegd, maar het blijft Diesel.

En als jij met zelfgemaakte Diesel wil rijden dan moet je niet bij de garage komen klagen en een herstelling van de motor onder garantie vragen, omdat die niet om kan gaan met jouw eigen brouwsel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: redneck eyeball
Er is helemaal niets veranderd aan de codering op zich.

Dus SECA2 = SECA3 ?
Je weet dat dat niet klopt, hee.
Vermits SECA2 kon geMOSC'd worden, en SECA3 niet, anders was heel die overstap niet nodig.
Origineel bericht van: redneck eyeball
De originele seca ontvangers met licentie werken nog altijd zoals het hoort. Die hebben geen update nodig gehad om te kunnen werken met seca3.

Ze hebben bij CDS en TVV ook problemen met één van hun gecertifieerde ontvangers.
Volgens mij zitten ze echt te tweaken tot op het randje, om de niet echte er uit te krijgen, met resultaat dat een paar van hun echte er ook als vals uitkomen...

Trouwens, ben je al het verhaal van een tijdje geleden vergeten, met die ontvangers die 's nachts decodeerden, en de sleutels veranderden met SECA3 van maandelijks naar dagelijks ?
Die PVR's (inclusief de gecertifieerde van Arion) hadden dan plots niet genoeg tijd meer om alles te decoderen, met het gevolg dat ze niet meer konden doen wat ze beloofd hadden naar de klant toe.
Maar er is niets veranderd, zeker...

Origineel bericht van: redneck eyeball
De brandstof van de motor is veranderd van octaan gehalte, maar de motor werkt nog altijd zonder problemen.

Verandering van octaangehalte is toch wel een serieus verschil.
Je slaat met de analogie ook alles door elkaar, trouwens.
De brandstof is toch de codering ?
Hoe kan je dan met namaak brandstof rijden ?
Het zou nu net de motor moeten zijn die nagemaakt wordt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet is koppelverkoop verboden

en als TV-Vl moeilijk doet dan zouden ze wel eens veel

abbonnees kunnen verliezen aan het op komst zijnde

DVB-T pakket (jammer dat belgacom dwarsligt)

 

erikson

wie meer problemen maakt dan dat hij oplost is een moeilijk mens

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: erikson
Voor zover ik weet is koppelverkoop verboden

Helaas hebben we op dat punt een wapen verloren.
Europa heeft de Belgische wet op de koppelverkoop illegaal verklaard, en onlangs heeft Quickie koppelverkoop ook bij ons toegelaten.

Origineel bericht van: redneck eyeball
en als TV-Vl moeilijk doet dan zouden ze wel eens veel
abbonnees kunnen verliezen aan het op komst zijnde
DVB-T pakket (jammer dat belgacom dwarsligt)
erikson

Ligt Belgacom dwars over DVB-T ?
Dat wist ik niet.
Op welke manier zitten zij daartussen ?
Het was toch een Noors bedrijf die dat ging uitbaten ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Koppelverkoop is niet meer verboden . Van quickenborne heeft hulp gekregen van europa die belgie op dat gebied ( jammer genoeg ) veroordeeld heeft .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: smoking


Koppelverkoop is niet meer verboden.


Dan is het altijd nog de consument die 'nee' kan zeggen en dan gaat de volledige koop niet door. Maar laat CDS/TVV vooral zo door gaan, hoe beter het voor de concurrent is wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...