Ga naar inhoud


aanschaf Kathrein 922


j.f.otten

Aanbevolen berichten

Goedenmorgen,

 

ik zit er aan te denken om een Kathrein 922 te gaan kopen. Alleen ben ik nieuwsgierig, is er genoeg ondersteuning voor? en heb ik ook nog een aantal specifice vragen, namelijk kan je goed kijken naar 1 zender en opnemen van de andere zender? Of heb je hier dan 2 kaartjes voor nodig??? Want bij mijn huidige dreambox 7025 gaat het perfect met 1 kaartje.

 

Het geluid gaat via een Home cinema reciver van Denon, dus niet alleen beeld kwaliteit speelt een rol, maar is ook de geluidskwalitiet goed?

 

Ik hoop dat er iemand is die deze ontvanger heeft en mij info kan geven. Daarnaast zou ik hem graag zelf ervaren, dus weet iemand een sat winkel in de buurt van Amsterdam die hem heeft staan? Ik vraag dus niet voor de goedkoopste of dat soort, maar gewoon voor een winkel waar ik hem kan bekijken.

 

groet,

Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben sinds een aantal weken in het bezit van de Kathrein UFS 922.

 

Voordelen: 500GB HD, DVB-S2, 2 programma's tegelijk opnemen en een 3e kijken, direct decoderen van de opnames (dus geen gekloot als de keys weer eens veranderen), perfect beeld, zéér goed geluid (ik heb 'm via de optische uitgang aangesloten op m'n Onkyo Home Cinema).

Werkt goed met originele Canaldigitaal CAM(s).

 

Nadelen: helaas nog géén nederlandse handleiding en de bestaande handleidingen in het Duits of engels zijn incompleet waar het gaat over bijv. het gebruik van je HD of het programmeren van een opname die NIET in de EPG staat.

Gebrekkige EPG op de CD zenders (maar naar mijn mening ligt dat eerder aan CD dan aan de Kathrein).

 

Ik kan 2 programma's tegelijk opnemen (en decoderen) en een 3e tegelijk kijken, maar ik heb dus 2 cam's en gebruik een smartwi.

 

Je zou voor bekijken contact op kunnen nemen met Kathrein nederland in Hilversum, ik ken zo géén winkels die een -draaiend- toestel hebben staan. frown

 

Al met al ben ik uitermate tevreden met m'n UFS 922 !!

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: HD_freak
Ik ben sinds een aantal weken in het bezit van de Kathrein UFS 922.

Voordelen: 500GB HD, DVB-S2, 2 programma's tegelijk opnemen en een 3e kijken, direct decoderen van de opnames (dus geen gekloot als de keys weer eens veranderen), perfect beeld, zéér goed geluid (ik heb 'm via de optische uitgang aangesloten op m'n Onkyo Home Cinema).
Werkt goed met originele Canaldigitaal CAM(s).

Nadelen: helaas nog géén nederlandse handleiding en de bestaande handleidingen in het Duits of engels zijn incompleet waar het gaat over bijv. het gebruik van je HD of het programmeren van een opname die NIET in de EPG staat.
Gebrekkige EPG op de CD zenders (maar naar mijn mening ligt dat eerder aan CD dan aan de Kathrein).

Ik kan 2 programma's tegelijk opnemen (en decoderen) en een 3e tegelijk kijken, maar ik heb dus 2 cam's en gebruik een smartwi.

Je zou voor bekijken contact op kunnen nemen met Kathrein nederland in Hilversum, ik ken zo géén winkels die een -draaiend- toestel hebben staan. frown

Al met al ben ik uitermate tevreden met m'n UFS 922 !!


Hoi HD_Freak,

mooi dat je zo positief bent over deze ontvanger en ik hoop hem dan ook echt van het weekend eens in het echt te kunnen bekijken.

Dat de handleiding niet in het nederlands is, maakt me niet zo veel uit, ik begin toch meestal net zoals anderen zonder handleiding ;-) en je kan genoeg lezen op de diverse boards.

Wat mij nog niet duidelijk is, je gebruikt smart Wii, dat houdt in dat je in de Kathrein 2 cams hebt zitten met in allebei de cams een kaart van de smart wii? Past dat wel goed dan? Ik had eerlijk gezegd gehoopt dat hij dat via de software kon regelen.

En waar heb jij hem gekocht dan? een winkel in nederland? (mag via PM) of in duitsland?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik sinds de kerst al deze Kathrein usw 922

Bij mij wil het coderen van 2 zeders niet altijd lukken, maar dat was bij m'n vorige tuner ook al het geval (deze zou dat ook moeten kunnen) dus mij Aston dual zal wel een probleem hebben? maar de rest , perfect beeld en geluid, nooit een vastloper en timeshiften en oponemen door mekaar werkt prima, een film vanaf begin kijken die opgenomen word .. perfect incl tussendoor timeshiften.

Opnemen vanuit de EPG is inderdaad (door de slechte CD ondersteuning) wat minder, maar je kan de zender, tijd, ed. naar believen veranderen, waarnaar de opname vanzelf de naam van de beginnende opname meekrijgt wat handig is bij de HD afzoeken. voor de ondersteuning kun je altijd op de site kijken van Kathrein waar de nieste SW's op staan (maar de laaste SW werkt al geheel foutloos) Er is ook een message board in het duits genaamd MY Kathrein........dus ff googelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tuintje
Ik gebruik sinds de kerst al deze Kathrein usw 922
Bij mij wil het coderen van 2 zeders niet altijd lukken, maar dat was bij m'n vorige tuner ook al het geval (deze zou dat ook moeten kunnen) dus mij Aston dual zal wel een probleem hebben? maar de rest , perfect beeld en geluid, nooit een vastloper en timeshiften en oponemen door mekaar werkt prima, een film vanaf begin kijken die opgenomen word .. perfect incl tussendoor timeshiften.
Opnemen vanuit de EPG is inderdaad (door de slechte CD ondersteuning) wat minder, maar je kan de zender, tijd, ed. naar believen veranderen, waarnaar de opname vanzelf de naam van de beginnende opname meekrijgt wat handig is bij de HD afzoeken. voor de ondersteuning kun je altijd op de site kijken van Kathrein waar de nieste SW's op staan (maar de laaste SW werkt al geheel foutloos) Er is ook een message board in het duits genaamd MY Kathrein........dus ff googelen


Ik heb hem inmiddels ook besteld en ik ben nu aan het wachten tot hij binnen komt. Je zegt dat het niet altijd wil lukken om de zenders te decoderen, maar meestal wel? En houdt dat in dat jij maar 1 aston dual hebt? Want HD-Freak heeft twee modules in zijn Kathrein zitten. Want als dat kan, dan ga ik ook voor de Aston Dual. En kan je daarmee ook gewoon de HD zenders decoderen zoals Ned 1 HD en eurosport? en het board waar jij het over had, heb ik al gevonden.

groet,
Jeroen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het coderen van HD zenders heb je volgens mij een speciale module nodig ? Ik heb allen de beschikking over 1 (slechte)aston module, maar ben er ook benieuwd naar af deze meerdere modules tegeijk kan en ook nog goed decoderen.

ps.er is trouwens begin deze maand weer een nieuwe SW uitgekomen die ik gisteren direct geinstaleerd heb en tot nu toe nog steeds een perfecte werking, "de mogelijkheden voor de netwerk functie en samenwerking met computer/multimedia zijn hiermee weer uitgebreid"maar hier maak ik geen gebruik van

(heb toch al zo weinig tijd om tv te kijken, vandaar deze tuner met z'n heeel goede pvr/timeshift functie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...