peter-nmgn Geplaatst: 16 juli 2009 Geplaatst: 16 juli 2009 Hallo, Ik probeer de interne HDD van de DM7025 te delen naar een DM500, maar als ik Samba in Gemini probeer te installeren is m'n geheugen zogoed als vol, er is bijvoorbeeld geen ruimte meer voor CCcam...etc. Is het mogelijk om het geheugen uit te breiden met een USB stick?? zo ja, hoe krijg ik meer flash ruimte te mn beschikking? Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
boaz Geplaatst: 16 juli 2009 Geplaatst: 16 juli 2009 USB stick of CF card en var verplaatsen. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
peter-nmgn Geplaatst: 16 juli 2009 Auteur Geplaatst: 16 juli 2009 USB zit erin en is geformateerd hoe verplaats ik nu m,n var? Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
Gast pieterg Geplaatst: 16 juli 2009 Geplaatst: 16 juli 2009 Origineel bericht van: peter-nmgn USB zit erin en is geformateerd hoe verplaats ik nu m,n var? dreamboxen hebben (behalve de eerste verouderde modellen) gelukkig al lang geen 'var' meer. Je hoeft dus ook niks te verplaatsen.
Gast MiLo Geplaatst: 17 juli 2009 Geplaatst: 17 juli 2009 Samba installeren? Dat zit er toch al standaard in bij zowat alle images? Installeer iets anders dan Gemini, die is vanuit de doos alpropvol met dingen die je toch niet gebruikt. Met PLI, MiLo en een hoop andere images hou je flash genoeg over (na installeren van MiLo en de settings enzo is er nog 6MB vrij voor andere dingen)
peter-nmgn Geplaatst: 17 juli 2009 Auteur Geplaatst: 17 juli 2009 Maar is het mogelijk met gemini? Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
Tonskidutch Geplaatst: 17 juli 2009 Geplaatst: 17 juli 2009 ja natuurlijk is het mogelijk Citaat: * Manager um viele Daemons / Server zu verwalten (BP->Dienste/Daemons) daar vooraf even kijken of samba geinstalleerd is zo ja niet nog eens erop zetten enkel inschakelen ook even per telnet erin gaan en "ps" typen (zie je alle lopende processen) vergeet niet je smb.conf aan te passen want je moet natuurlijk wel in hetzelfde netwerk van de PC's zijn workgroup zijn. het kan echter altijd zijn dat je al vele plugins geinstaleerd hebt en daarmee dat grote geheugen toch al te veel belast hebt of wel iets deinstalleren of je maakt een nieuwe installatie en gebruikt BA voor een multiboot op usb of CF. ciao Everybody Wan't To Rule The World Tears for Fears
fransken Geplaatst: 17 juli 2009 Geplaatst: 17 juli 2009 kijk maar eens maar bij newnigma deze heeft een cf plugin om de flash te vergroten en dit werkt best wel goed op een 7025 is mijn ervaring XT9200 / 5000 , XP1000 OPENPLI 4.0VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1ufSYNOLOGY DS1512 3TB REDS
peter-nmgn Geplaatst: 17 juli 2009 Auteur Geplaatst: 17 juli 2009 ik wil graag Gemini blijven gebruiken, heb er veel plezier van. Is het mogelijk om de CF plugin te uploaden?? Heb hier namelijk ook nog een CFkaart van 256mb liggen. Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen