Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 17 juli 2009 Geplaatst: 17 juli 2009 Het ZDF zond gisteren hun laatste "Heute" Nieuws en aktualiteiten uit vanuit hun oude studio. Vandaag gaat de nieuwe "Heute" Studio "on-air". Het is hoogmodern, volkomen virtueel, natuurlijk HD. Kosten nog moeite gespaard..zonder te overdrijven is het één van de modernste nieuwsstudio´s ter wereld. Ik ben er enkele keren geweest en was gisterenavond tijdens de laatste uitzending uitgenodigd. Er was tot diep in de ochtend een groot feest om afscheid te nemen van de oude installatie die vele jaren dienst heeft gedaan. Je kunt vanavond via het www aanwezig zijn om de laatste voorbereidingen te zien voor de eerste nieuwe "Heute" Sendung. Het nieuwe "Heute" nieuws begint om 19h00. --KLIK-- en --KLIK--
Amager95 Geplaatst: 17 juli 2009 Geplaatst: 17 juli 2009 Ik heb gisteravond het afscheid gezien. Ben benieuwd hoe het er gaat uitzien. Kan mij nog wel herinneren dat zij 25 jaar geleden naar hun nieuwe studio toegingen, en nu dus hun oude. Kijk trouwens steeds vaker naar Heute.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 17 juli 2009 Geplaatst: 17 juli 2009 --HIER-- de livestream "achter de schermen".
Koen B Geplaatst: 17 juli 2009 Geplaatst: 17 juli 2009 Grappig dat dat programma hier genoemd wordt, ik ben gisteren tijdens het zappen toevallig op de laatste 'oude' uitzending gestoten, blijven kijken tot het einde. Jammer dat de nieuwe studio zonodig virtueel moet zijn (ik vind dat lelijk) maar naar virtuele normen vind ik die diepblauwe achtergrond van de nieuwe studio wel mooi. Nu maar hopen dat die man z'n das op tijd aan krijgt... VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂
Elwin Geplaatst: 17 juli 2009 Geplaatst: 17 juli 2009 Ik vind het niet echt een verbetering. Heb het via internet net een stukje terug gekeken. Ik vind het allemaal nét niet. Je kunt overduidelijk zien dat de mensen voor een greenscreen staan...
Pjotrb Geplaatst: 18 juli 2009 Geplaatst: 18 juli 2009 Ik dacht dat de trend juist was dat ze afstapten van dit soort decors en meer gebruik maken van schermen achter de nieuwslezer. Zoals bij het RTL nieuws waar de weerman voor een echt scherm staat in plaats van in de ruimte loopt te wijzen. 2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C) 2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo 1x DB 7020 (C).
Outta space Geplaatst: 18 juli 2009 Geplaatst: 18 juli 2009 Dit soort tv technieken zijn natuurlijk geweldig en vol met opties die gebruikt kunnen worden. Alleen ik zet vaak mijn vraagtekens of ik dit dan wel bij een nieuwsuitzending vind passen. Ben daar misschien ouderwets in, maar zie liever een nieuwslezer die achter de desk het nieuws brengt met een normaal, niet te druk decor. Dit soort decors vind ik dan meer iets van achtergrond programma's (zoals Nova ofzo). Kortom vind het wel mooi, maar niet iets voor "Heute"
Amager95 Geplaatst: 6 september 2009 Geplaatst: 6 september 2009 Spiegel: ZDF bessert Studio nach Viele Zuschauer empfinden die Moderato- ren der ZDF-Nachrichtensendung als un- sicher, wenn sie in den neuen virtuel- len Erklärräumen agieren. Das ergab laut "Spiegel" eine repräsentative Um- frage der Medienforschung des Senders. Das neue Studio wird demnach aber von 77 % des ZDF-Publikums als gut oder sehr gut beurteilt. Vor allem ältere Zuschauer hätten die Eröffnungssequenz als zu klotzig kriti- siert. Der "Spiegel" berichtete weiter, das ZDF wolle das Erscheinungsbild sei- nes neuen Nachrichtenstudios erneut nachbesssern. Bron: ARD Text Kort gezegd: er worden volgens het blad Der Spiegel nog wat veranderingen / verbeteringen doorgevoerd. Vooral ouderen zouden problemen hebben met de nieuwe lay-out.
Gast patje7of9 Geplaatst: 6 september 2009 Geplaatst: 6 september 2009 Origineel bericht van: Amager95 Vooral ouderen zouden problemen hebben met de nieuwe lay-out. Die nog via een zwart wit tv kijken.
aaannk Geplaatst: 7 september 2009 Geplaatst: 7 september 2009 Origineel bericht van: patje7of9 Origineel bericht van: Amager95 Vooral ouderen zouden problemen hebben met de nieuwe lay-out. Die nog via een zwart wit tv kijken. Ja wat denk jij als jij ouder wordt, je zult merken dat je minder snel je aanpast aan vernieuwing. Kijk jongeren, beste mensen hoor, ze lijken wel elk moment vd dag gehypnotiseert door de mobiele telefoon. Sterker nog ik ben oudere jongere, ik maak nog gebruik van een vuursteen ipv aansteker/lucifer, om een brief te sturen ga ik de brief zelf bezorgen en als de postduif zich fit genoeg acht heb ik geluk. Ipv mobiele tel. maak ik gebruik van rookseinen duurt wel wat langer. Kortom vooruitgang is prachtig digtale tv is wat mij betreft voorlopig prima, HD is ook mooi maar ik wil de komende jaren wel graag nog mijn Topfield 4000 pvr gebruiken ipv weer nieuwe apparatuur aan te moeten schaffen om verplicht HD tv te kijken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen