Apple740 Geplaatst: 15 juli 2009 Geplaatst: 15 juli 2009 Ik ben een fervent gebruiker van timeshift, maar erger me dagelijks dood aan de uiterst brakke implementatie hiervan op de Dreamboxen. Met name het spoelen door de timeshift is een regelrechte ramp. Vooruitspoelen levert soms op dat je terugspoelt, of vice versa, of dat je in één of andere loop terechtkomt waar je bijna niet meer uitkomt. Het meest kwalijke van alles is nog dat ik de afgelopen 7 maanden aan driver-releases geen enkele verbetering heb opgemerkt. DreamMultimedia lijkt het prima te vinden. Sterker nog, sinds de laatste driverrelease lijken zelfs de 1-4-7 (achteruit) en 3-6-9 (vooruit) toetsen onbruikbaar te worden en het meest gekke spoelgedrag ten toon te spreiden. De mensen die slechts een enkele keer gebruik maken van de timeshift zullen denken "waar heeft hij het over", maar als je er regelmatig gebruik van maakt en tevens intensief (dus bijv. een programma een half uur pauzeren) kom je al gauw allerlei gebreken tegen. Ik heb diverse HDTV receivers in bezit gehad, en allen werkten als een zonnetje op dit gebied. En dit van meet af aan, dus niet pas na tig driverreleases. Dream lijkt het echter niet voor elkaar te krijgen. Denken jullie dat het ooit nog goed gaat komen?
Gerard 76 Geplaatst: 15 juli 2009 Geplaatst: 15 juli 2009 Dit vind ik ook het enigste en grootste gemis bij de dreamboxen. Erg jammer dat dit geen hogere prioriteit heeft.
bigtwin Geplaatst: 16 juli 2009 Geplaatst: 16 juli 2009 Ik moet inderdaad zeggen, na jarenlang Topfield gebruikt te hebben, dat timeshift toch echt veel beter kan op de DM. Milo, misschien kun jij dat beter maken? ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
chablis Geplaatst: 16 juli 2009 Geplaatst: 16 juli 2009 Mijn ervaring met spoelen is dat het beter gaat als je op Pause druk, voordat je gaat weergeven, dan gaat het meestal goed. Maar het blijft brak, natuurlijk. DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.
Apple740 Geplaatst: 16 juli 2009 Auteur Geplaatst: 16 juli 2009 Origineel bericht van: bigtwin Milo, misschien kun jij dat beter maken? Het zou heel bijzonder zijn als Milo de timeshift zou fixen, terwijl de mannen van Dream zelf er niet uit lijken te kunnen komen.
hemertje Geplaatst: 16 juli 2009 Geplaatst: 16 juli 2009 Origineel bericht van: Apple740 Origineel bericht van: bigtwin Milo, misschien kun jij dat beter maken? Het zou heel bijzonder zijn als Milo de timeshift zou fixen, terwijl de mannen van Dream zelf er niet uit lijken te kunnen komen. ze zullen ongetwijfeld belangrijkere zaken op hun todo lijstje hebben staan DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Gast MiLo Geplaatst: 16 juli 2009 Geplaatst: 16 juli 2009 Origineel bericht van: Apple740 Het zou heel bijzonder zijn als Milo de timeshift zou fixen, terwijl de mannen van Dream zelf er niet uit lijken te kunnen komen. 1. Deze jongen weet hoe hij me uit moet dagen... 2. Da's een aardige omschrijving van mijn baan als je "dream" en "timeshift" vervangt door "de klant" en "opdracht". Alleen hou ik omdat ik 2. doe om de hyptheek te betalen niet genoeg tijd over om serieus aan 1. te beginnen ...
spongebob Geplaatst: 23 juli 2009 Geplaatst: 23 juli 2009 los van milo, heb ik destijds ook jarenlang plezier beleefd aan de timeshift bij mijn topfield. Intussen heb ik reeds 5 jaar een dreambox en heb deze functie nooit meer gebruikt omdat dit telkens problemen gaf. Jammer dat dit nooit eens netjes wordt uitgewerkt bij dream... dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
dream7020 Geplaatst: 23 juli 2009 Geplaatst: 23 juli 2009 Ik heb zelf geen 800/8000 maar een 7020 met nabilo erop. Bij mij werkt timeshift perfect. Zelf als ik 4 uur terug wil spoelen niks aan de hand. Vu Plus solo 4k Dreambox 8000 ssc Triax 88 multiblock 19-23-28-13 Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra
fransken Geplaatst: 23 juli 2009 Geplaatst: 23 juli 2009 Origineel bericht van: dream7020 Ik heb zelf geen 800/8000 maar een 7020 met nabilo erop. Bij mij werkt timeshift perfect. Zelf als ik 4 uur terug wil spoelen niks aan de hand. werkt perfect dan leg maar eens uit hoe perfect het werkt maar als je bv ervaring met een topfield hebt gehad daar werkt de timeshift in ieder geval haast perfect (er is niets wat perfect werkt is mijn ervaring) heb geen ervaring met een 7020 maar met een 7025/8000 wel en daar mee is het zeker niet perfect (met en zonder plugin) XT9200 / 5000 , XP1000 OPENPLI 4.0VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1ufSYNOLOGY DS1512 3TB REDS
Gerard 76 Geplaatst: 23 juli 2009 Geplaatst: 23 juli 2009 We moeten ons gewoon neerleggen bij het gegeven dat timeshifting geen prioriteit heeft voor DMM.
bigtwin Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Gerard, lijkt me geen goed idee. Idd had ik eerst ook een Topfield, en idd werkt de timeshift daar echt perfect. Dit is zo'n geweldig handige functie, dat ik niet snap dat DM deze niet onder controle lijkt te willen krijgen. Juist DM, die het juist moet hebben van de extra functies t.o.v. andere (HD) ontvangers. Ik vind dit dan ook een bijzonder groot manko, en een reden om DM uiteindelijk toch de rug toe te keren!!! ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Neptunus Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Origineel bericht van: bigtwin Gerard, lijkt me geen goed idee. Idd had ik eerst ook een Topfield, en idd werkt de timeshift daar echt perfect. Dit is zo'n geweldig handige functie, dat ik niet snap dat DM deze niet onder controle lijkt te willen krijgen. Juist DM, die het juist moet hebben van de extra functies t.o.v. andere (HD) ontvangers. Ik vind dit dan ook een bijzonder groot manko, en een reden om DM uiteindelijk toch de rug toe te keren!!! Nou, zo aan je handtekening te zien denk ik dat je de Dreambox dan toch wel zal gaan missen. Heb je al melding gemaakt in het VIP forum? Dit is niet alleen een Nederlands probleem en dus is de gebruikersgroep veel groter en dus de noodzaak voor DMM om toch iets te gaan doen, toch? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
fransken Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 op andere forum`s wordt er ook over het dreambox timeshift probleem geklaagd (vip,IHAD) maar dit probleem bestaat al heel lang en is nog nooit op gelost door dream XT9200 / 5000 , XP1000 OPENPLI 4.0VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1ufSYNOLOGY DS1512 3TB REDS
hemertje Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 niet op die en dit forum klagen dan maar bij de fabrikant DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen