Ga naar inhoud


Omruil TVV :Is de HD dsr 7121 een goeie ontvanger ?


lucdec2

Aanbevolen berichten

Citaat:
In ieder geval, de aanvraag via internet, word er geen mail of bevestiging gestuurd


Het zou inderdaad iets duidelijker geweest zijn, moest er minstens een mailbericht verzonden worden om goede ontvangst van je aanvraag te bevestigen, want nu gaan mensen die na één week de ontvanger nog niet ontvangen hebben, zich afvragen of alles wel goed verlopen is en moeten bellen naar de klantendienst (want mails sturen helpt toch niets)

Ook de wijze van afgifte van de decoder lijkt mij maar aan de speciale kant, afgeven of neerleggen voor de deur zonder handtekening te vragen. Zo kan iemand die er graag twee ontvangt, nog een keer beweren dat hij de eerste nooit ontvangen heeft, want hij heeft nooit voor ontvangst getekend en de postbode die hem voor de deur legt kan nooit bewijzen dat hij hem heeft afgeleverd.

Gelukkig wonen we in een land met alléén maar eerlijke mensen.

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 106
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Aston79

Maar je hebt geen brief gehad met meer informatie voordat Taxipost de ontvanger kwam brengen ?


Neen.

Origineel bericht van: Aston79

Wat die HD betreft, ik heb een HD-Ready TV dus ik weet niet hoe het beeld er gaat uitzien ? Mijn neef heeft wel een grote (46 inch ofzo) LCD TV en een DM800 (zo'n HD) en daarmee zag je idd wel een redelijk verschil tussen één en één HD.


Geloof me, de opstap naar HD is op zich spectaculair. Dat je nu dit op een HD ready TV of op een full HD scherm doet is op zich van minder belang. Het verschil tussen HD ready en full HD TV kan lang over geluld worden, maar is zogoed als nihil, gezien de geleverde sat bron.


Origineel bericht van: Aston79

Ik hoop wel dat het beeld van de Philips minstens zo goed is als dat van mijn oude Aston want daar heb ik echt geen klagen over, maar hij werkt niet meer goed, persoonlijk vind ik het beeld beter op mijn Aston dan op de DM7000 die ik hier eens een tijdje heb getest).


Het beeld van Philips is niets op aan te merken. Ik zag niet direct een verschil tussen mijn DM8000 en de philips.

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vraagt je inderdaad af wie daar het roer in handen heeft en wie de administratie runt.

 

Een mailadres vermelden op je website als wijze van contact met de klantendienst en dan op geen enkele mail meer antwoorden, is toch wel bijzonder ....

 

Temeer men nu blijkbaar een klachtenprocedure met een bemiddelaar in het leven schijnt te hebben geroepen, want je kan nu een klacht voorleggen via een speciaal formulier op de website.

 

Als iedereen die geen antwoord heeft ontvangen op zijn mailberichten, daarover gaat klagen, zal men daar ook nog veel werk gaan hebben.

 

Maar misschien is het weer de fout van Scarlet, wiens server de mailtjes van de klanten niet heeft doorgegeven.......

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Citaat:
In ieder geval, de aanvraag via internet, word er geen mail of bevestiging gestuurd


Het zou inderdaad iets duidelijker geweest zijn, moest er minstens een mailbericht verzonden worden om goede ontvangst van je aanvraag te bevestigen, want nu gaan mensen die na één week de ontvanger nog niet ontvangen hebben, zich afvragen of alles wel goed verlopen is en moeten bellen naar de klantendienst (want mails sturen helpt toch niets)

Ook de wijze van afgifte van de decoder lijkt mij maar aan de speciale kant, afgeven of neerleggen voor de deur zonder handtekening te vragen. Zo kan iemand die er graag twee ontvangt, nog een keer beweren dat hij de eerste nooit ontvangen heeft, want hij heeft nooit voor ontvangst getekend en de postbode die hem voor de deur legt kan nooit bewijzen dat hij hem heeft afgeleverd.

Gelukkig wonen we in een land met alléén maar eerlijke mensen.

Greets



Daar ben ik het helemaal mee eens.

Een "normaal" bedrijf dat zo werkt (via internet) stuurt op z'n minst een "automated" berichtje dat je aanvraag correct is aangekomen en meestal nog een copy van hetgene je naar hun hebt gestuurd (heb daarnet nog een melding gedaan van een probleem met een website en kreeg daar netjes een copy van mijn mail EN een bericht dat ze zo snel mogelijk zullen antwoorden).

Wat die afgifte betreft vermoed ik dat de facteur eigenlijk wel een handtekening ofzo moet vragen maar heb het hier ook al meegemaakt dat ze een pakje gewoon voor de deur leggen als je niet thuis bent (maar dan kan je idd altijd beweren dat het nooit is aangekomen OF er kan altijd iemand voorbij komen en het meenemen).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pollebru
Volgens mij loopt het daar al van in het begin mank. Wie stuurt het personeel daar. Pauwels,......die telt blijkbaar alleen de centjes, maar hoelang nog.


Wie weet hebben ze een analyse gedaan. Het opsturen via de post (niet aangetekend of per koerier) is stukken goedkoper, en de kans dat er een aantal verloren gaan is waarschijnlijk niet zo hoog. De besparing die ze misschien hierdoor doen, kunnen ze een aantal extra ontvangers mee aanschaffen.

Ik heb in ieder geval een bewijs dat de oude ontvanger is opgestuurd. Ze moeten achteraf niet af komen, dat ze mijn oude ontvanger niet hebben ontvangen.

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ranico
Origineel bericht van: Aston79

Maar je hebt geen brief gehad met meer informatie voordat Taxipost de ontvanger kwam brengen ?


Neen.

Origineel bericht van: Aston79

Wat die HD betreft, ik heb een HD-Ready TV dus ik weet niet hoe het beeld er gaat uitzien ? Mijn neef heeft wel een grote (46 inch ofzo) LCD TV en een DM800 (zo'n HD) en daarmee zag je idd wel een redelijk verschil tussen één en één HD.


Geloof me, de opstap naar HD is op zich spectaculair. Dat je nu dit op een HD ready TV of op een full HD scherm doet is op zich van minder belang. Het verschil tussen HD ready en full HD TV kan lang over geluld worden, maar is zogoed als nihil, gezien de geleverde sat bron.


Origineel bericht van: Aston79

Ik hoop wel dat het beeld van de Philips minstens zo goed is als dat van mijn oude Aston want daar heb ik echt geen klagen over, maar hij werkt niet meer goed, persoonlijk vind ik het beeld beter op mijn Aston dan op de DM7000 die ik hier eens een tijdje heb getest).


Het beeld van Philips is niets op aan te merken. Ik zag niet direct een verschil tussen mijn DM8000 en de philips.


Bedankt voor je reactie !

Ik meen toch echt op de site van TVV gelezen te hebben dat ze een brief gingen sturen ?? Maar dat zal misschien de factuur zijn die ze na ontvangst van de ontvanger opsturen ipv. een brief met meer uitleg vooraf :D

Wat dat beeld betreft was ik al bang want ik dacht begrepen te hebben dat je het beeld echt helemaal niet goed vond).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ranico

Wie weet hebben ze een analyse gedaan. Het opsturen via de post (niet aangetekend of per koerier) is stukken goedkoper, en de kans dat er een aantal verloren gaan is waarschijnlijk niet zo hoog. De besparing die ze misschien hierdoor doen, kunnen ze een aantal extra ontvangers mee aanschaffen.


Dat is goed mogelijk, misschien gewoon ff snel een kosten-baten analyse gedaan en aangetekend kost idd een stuk meer en verzekering zal er ook wel niet op de zending zijn denk ik ?

En ze zullen de ontvangers wel in bulk aangekocht hebben dus hebben ze ook nog korting op die dingen en diegene die ze niet kwijt krijgen via de omruil actie kunnen ze later nog gratis weggeven als prijs of tegen de volle adviesprijs verkopen in zo'n starterspakket.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Extract van de ontvangen brief (tesamen met de ontvanger)

 

 

Abonneenummer: xxxxxxx

 

Betreft: Vervangingsaanbod HD ontvanger

 

Zaventem, 19 juli 2009.

 

Geachte heer, mevrouw,

 

Hierbij zenden wij u uw nieuwe, door TV VLAANDEREN gecertificeerde, Philips DSR-7121 HD satellietontvanger. U ontvangt deze voor de uitzonderlijk lage prijs van 59Euro in plaats van 299 Euro. Met deze decoder kunt u voortaan probleemloos genieten van de TV VLAANDEREN zenders. U ontvangt

dit toestel als gevolg van problemen met uw huidige niet-gecertificeerde decoder. Deze problemen worden veroorzaakt doordat de fabrikant van de ontvanger nagemaakte (dus illegale) software heeft gebruikt.

Om in aanmerking te komen voor de speciale prijs van 59 Euro,- (incl. BTW, Bebat en Recupel), bent u akkoord gegaan met de algemene voorwaarden die van toepassing zijn op deze actie.

Zo heeft u uw goedkeuring gegeven voor de verlenging van uw contract voor een periode van minimum 12 maanden. Daarnaast is het noodzakelijk dat wij uw oude satellietontvanger retour

ontvangen. Deze kan kosteloos per post opgestuurd worden. U dient hiervoor onderstaand strookje volledig ingevuld en voorzien van uw handtekening, mee te sturen met uw oude satelhetontvanger en het hier bijgevoegde etiket op het postpakket plakken. Het postadres vindt u op het strookje. Stuur uw oude ontvanger zo spoedig mogelijk, (ten laatste binnen 14 dagen na ontvangst van deze brief) naar ons retour.

U hoeft de smartcard en kabels van de oude satellietontvanger niet mee te sturen.

Indien wij uw oude satellietontvanger niet retour ontvangen, zien wij ons genoodzaakt het bedrag van 129,- (incl. BTW, Bebat en Recupel) in rekening te brengen.

Gelieve deze brief goed bij te houden voor de garantie op uw toestel.

Deze garantie bedraagt 2 jaar vanaf de datum van verzending.

 

-----------------------------------

 

Dan staat er nog eens de voorwaarden met je gegevens dat je moet aftekenen en mee moet terug sturen.

 

 

 

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over de kans op verlies bij De Post:

 

" Bijna 20 procent postpakjes 'verdwijnt'

 

De krant Gazet van Antwerpen heeft twaalf dagen geleden als test dertig computerspelletjes verstuurd per post. Liefst vijf daarvan raakten niet op hun bestemming. Dat is één op de zes of bijna 20 procent, zo schrijft de krant maandag.

Voor het experiment werden dertig computergames verzonden van en naar Antwerpen, Mechelen, Turnhout, Sint-Niklaas en Brussel. Per brief werd 1,62 euro betaald. Van de drie pakketten die van Mechelen naar Antwerpen werden verstuurd, kwam er geen enkel aan. Op de trajecten Antwerpen-Antwerpen en Sint-Niklaas-Brussel ontbrak steeds één spel.

 

Opvallend is volgens de krant dat bij vier van de verdwenen verzendingen het vertrek of de bestemming Antwerpen was. Voor een computerspel betaalt u al gauw 50 euro. Vijf vermiste spelletjes betekent dus een verlies van minstens 250 euro.

 

Fred Lens, woordvoerder van de Post, reageert verbaasd. 'Aan de hand van concrete gegevens kunnen we misschien achterhalen waarheen het spoor leidt. Dan moeten we weten wat waar en wanneer is afgegeven. Dat doen we telkens als een klant meldt dat hij iets mist."

 

Uit Het Nieuwsblad van december 2008

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Aston79

Mijn ouders hebben zo'n Telenet digicorder en daarop is het verschil tussen één en één HD veel kleiner (maar dat is ook een HD-Ready TV en geen Full-HD en die van mijn neef wel dus misschien dat daar ook wat verschil op zit ?).

Het verschil zit hem in de bitrate.
Telenet stuurt de grote Vlaamse zenders door in 8 Mbps (vast), TV Vlaanderen gebruikt meestal tussen de 2 en 4 Mbps (variabel).
Bij de HD zenders gebruikt Telenet 1080i en TV Vlaanderen 720p.
Ook daar ligt de bitrate bij Telenet hoger (12-16 Mbps), bij TV Vlaanderen is dat bij één HD meestal rond de 5 en de 10 Mbps, het verschil tussen de HD bitrate en de SD bitrate bij Telenet is dus niet zo groot, als dat tussen de TV Vlaanderen HD en SD zenders is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Over de kans op verlies bij De Post:

" Bijna 20 procent postpakjes 'verdwijnt'

De krant Gazet van Antwerpen heeft twaalf dagen geleden als test dertig computerspelletjes verstuurd per post. Liefst vijf daarvan raakten niet op hun bestemming. Dat is één op de zes of bijna 20 procent, zo schrijft de krant maandag.
Voor het experiment werden dertig computergames verzonden van en naar Antwerpen, Mechelen, Turnhout, Sint-Niklaas en Brussel. Per brief werd 1,62 euro betaald. Van de drie pakketten die van Mechelen naar Antwerpen werden verstuurd, kwam er geen enkel aan. Op de trajecten Antwerpen-Antwerpen en Sint-Niklaas-Brussel ontbrak steeds één spel.

Opvallend is volgens de krant dat bij vier van de verdwenen verzendingen het vertrek of de bestemming Antwerpen was. Voor een computerspel betaalt u al gauw 50 euro. Vijf vermiste spelletjes betekent dus een verlies van minstens 250 euro.

Fred Lens, woordvoerder van de Post, reageert verbaasd. 'Aan de hand van concrete gegevens kunnen we misschien achterhalen waarheen het spoor leidt. Dan moeten we weten wat waar en wanneer is afgegeven. Dat doen we telkens als een klant meldt dat hij iets mist."

Uit Het Nieuwsblad van december 2008



Dat is toch wel verdacht veel. Bij de post zijn er dan wel bij met lange vingers.
Als TVV 1000 ontvangers opstuurt, en 200 komen niet aan. Dan zal er wel ergens een bom los barsten.

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ranico

Dat is toch wel verdacht veel. Bij de post zijn er dan wel bij met lange vingers.
Als TVV 1000 ontvangers opstuurt, en 200 komen niet aan. Dan zal er wel ergens een bom los barsten.

Of TVV-smartcards... eek

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ranico

Dat is toch wel verdacht veel. Bij de post zijn er dan wel bij met lange vingers.
Als TVV 1000 ontvangers opstuurt, en 200 komen niet aan. Dan zal er wel ergens een bom los barsten.


en zo'n doosje kan ook niet "achter de machine" gevallen zijn zoals dat vroeger nog wel eens met een envelop gebeurde :D

Maar ik dacht dat er eens een postbode is geweest die een hele hoop post op de zolder had liggen (was voor jaren aan briefwisseling). Ik denk dat hij zijn werk niet meer aankon en bij te veel brieven gewoon een hoop mee naar huis nam.

Maar ik denk nu ook niet dat de lokale postbode dat ding met de fiets komt brengen (maar het zou wel leuk zijn om te zien ;))
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was gewoon niet thuis bij de levering, postbode had een briefje nagelaten dat ik die de volgende dag kon afhalen in het postkantoor! Ik daar de volgende dag naar toe met het briefje en wat doen ze nemen het briefje gaan achter de ontvanger en zonder te controleren wie ik ben geven ze dat ding mee confused. Een controle van identitiet zou op ten minst mogen hoor smirk!!.

 

Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...