Ga naar inhoud


Omruil TVV :Is de HD dsr 7121 een goeie ontvanger ?


lucdec2

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: slider
kunnen er 2 kaarten in deze ontvanger?ik bedoel tvv en cd?


Het lukt mijn zelfs niet als hij voor CDS is ingelezen de kanalen voor TVV er bij te zetten omgekeerd zal dan ook wel niet lukken dus aan twee kaartsleuven heb je dus niets.

Of is er een trucje voor zodat het wel lukt?? laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 106
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: slider
kunnen er 2 kaarten in deze ontvanger?ik bedoel tvv en cd?


Het lukt mijn zelfs niet als hij voor CDS is ingelezen de kanalen voor TVV er bij te zetten omgekeerd zal dan ook wel niet lukken dus aan twee kaartsleuven heb je dus niets.

Of is er een trucje voor zodat het wel lukt?? laugh


Ja er is een trukje!

Haal de doos helemaal leeg en schroef er de inhoud van een bv. een dreambox in! :D

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

dit zinnetje uit de handleiding sprong mij in het oog :

 

"De SCART-kabel dient aangesloten te zijn om teletekst te kunnen ontvangen."

 

Hmm, dan komt TVV eindelijk met Teletekst op één HD, en dan kun je het weer niet gebruiken.

Neen, ik hoef geen gecertifieerde ontvanger...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Ondertussen is de firmware wel geupdated zodanig dat de HDMI-kabel de teletekstsignalen doorgeeft.

Greets


is dat de firmware die er al inzat of moet je daarvoor een upgrade doen ?

Want er is nergens iets terug te vinden over welke de nieuwste firmware versie is (kan bij TVV toch niks terugvinden hierover) en dat is toch het minste wat ze kunnen doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Aston79
is dat de firmware die er al inzat of moet je daarvoor een upgrade doen ?

Want er is nergens iets terug te vinden over welke de nieuwste firmware versie is (kan bij TVV toch niks terugvinden hierover) en dat is toch het minste wat ze kunnen doen.


Toen ik hem vorige week kreeg en hem aansloot heb ik twee keer een update moeten doen misschien was het een te grote stap in één keer.

Bij mij staat er nu in het menu:
Softwareversie: 5.7.2.9

Bij CDS dus of het voor TVV precies dezelfde versie is weet ik niet. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lukt me niet de Hotbird kanalen in te laden. Ik denk dat het probleem niet de ontvanger is. De schotel is uitgerust met een actuator die aangestuurd wordt door een aparte motorsturing. De software in de 7121 laat blijkbaar niet toe de Hotbird kanalen in te laden zonder eerst de ASTRA satelieten te zien. Deze ontvanger heeft behoorlijk wat beperkingen. Ook vind ik het eigenaardig dat een favorietenlijst kan worden aangemaakt en dat deze lijst niet via de fav.toets kan worden opgeroepen. Ook het zappen laat wat te wensen over, gaat vlot zolang je maar geen zender tegenkomt waarvoor je geen rechten hebt.

 

marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even mijn bevindingen met de dsr7121:

 

-leading zeros in display, waarom?

-zou op alle plaatsen in de menu eruit moeten kunnen gaan als ik exit druk, nu moet ik soms eerst enkele keren de pijl naar links indrukken vooralleer ik uit de menu kan.

-Moet op sommige zenders altijd de taal terugzetten, bv als ik naar euronews zap dan krijg ik duits als taal. Als ik dat verander in engels, dan onthoud hij dat niet of kan ik dat niet opslaan.

-soms problemen als de tuner op een (hd) zender staat die in de zenderlijst zit, maar die je toch niet kan ontvangen. Dan loopt de menu vast en kan je totaal niet meer zappen. Om eruit te geraken, lukt soms met de exit toets en als dat niet werkt gaat het tot nu toe altijd door de tuner op teletext te zetten en weer terug. Dan werkt de menu weer. Ook gewoon op en af zetten lukt.

-Ik krijg via hdmi geen teletekst door, alleen via de scart.

-De ingebouwde teletekst van de tuner geeft niet alle tekens correct weer.

 

-De hd versies van een hd en ned1 hd zijn wel beter van beeldkwaliteit, ook bij geupscalde sd uitzendingen.

 

-als je van een sd zender naar een hd zender zapt, gaat dat wat trager, kan ook aan mijn tv liggen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik wil mijn TVV DSR7121 gebruiken met de Canal Digitaal NL smartcard, maar weet niet juist als dit tenminste mogelijk is hoe ik de zenders van deze provider kan inladen ???

Nu is deze geladen met de TVV zenders, zou het helpen als ik de ontvanger een reset naar de fabrieksinstellingen zou laten doen en dan met de CD NL kaart erin alles terug installeer, of kan ik daar gewoonweg een kruis over zetten?

 

Als ik hem nu laat zoeken lijkt het wel of deze de zenders van CD NL overslaat.

 

Johnny.

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de kaart die je erin stopt, TV Vl., CD of TéléSAT, zal de ontvanger de resp. zenderlijst inlezen, wel vooraf fabrieksreset uitvoeren.

Of het daarmee een goeie ontvanger wordt... ik denk het niet! (zie vorige berichten)

Groeten,

Daddycool

Als je vandaag je kop in het zand steekt, knars je morgen met je tanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...