Ga naar inhoud


DVB-T Nederlandse zenders


steventje

Aanbevolen berichten


In Roosendaal en Breda staan Digitenne-zenders, dus een tv-antenne richting noord/noordoost zou beeld moeten opleveren. Wel een buitenantenne.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pjotrb
Wel een buitenantenne.

Misschien dat het met een binnenantenne ook nog wel lukt. Ik heb in Nooord Breda één / Canvasketnet / ketnetcanvas+ op een funke binnenantenne. Op het achterkantje komt zelfs Regio Utrecht binnen


Link naar reactie
Delen op andere sites

Te Wuustwezel kan nog met een binnenhuisantenne Breda ontvangen.

Voor Brasschaat en Schoten is dit niet meer mogelijk.

 

Een buiten richt antenne is hier aangewezen.

Hoogte is moeilijk in te schatten. Als je buur bv. hoger zit en noord noord-oost zit dan kan dat een probleem zijn.

 

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Wuustwezel kan het inderdaad nog met een binnenhuisantenne, maar heel sterk is het signaal hier niet. Dus als je wat verder zit zul je op zijn minst toch wel een buitenantenne nodig hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Origineel bericht van: egiana
Ik ontvang NED 1 2 3 en Brabant goed in brasschaat (51°19'N 4°30'E) gericht op goes met binnenantenne (V) met versterker en een versterking antenne naar 2 tv. TV heeft DVB-T tuner.

Ik zat me al af te vragen waarom je niet gewoon Roosendaal ontvangt (veel dichterbij), maar dat heeft wellicht met het landschap te maken.. Jij zit 13 meter boven de zeespiegel, als je 5 kilometer richting Roosendaal zou rijden zit je al 30 meter boven de zeespiegel. Je antenne zou dus flink wat meters boven de grond uit moeten steken om eventueel Roosendaal te ontvangen.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed ook dat hij Roosendaal ontvangt.

 

Goes zend namelijk Omroep Zeeland uit en geen Omroep Brabant.

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Helemaal overheen gelezen! Dan zal hij inderdaad Roosendaal en/of Breda te pakken hebben.


Ondanks de afstand (Roosendaal is hemelsbreed ruim 10km dichterbij) zou ik gokken op Breda. Die straalt nog iets naar het zuiden uit en heeft bovendien een vier keer zo hoog vermogen natuurlijk. Roosendaal straalt nauwelijks naar het zuiden uit.

Die straaldiagrammen stonden voorheen overigens online maar kan ze nu nergens meer vinden.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
In welke wijk/deelgemeente ontvang jij met binnen huis antenne.

Ik weet dat in Wuustwezel, breda te ontvangen is met binnenhuis antenne.

Ik vang hier in iedergeval niets met buiten antenne. Ik zit dan ook maar 3 meter hoog met de antenne. Dit vanuit de wijk driehoek.

mvg


Ik zit op bethanie, dus in de buurt.
Binnenantenne met versterking staat onder pannendak ± 6m hoog verticaal opgesteld beneden is er een versterking splitser naar 2 tv (geeft ook een kleine versterking van signaal).
Mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...