Happy2000 Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Inderdaad klagen hier heeft weinig zin, moet je bij dream wezen als het een probleem is. Ik gebruik hier ook regelmatig timeshift met de laatste OoZoon image, en heb er weinig problemen mee, met de 7025 en wat oudere images had ik ook veel problemen. Spoelen gaat gewoon goed hier. Het enige waar ik me altijd aan ergerde was als je op pauze drukt dat het geluid nog door ging, maar dit is ook opgelost althans hier. Misschien ligt het ook wel aan de harde schijf die gebruikt wordt. Maar gewoon klagen bij dream en blijven klagen VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
spongebob Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 @happy2000: jij zegt dat het nu goed gaat, in tegenstelling tot met je 7025. Maar welk type dreambox gebruik je nu dan? dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
Happy2000 Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Dreambox 8000HD PVR. Offtopic Op de één of andere manier werkt mijn handtekening niet meer onder mijn berichten. /off topic offtopic prffffff werkt nu weer wel /offtopic VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
Beobuddy Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Misschien wel te simpel gedacht, maar heeft dat probleem niet te maken met het feit dat de HD meest van tijd gewoon stil staat? Bij iedere actie (opnamelijst bekijken, timer aanmaken, timeshift) moet eerst de schijf op snelheid komen waardoor je de eerste 10 seconden mist. Als bij eventueel gebruik van een (grotere) CF-kaart als buffer gebruikt zou kunnen worden totdat de schijf op snelheid is, of is dat te simpel en omslachtig (eerst de data naar de CF en daarna naar de HD. Zou het probleem er ook zijn als je zo'n nieuw type geheugenkaart gebruikt die op de plaats kan van een HD? Dat merk met de koninklijke naam erin heeft nu zo'n SSDNow V kaartje van 64 GB en 128GB. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
dream7020 Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Origineel bericht van: fransken Origineel bericht van: dream7020 Ik heb zelf geen 800/8000 maar een 7020 met nabilo erop. Bij mij werkt timeshift perfect. Zelf als ik 4 uur terug wil spoelen niks aan de hand. werkt perfect dan leg maar eens uit hoe perfect het werkt maar als je bv ervaring met een topfield hebt gehad daar werkt de timeshift in ieder geval haast perfect (er is niets wat perfect werkt is mijn ervaring) heb geen ervaring met een 7020 maar met een 7025/8000 wel en daar mee is het zeker niet perfect (met en zonder plugin) Hier een dm 7020 met cccam 2.1.1 met nabilo darkstar 2 Heb ook een topfield gehad Dat was ook altijd goed. Ik mag niet klagen. Gisteren nog darten gekeken op sport 1 en belde vrouwtje dat ik haar ophalen moest dus darten op pauze en half uurtje later weer thuis geen minuut gemist. Vu Plus solo 4k Dreambox 8000 ssc Triax 88 multiblock 19-23-28-13 Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra
Beobuddy Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Het is ook niet dat het niet werkt, maar met gebreken. Bij een topfield druk je op stop en je hebt direct een stilstaand beeld wat je later kan vervolgen/doorspoelen. Bij een DM gaan eerst de radertjes draaien, vervolgens gaat het beeld op zwart en pas vele seconden later heb je een stilstaand beeld, wat niet aansluit met het moment waarop je het beeld wilde stilzetten. En dat komt gewoon knullig over voor een machine met zoveel mogelijkheden. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
dream7020 Geplaatst: 26 juli 2009 Geplaatst: 26 juli 2009 zou kunnen Ik heb enigma 1 Heb je nabilo al eens geprobeert Vu Plus solo 4k Dreambox 8000 ssc Triax 88 multiblock 19-23-28-13 Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra
Beobuddy Geplaatst: 27 juli 2009 Geplaatst: 27 juli 2009 Nee, die heb ik (nog) niet geprobeerd. Na verschillende images van Ronaldd, PLi en Milo was ik experimenterne wel even zat. Dit n.a.v. audio/video synchroongeneuzel. De Milo, icm suoemipoeka en de ingebouwde Cccam is op dit moment voor mij de eenvoudigste image om erin te hijsen. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
spongebob Geplaatst: 27 juli 2009 Geplaatst: 27 juli 2009 zou het geen mogelijkheid zijn om de timeshift gewoon naar een usb-stick of de CF-kaart te leiden? Op die manier hoeft de HDD niet draaiend gehouden te worden OF opgestart te worden, zodat er eigenlijk quasi geen vertraging optreedt bij het begin van de timeshift. wat ook mooi zou zijn (en zo was het bij topfield), is dat timeshift automatisch begint te lopen van zodra je naar een nieuwe zender zapt (ik dacht dat de timeshift volliep totdat er 60 minuten tijd opgenomen was (maar dat zou je eigenlijk moeten kunnen instellen). dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
Gerard 76 Geplaatst: 27 juli 2009 Geplaatst: 27 juli 2009 Origineel bericht van: spongebob wat ook mooi zou zijn (en zo was het bij topfield), is dat timeshift automatisch begint te lopen van zodra je naar een nieuwe zender zapt (ik dacht dat de timeshift volliep totdat er 60 minuten tijd opgenomen was (maar dat zou je eigenlijk moeten kunnen instellen). Dat is juist het mooie van timeshift. Bij Topfield hebben ze dat heel goed begrepen! Dat je moeiteloos kunt terugspoelen. Zonder de timeshift eerst aan te zetten. Die HDD kan best aan blijven staan. Instellen dat ie na 2 uur niks doen op stand-by gaat. Dan ervaar je pass 100% gemak van timeshift. Oa.daarvoor zit die HDD er toch in?
Beobuddy Geplaatst: 27 juli 2009 Geplaatst: 27 juli 2009 Het heeft dan ook wel weer zijn keerzijde. Doordat de HD blijft draaien geeft dat weer meer warmte in het systeem. De voeding van de DM blijkt toch al gevoelig te zijn voor warmte en de levensduur van de HD wordt er ook niet beter op. En de topfields die ik had/heb zijn ook aardige kacheltjes. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
newbier Geplaatst: 27 juli 2009 Geplaatst: 27 juli 2009 Hoi, Ikzelf was ook altijd een super topfield fan. Mede door de uitstekende automatische timshiftfunctie. Werkt idd perfect en erg handig. Thuis gekomen en stond de ontvanger op een zender met een leuke film kon je hem zo terugspoelen en de film vanaf begin kijken en dan ook nog opnemen.... dat de levensduur van de hdd korter zou zijn heb ik niet kunnen ervaren heb jaren de topfield gehad en werkte altijd perfect. En mocht het zo zijn ik heb het er best voor over om om de paar jaar een nieuwe hdd te kopen als deze functie goed werkt op de dreambox. Raar dat dit nog niet goed te krijgen is. gr Newbier
Gerard 76 Geplaatst: 27 juli 2009 Geplaatst: 27 juli 2009 Origineel bericht van: newbier dat de levensduur van de hdd korter zou zijn heb ik niet kunnen ervaren heb jaren de topfield gehad en werkte altijd perfect. In 2001 heb ik een Samsung spvr 801 gekocht. deze is vanbinnen identiek aan de topfield4000. Ook de bediening is identiek. En ook dezelfde fijne timeshift. Het ding staat nu bij een kennis en draait nog steeds goed met dezelfde hdd van toen,40 Gb,erin. Dus het kan zeker wel,en ja,hij wordt idd goed warm ja. Maar om weer terug te komen bij Dream multimedia, het is mij een raadsel dat deze functie gewoon niet bijgeschaafd wordt. er valt zoveel meer gebruiksgemak uit te halen...
Neptunus Geplaatst: 27 juli 2009 Geplaatst: 27 juli 2009 Vreemd, in al die jaren Topfield en Dreamboxen heb ik nooit timeshift gebruikt. Ook niet gemist eigenlijk. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Dolf Geplaatst: 4 augustus 2009 Geplaatst: 4 augustus 2009 Ook jaren een Topfield gehand en de timeshift werd altijd gebruikt, tijdens koffie zetten, telefoon, naar de WC, enz. Ergens heb ik iets van een permanente timeshift plugin gelezen voor de Dreambox. Na wat zoeken op diverse sites heb ik versie 0.9.3 als laatste versie gevonden. Mijn verwachtingen waren niet al te hoog, het ziet er naar uit dat de laatste update van de plugin alweer bijna 1 jaar geleden is geweest en mogelijk niet goed zou werken met de nieuwste drivers. Na de installatie van de plugin verwachte ik groene, gele, rode en blauwe schermen na het indrukken van de pauze knop. Maar niets van dit alles, de plugin verbaasde mij in positieve zin. De plugin werkt best redelijk. De bediening is iets wat vreemd: de rode knop start geen opname meer (is in de configuratie aan te passen) maar je springt terug naar het begin van de timeshift opname en na timeshift weer live kijken zonder zender wisselen gaat ook nog niet soepel. Na de ingestelde timeshift tijd wordt de hele timeshift opname gewist om op nieuw te starten, das niet handig als je een half uur achter loopt in een film. Voor wie ook eens wil testen: enigma2-plugin-extensions-permanenttimeshift_0.9.3_mipsel.zip VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0 VU+ Duo, OpenPLI. Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin. iPad met Dreambox live.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen