Crazy Sat Geplaatst: 15 juli 2009 Geplaatst: 15 juli 2009 Hello, ben bezig met de modificatie van een orginele fibomotor. Echter wilde ik eerst de motor op 0° positie laten draaien. Heb voor de test een MP-880 positioner (36v en pulse) even aangelegd maar de motor wil niet draaien. Ook met een vbox2 aangesloten geen reactie. Als ik de MP-800 positioner aan een 10 inch actuator aanleg schijft deze wel in en uit. Hoe kan ik nu uitpluizen of de motor ok is of defect ? Heb van de aansluitingsdoos even het deksel weggenomen zodat je kan zien over welke type motor het gaat. Heb de aansluitingsdoos nog niet verwijderd want ik vrees dat ik problemen zal krijgen om alles terug goed in elkaar te laten passen. Op het eerste zicht zijn er geen (worm)tandwielen verwrongen of zo , dus alles ziet er prima uit. Kan ik ergens in de aansluitingsdoos met een voltmeter checken of de motor ok is ? feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
trust Geplaatst: 15 juli 2009 Geplaatst: 15 juli 2009 De 2 draden die uit de motor zelf komen losnemen van de klemmen , met de meter op ohm stand meten op deze draden moet een uitslag geven . Zo niet dan is er iets mis met de koolborstels of zin er ankerdraden los van de collector . Ook kun je met een accu of acculader op deze draden de motor testen . Glenn had dat probleem (collector los op de as , ankerwikkeling los geraakt) Is te repareren . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Crazy Sat Geplaatst: 15 juli 2009 Auteur Geplaatst: 15 juli 2009 thanks trust , zal morgen even testen met een ohmmeter en eventueel met een accu of acculader. btw.: is 12v genoeg om de motor te laten draaien ? feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
trust Geplaatst: 15 juli 2009 Geplaatst: 15 juli 2009 Ja hoor , op 12 v moet er beweging in komen . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Crazy Sat Geplaatst: 16 juli 2009 Auteur Geplaatst: 16 juli 2009 Heb nu even een accu van 12v aangelegd maar geen reactie, enkel hoor ik een héél klein geluid in de motor. Met de ohmmeter ( is een digitale ) heb een kleine uitslag maar praktisch niets. Als ik de accu aansluit op de 10 inch actuator gaat die langszaam in en uit. Dus praktisch zeker dat de motor defect is. Enkel heb ik geen kaas gegeten om deze motor open te leggen en de collector en ect... te gaan controleren en eventueel te herstellen. Kan ik ergens terecht om zo een motor tweedehands te kopen of kan ik die ergens los aankopen. feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
maja Geplaatst: 16 juli 2009 Geplaatst: 16 juli 2009 Heb je niemand in je kennissenkring die dat kan? Misschien zijn het de koolborstels. Uit elkaar halen dat is toch niet zo moeilijk. Leuk voor de hobby.
Crazy Sat Geplaatst: 16 juli 2009 Auteur Geplaatst: 16 juli 2009 Kan misschien wel even proberen hoor , doch weet niet hoe ik de motor moet afhalen. Ik zie enkel één bevestigingsmoer en aan de andere kant zit een tandwiel. Maar zal toch eventjes proberen, is zoals je zegt een hobby. feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
Snuffer Geplaatst: 16 juli 2009 Geplaatst: 16 juli 2009 Hij zit met 2 bouten vast een bout zit in het kunststof huis vast achter het tandwiel. En de andere erdoor heen met een moertje. Het kan ook zijn dat de motor gevallen is en op de achterkant gekomen is dan is het deksel ingedeukt en klemt de as. Ik heb al vanalles gezien met ie motoren ha. Mocht je een adres vinden die deze moteren heeft wil je dat dan met ons delen de tanden op de as zijn op een speciale manier gefreezd ze zijn juist contra aan alle andere type's TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Crazy Sat Geplaatst: 16 juli 2009 Auteur Geplaatst: 16 juli 2009 Hi Snuffer, effe twee tandwielen weggenomen maar ik vind enkel één bout met moer (linkerkant) , onder het tandwiel kom ik nergens een bout en moer tegen. Kan u ook melden dat de as (gekarteld) compleet vast zit , is dus niet met de vrije hand of tang (met bescherming) te draaien. feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
Snuffer Geplaatst: 16 juli 2009 Geplaatst: 16 juli 2009 Dan zit de motor dus vast je hebt al teveel losgehaald. als je aan de achter kant van de motor de moer loshebt gehaald is dat alles nu zie je dat de bout die aan er nog inzit met een moer vast zit deze heb je ook al los gehaald zie ik nu draai je die bout uit het huis en trekt dan de motor naar achter de tandwielen etc had je niet los hoeven halen eht tapeind wat je nog in de motor zit waar je het moertje hebt afgehaald zit vast in het kunsstof aan de rechterkant als je naar de foto kijkt. TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Crazy Sat Geplaatst: 16 juli 2009 Auteur Geplaatst: 16 juli 2009 thanks snuffer , zal eens proberen de motor er af te halen op die manier. Alhoewel ik moeite heb om uw uitleg te verstaan hoor , moet toch eerst enkele keren goed lezen. maar zoals reeds gezegd het blijft een hobby nietwaar en die ganse H2H motor heeft me toch praktisch niets gekost , zodus feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
Crazy Sat Geplaatst: 17 juli 2009 Auteur Geplaatst: 17 juli 2009 Heb intussen de motor afgekregen en alles zat vast met roest. Waarschijnlijk heeft deze motor een hele tijd niet meer gedraaid of is er water in het motorhuis binnengekomen. Daarna maar even het ganse zooitje uit elkaar genomen alles een goeie poetsbeurt gegeven ( magneten,collector,anker) , de koolborstels waren nog als nieuw dus daar maar alles laten zitten. Even gekeken met een vergrootglas en geen enkel ankerwikkeling was los van de collector. Alles terug in elkaar gezet daarna even een accu op de 2 draden van de motor gezet en waarachtig , draaide mooi links en rechts. Motor terug op plaat gemonteerd en vastgezet. Vbox2 aangesloten en alles werkt perfect met hele tandwielensysteem. De pulsen van 1 stap links of rechts werken ook. Enkel maakt de motor tamelijk veel lawaai bij het draaien, is dit normaal bij dit type H2H fibo motoren of is er een manier om de motor wat minder lawaaierig te krijgen ? Alvast bedankt iedereen voor jullie hulp hier , wat ik zag het niet zitten om eraan te beginnen maar in feite is het allemaal niet zo moeilijk. feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
Snuffer Geplaatst: 17 juli 2009 Geplaatst: 17 juli 2009 Deze motoren maken wat meer lawaai dan je gewend bent van satmotors. Het is dan ook een VEEL grotere dan die er normaal gebruikt worden denk ens aan het motortje in een 2100 of stab die zitten ook in een race wagentje haha b.v.s. TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen