Ga naar inhoud


DVB-T & splitter/versterker


Gast anton2e

Aanbevolen berichten

Kan ik het DVB-T signaal via een splitter voor meerdere (2 of 3) decoders gebruiken of moet ik dan een versterker er tussen zetten? De decoders (FireDTV/T) staan alle 3 direct boven elkaar dus geen kabelverliezen.

 

Zijn er nog eisen t.a.v. splitter/versterker?

 

 

Dank voor alle info.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit zijn de antenne gegevens van de ontvanger:

 

- Antenna Connector: IEC 75 Ohm

- Antenna Output: IEC 75Ohm

 

In dit geval omdat ze (dicht) bij elkaar staan, de antennekabel gewoon doorlussen.

 

De antenne naar de ingang v.d. ontvanger en de uitgang naar de ingang van de volgende ontvanger enz.

Zo krijgen ze allemaal antenne signaal.

 

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: anton2e
Dank voor de antwoorden.
Heeft iemand nog een adres waar die FireDTV/T's voor een gunstige prijs te koop zijn?


We mogen volgen de regels van dit board geen commerciële link plaatsen, ook niet de naam van een firma waar het apparaat voor de laagste prijs wordt aangeboden.

Gebruik www.Google.nl en zoek op FireDTV/T (binnen Nederland)

Suc6
Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je toch nog niks hebt gekocht ben je wellicht (veel) goedkoper uit met drie goedkope USB DVB-T sticks en een Phoenix kaartlezer. Dan heb je ook maar één smartcard nodig en kan je alle zenders uit drie muxen tegelijk decoderen.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mobieltje
Origineel bericht van: wanderer
en bij de 2e ontvanger de 5V uitzetten...

- Support active antennas (5V, 100mA)
maar de ontvanger gaat er echt niet kapot van hoor, dat gebeurt ook niet bij de KPN DVB-T tuners. (b.v. Topfield 6000)
Grts.


5 Volt over 75 Ohm = 0,067 Ampere maal 5 Volt = 0,34 Watt
maal 24 uur = 8 Watt maal 365 dagen = 2920 = +/- 3 KWatt

valt dus wel mee wink

Snurker

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Snurker

5 Volt over 75 Ohm = 0,067 Ampere maal 5 Volt = 0,34 Watt
maal 24 uur = 8 Watt maal 365 dagen = 2920 = +/- 3 KWatt
valt dus wel mee wink
Snurker


Volgens mij ging het daar niet om, maar sommige mensen beweren nog steeds dat de ontvanger kapot gaat als je de 5 volt op de aansluiting laat staan.

Maar goed je hebt hem op de tweede en derde ontvanger niet nodig bij het doorlussen, dus zet de 5 volt aansturing maar uit.
(gebruik je helemaal geen actieve antenne, zet de 5 volt aansturing ook maar uit bij de eerste ontvanger)
Goed voor de portemonnee en het milieu zullen we maar zeggen. cool

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Eventjes deze vraag terug naar boven brengen.

Heb nabij mijn schotel een "bierblikantenne" hangen en die werkt perfekt op één DVB-T receiver. Heb hiermee de 4 zenders van de VRT en een vijftiental zenders van TNT Frankrijk ,allen FTA uiteraard. Nu wil ik vanaf deze "bierblikantenne" een tweede DVB-T receiver bedienen. De afstand van de twee receivers tot deze antenne is zowat 10 meter. Kan ik gebruik maken van een gewone 2- of 3- way splitter (5-1000MHz) bij die antenne geplaatst of dien ik een 2- way splitter met versterker te gebruiken. Heb hier nog een Johansson splitter/versterker liggen van zowat een 20 jaar geleden, die ik gebruikte voor de toen gangbare UHF kanalen.

Alvast bedankt.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ze splitten, alleen krijgt iedere ontvanger dan maar de helft van het signaal.

 

Je kunt ze splitten met een actieve splitter, zo dicht mogelijk bij de antenne. Nu krijgt iedere ontvanger meer signaal omdat je de 10m kabelverliezen opheft. (voorkeur)

 

Je kunt, als 1 van je ontvangers dat heeft, gebruik maken van de doorlus. Dus een ontvanger 1, de antenne uitgang daar weer naar de volgende receiver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja een gewone 2- way splitter zal dus teveel beeldverlies geven.

Doorlussen van de ene naar de andere ontvanger zal ook niet gaan want de ontvangers staan zo een 20 m. van elkaar.

Dus blijft erover een splitter met versterking. Heb zoals gemeld even een oude splitter met versterking op zolder gevonden van johansson. Heb hierbij een foto van deze splitter bijgevoegd. Dus signaal komt binnen via ANT ingang en er zijn twee TV uitgangen. Zou ik hiermee, als ik deze splitter vlakbij de antenne zet veel kwaliteitsverlies hebben.

Alvast bedankt voor de reactie.

post-23046-1318260714,5378_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, many thanks. smile

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...