redneck eyeball Geplaatst: 28 september 2009 Geplaatst: 28 september 2009 Je gebruikt toch gewoon de blauwe toets op de AB van de Philips om de teletext op te starten ? En niet de teletext functie van het televisietoestel, want dat is niet de bedoeling. De 7121 heeft ingebouwde teletext decodering. Niet alle tv toestellen werken goed met teletext die via de scart wordt doorgegeven, en als je enkel hdmi aangeloten hebt werkt het al helemaal niet.
Johan45 Geplaatst: 29 september 2009 Geplaatst: 29 september 2009 Origineel bericht van: redneck eyeball De 7121 heeft ingebouwde teletext decodering. Niet alle tv toestellen werken goed met teletext die via de scart wordt doorgegeven, en als je enkel hdmi aangeloten hebt werkt het al helemaal niet. Dat is dan een kwalijke bug van de 7121 decoder. Dat teletekst niet werkt via hdmi is bekend, die bug staat al in de handleiding te lezen. Maar dat teletekst via scart ook niet bij alle tv's werkt staat (nog) niet in de handleiding. Vult u rustig aan !!!
iRuud Geplaatst: 29 september 2009 Geplaatst: 29 september 2009 Origineel bericht van: Johan45 Dat teletekst niet werkt via hdmi is bekend, die bug staat al in de handleiding te lezen. Maar dat teletekst via scart ook niet bij alle tv's werkt staat (nog) niet in de handleiding. Dat teletekst (via de TV) niet via HDMI werkt is geen bug. Het teletekst signaal wordt gewoon niet ondersteund door de HDMI standaard.
Johan45 Geplaatst: 29 september 2009 Geplaatst: 29 september 2009 Dat is dan een EXTRA reden om het via scart wel goed te laten werken.! Vult u rustig aan !!!
iRuud Geplaatst: 29 september 2009 Geplaatst: 29 september 2009 Origineel bericht van: Johan45 Dat is dan een EXTRA reden om het via scart wel goed te laten werken.! Teletekst werkt toch gewoon goed via de sat reciever zelf? HDMI geeft een veel beter beeld als SCART dus waarom scart gebruiken als je HDMI hebt. Snap het probleem niet zo erg.
Johan45 Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 Origineel bericht van: iRuud Teletekst werkt toch gewoon goed via de sat reciever zelf? HDMI geeft een veel beter beeld als SCART dus waarom scart gebruiken als je HDMI hebt. Snap het probleem niet zo erg. Lees het bericht van redneck eyeball nog eens. Misschien begrijp je dan wel waar het over gaat. Vult u rustig aan !!!
Jan007 Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 Nog even getest en teletekst via HDMI werkt wel hier op Sharp LCD TV, het is wel traag (pagina per pagina).
Gast aart44 Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 Origineel bericht van: Johan45 Dat is dan een EXTRA reden om het via scart wel goed te laten werken.! Waarom er zijn wereldwijd maar een paar landen die het gebruiken daarom zit het ook niet standaard in HDMI en met een technische truc is het inderdaad nu werkend. Maar het schijnt er helemaal uit te gaan als anoloog afgeschakeld wordt en om je er dan erg druk om te maken.
Johan45 Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 Je kan je beter afvragen waarom niet.! Analoog is voorlopig nog niet uitgeschakeld wereld wijd. En zoals je zelf ook wel kan bedenken is satelliet grens overschrijdend. Vult u rustig aan !!!
Gast aart44 Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 Origineel bericht van: Johan45 Je kan je beter afvragen waarom niet.! Analoog is voorlopig nog niet uitgeschakeld wereld wijd. En zoals je zelf ook wel kan bedenken is satelliet grens overschrijdend. Anoloog zal inderdaad nog wel even blijven wereldwijd maar de rest van de wereld gebruikt geen teletekst. Maar het gaat om de 7121 of dat een goeie ontvanger is toen hij bij mij aangesloten stond kreeg ik wel teletekst bij mij stond het aangesloten via HDMI en op NL1 HD één HD Arte kreeg ik teletekst. Via scart niet getest.
Johan45 Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 Toen mijn 7121 nog aangesloten stond kreeg ik geen teletekst.Niet met scart en niet met hdmi. Jouw bewering dat teletekst dus wel werkt via hdmi ontkracht de bewering van Iruud dat dat niet kan met hdmi. Maarja, een beperking meer of minder bij deze "goedgekeurde" decoder maakt ook eigenlijk niet veel uit. Vult u rustig aan !!!
Gast aart44 Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 Origineel bericht van: Johan45 Toen mijn 7121 nog aangesloten stond kreeg ik geen teletekst.Niet met scart en niet met hdmi. Nu geef ik ook aan dat met een technische truc wel werkt en die truc hebben ze in Hilversum nu ook al een tijdje toegepast. Als je vraagt welke truc kan ik het je niet vertellen dat weet ik niet wel dat het nu wel werkt althans op die paar HD kanalen de rest weet ik ook niet.
Johan45 Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 Volgens Jan007 nog erg traag en volgens redneck eyeball niet op alle TV's. Dus toch nog een bug die niet is opgelost. Wat mij betreft geen reden om de decoder weer uit de doos te halen. Ben overigens benieuwd of de september software nog komt. Citaat: September In september worden de volgende functies aan de ontvanger toegevoegd: • Slaapstand harddisk * De gebruiker zal kunnen kiezen of de harddisk in de slaapstand aan of uit moet staan • Menu Scrolling In het menu zal per 10 zenders kunnen worden gescrolld • Tijdsduur indicatie Software update Bij een software update wordt de voortgang weergegeven in een tijdsbalk • De Elektronische Programma Gids De EPG kan handmatig ingelezen worden • Direct opnemen * Ook bij zenders die geen “nu/straks” informatie hebben is direct opnemen mogelijk • Programma informatie opnames * De informatie over een programma blijft bewaard na hernoemen opname • Standaard beeldscherminstelling De ontvanger zal standaard ingesteld staan op 16:9 • Standaard taalinstelling De standaard instelling van de taal wordt voortaan bepaald door de aanbieder. In het geval van CanalDigitaal dus Nederlands • Afstandsbediening: Radio ondersteuning Bij gebruik van de radioknop op de afstandsbediening springt de ontvanger direct naar de radioprogramma’s • Afstandsbediening: Favorieten Bij gebruik van de favorietenknop op de afstandsbediening springt de ontvanger direct naar de favorietenlijst • Afstandsbediening: back knop Bij gebruik van de backknop op de afstandsbediening springt de ontvanger terug naar de voorlaatst gekozen zender • Service info De geldigheid van de smartcard is zichtbaar in het info menu • Service info Het serienummer van de ontvanger is zichtbaar in het servicemenu * betreft alleen Philips DSR 8121 in verband met harddisk recorder Vult u rustig aan !!!
Gast Paullo Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 De september-software schijnt voor het ogenblik in de testfase bij CDS te zitten. Ik neem dus aan dat hij binnen afzienbare tijd OTA komt. Greets
redneck eyeball Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 De 7121 deed in het begin geen TXT op de HDMI, middels een firmware update is er een softwarematige TXT decoder bijgekomen. Die kan je enkel oproepen met de blauwe knop van de AB van de 7121. Als je enkel via de HDMI aangelosten hebt en je probeert TXT te starten met de AB van jouw tv toestel, dan gaat dat niet lukken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen