groeselt Geplaatst: 16 juli 2009 Geplaatst: 16 juli 2009 Ik vroeg me af of ik een zenderlijst van buitenaf op een dreambox 500S kan plaatsen. Ik heb al met total commander de files naar de desbetreffende directory's geplaats en reboot maar niks. Ook heb ik via dreamboxedit via een dyndns adres geprobeerd, zegt succesfull, maar na reboot heb ik gewoon weer de oude zenderlijst. Is er een mogelijkheid ?
Rytec Geplaatst: 16 juli 2009 Geplaatst: 16 juli 2009 Maar ik weet dat met een dm500 ik ook weleens eerst die box een keer moet rebooten vooraleer ik de settings erop zet zodat ie de nieuwe lijsten accepteert. Want ik heb ook al zo vaak gewoon met erop zetten, zelfs intern gehad dat de oude actief bleven. Maar als dit het probleem niet is moet er idd verder gekeken worden qua verbindingen. Ikzelf kan wel door een VPN tunnel van locatie A naar B de settings op m'n boxen zetten. ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
dagg Geplaatst: 16 juli 2009 Geplaatst: 16 juli 2009 Het gaat prima hoor met dreamboxedit. Je moet niet vergeten een paar poorten open te zetten in je router. Die poorten gebruikt dreamboxedit dan om over te kunnen zetten. Die externe poorten kun je willekeurig kiezen meestal in je router, dus je routeert bijv 12345 naar intern_ip_van_dreambox poort 80 (=http), en 23456 naar intern_ip_van_dreambox poort 21 (=ftp). Laat op het einde dreamboxedit de boel reloaden, evt nog met de hand herhalen. .: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :..: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.
groeselt Geplaatst: 16 juli 2009 Auteur Geplaatst: 16 juli 2009 deze poorten staan open. kan er gewoon via explorer en total commander in en wijzigen.
djpetit Geplaatst: 17 juli 2009 Geplaatst: 17 juli 2009 Origineel bericht van: groeselt Ik vroeg me af of ik een zenderlijst van buitenaf op een dreambox 500S kan plaatsen. Ik heb al met total commander de files naar de desbetreffende directory's geplaats en reboot maar niks. Ook heb ik via dreamboxedit via een dyndns adres geprobeerd, zegt succesfull, maar na reboot heb ik gewoon weer de oude zenderlijst. Is er een mogelijkheid ? Ik heb hier ook wel eens vaker last van gehad. Intern dan welliswaar. Oplossing is dan ook (zoals ook besproken door Rytec) eerst de oude settings helemaal te verwijderen en dan de andere erin te pompen. mvgr, djpetit Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !
groeselt Geplaatst: 18 juli 2009 Auteur Geplaatst: 18 juli 2009 Ik heb eens via dreamboxedit geprobeert receive files from dreambox, en dat doet hij wel. maar zenden zegt dreamboxedit ook dat het goed gaat, maar geen lijst in beeld, ook niet na reboot
martin52 Geplaatst: 18 juli 2009 Geplaatst: 18 juli 2009 Origineel bericht van: groeselt Ik vroeg me af of ik een zenderlijst van buitenaf op een dreambox 500S kan plaatsen. Ik heb al met total commander de files naar de desbetreffende directory's geplaats en reboot maar niks. Ook heb ik via dreamboxedit via een dyndns adres geprobeerd, zegt succesfull, maar na reboot heb ik gewoon weer de oude zenderlijst. Is er een mogelijkheid ? Misschien een stomme opmerking, maar je zegt 'dyndns adres'. Je hebt toch wel het interne ip adres van je dreambox (192.168.xxx.xxx) ingegeven in dreamboxedit?
groeselt Geplaatst: 18 juli 2009 Auteur Geplaatst: 18 juli 2009 nee, dyndns adres. ik kan wel in dreambox.
martin52 Geplaatst: 18 juli 2009 Geplaatst: 18 juli 2009 Test dan eens in Dreamboxedit je verbinding met je dreambox (hulpmiddelen/tools- opties).
groeselt Geplaatst: 21 juli 2009 Auteur Geplaatst: 21 juli 2009 Ik heb nu zelfs intern geprobeerd, zenderlijst kopieert die goed naar dreambox, maar geen zenderlijst te zien op dreambox ook niet na reboot. geheugen is pas 61% vol ?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen