Ga naar inhoud


Omruil TVV :Is de HD dsr 7121 een goeie ontvanger ?


lucdec2

Aanbevolen berichten

Vandaag deze ontvanger voor mijn deur gevonden.

Installatie verliep vlekkeloos voor mijn 4 sat posities.

De eerste indruk is voor dit type ontvanger, is voor mij alvast positief.

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 106
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: christiano
is het waar dat je met deze ontvanger alleen tvv vlaanderen kanaal kan ontvangen ?dus geen andere SD en HD kanalen?


Neen. wink

Hier in Heusden kan je zelfs Anixe HD en BBC HD ontvangen. laugh

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hier in Heusden kan je zelfs Anixe HD en BBC HD ontvangen.


Ja maar dat is een speciale spot-beam gericht op Heusden alléén. Is niet van toepassing voor de rest van Vlaanderen. laugh

Greets
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Citaat:
Hier in Heusden kan je zelfs Anixe HD en BBC HD ontvangen.


Ja maar dat is een speciale spot-beam gericht op Heusden alléén. Is niet van toepassing voor de rest van Vlaanderen. laugh
Greets


Heet ie satelliet-spot niet Astra2-Earth..? smirk

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Citaat:
Hier in Heusden kan je zelfs Anixe HD en BBC HD ontvangen.


Ja maar dat is een speciale spot-beam gericht op Heusden alléén. Is niet van toepassing voor de rest van Vlaanderen. laugh

Greets


Wel goed voor Christiano uit Heusden laugh

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer al sinds gisteren via telefoon aan de Heren van Tv Vlaanderen te vragen of ze nog van plan zijn de 7121 HD motorgestuurd te maken. Mijn oude Zehnder was daar bij aankoop al van voorzien.

Geraak niet binnen, spijtig want mede met mij zijn er veel mensen op aan't wachten en niet alleen hobbyisten.

 

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Homer
Hier ook de de ontvanger ontvangen maar nog geen tijd gehad om te instaleren.

Homer


Hebben jullie van TVV eerst nog bericht ontvangen ofzo ?

Ik heb maandag dat formulier ingevuld op hun site en toen kreeg ik na verzenden te lezen dat ze nog een brief gingen sturen voordat ik de ontvanger ging thuiskrijgen maar ik heb nog niks gehad en bij jullie is de ontvanger binnen de week geleverd niet ? (vrijdag de 17de aangevraagd en gisteren, Donderdag de 23ste geleverd).

En hoe zit het met dat terugsturen van de "oude" ontvanger ? Want ze zeggen wel dat ze de kosten op zich nemen (zullen we uiteindelijk wel betalen) maar niet hoe het werkt (via de post, of moet je naar het hoofdkantoor van DHL rijden, ofzo ...).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gebruikt dezelfde doos waarmee je hem toegestuurd krijgt. Komt met Taxipost. Er zit een voorgedrukte sticker bij die je over de sticker met jouw adres plakt. Gewoon afgeven aan de post. Wanneer je hem op de post moet afhalen (ik was niet thuis en er stak een berichtje van de postbode in mijn brievenbus), kan je misschien reeds je oude ontvanger meenemen, dat bespaart je een trip. Niet vergeten ingevuld strookje erbij doen.

 

Ik heb ook de technische gegevens sticker van de verpakking gehaald (s/n, MAC adress enz).

 

Over de ontvanger: ik HAAT deze ontvanger, want tot nu toe dacht ik dat HD een gadget was en ik zeker nog een jaartje of 2 zonder zou kunnen, maar gisteren naar de Tour gekeken in HD en dat was een fantastische beeldkwaliteit, maw, ik zal sneller dan gepland een DM800 moeten aanschaffen. ;-)

VU+Solo², DM-800HD, T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier het adres van het hoofdkantoor van DHL: :D

 

Charles-de-Gaulle-Str. 20

53113 Bonn

Germany

 

Volgens hetgene ik al las zitten bij de ontvanger de instructies voor het terugzenden op kosten van TVVlaanderen bij.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verpakking speelt niet zozeer een rol. Ik had nog steeds de doos van mijn oude ontvanger, en heb deze gebruikt. Naar de post gegaan, en de meegeleverd label word op deze doos geplakt.

Je mag niet vergeten, het antwoord blad (voorwaarden) getekend te samen mee terug te sturen naar TVV.

 

In ieder geval, de aanvraag via internet, word er geen mail of bevestiging gestuurd. In minder dan een week stond deze ontvanger aan mijn deur. Ik had zelf deze aanvraag tijdens mijn verlof in Spanje gedaan, in gedachte dat dit waarschijnlijk lang ging duren.

 

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ubik
Je gebruikt dezelfde doos waarmee je hem toegestuurd krijgt. Komt met Taxipost. Er zit een voorgedrukte sticker bij die je over de sticker met jouw adres plakt. Gewoon afgeven aan de post. Wanneer je hem op de post moet afhalen (ik was niet thuis en er stak een berichtje van de postbode in mijn brievenbus), kan je misschien reeds je oude ontvanger meenemen, dat bespaart je een trip. Niet vergeten ingevuld strookje erbij doen.

Ik heb ook de technische gegevens sticker van de verpakking gehaald (s/n, MAC adress enz).

Over de ontvanger: ik HAAT deze ontvanger, want tot nu toe dacht ik dat HD een gadget was en ik zeker nog een jaartje of 2 zonder zou kunnen, maar gisteren naar de Tour gekeken in HD en dat was een fantastische beeldkwaliteit, maw, ik zal sneller dan gepland een DM800 moeten aanschaffen. ;-)


Maar je hebt geen brief gehad met meer informatie voordat Taxipost de ontvanger kwam brengen ?

Wat die HD betreft, ik heb een HD-Ready TV dus ik weet niet hoe het beeld er gaat uitzien ? Mijn neef heeft wel een grote (46 inch ofzo) LCD TV en een DM800 (zo'n HD) en daarmee zag je idd wel een redelijk verschil tussen één en één HD.

Mijn ouders hebben zo'n Telenet digicorder en daarop is het verschil tussen één en één HD veel kleiner (maar dat is ook een HD-Ready TV en geen Full-HD en die van mijn neef wel dus misschien dat daar ook wat verschil op zit ?).

Ik hoop wel dat het beeld van de Philips minstens zo goed is als dat van mijn oude Aston want daar heb ik echt geen klagen over, maar hij werkt niet meer goed, persoonlijk vind ik het beeld beter op mijn Aston dan op de DM7000 die ik hier eens een tijdje heb getest).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...