Daveys Geplaatst: 17 juli 2009 Geplaatst: 17 juli 2009 Hoi, Ik zit nu ongeveer een maandje op het forum en wat ik me afvraag is of het mogelijk is dat ik door op een linkje te klikken hier op het forum zelf de topics kan zien waarin ikzelf gereageerd heb en daarin een nieuw bericht is geplaatst door iemand. Ik weet dat je een notificatiebutton kan aanklikken maar dan krijg je een melding in je mail en ik zou het juist fijn vinden als ik dat hier op het forum zelf kan zien. Je kan wel bij de actieve onderwerpen bijvoorbeeld de berichten van de laatste 24 uur zien maar dat is soms zo onwijs veel. Misschien kan het al maar heb ik het over het hoofd gezien. Ik hoor graag of het al mogelijk is. VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Gast AlanS Geplaatst: 17 juli 2009 Geplaatst: 17 juli 2009 Nee dat kan niet maar het idee is bijlange niet zo gek. Wat ik vaak doe ik op mijn eigen naam klikken en dan kliken op "Toon berichten van dit lid " Dan klik ik een voor een de links op het lijstje en kijk ik of er reakties zijn. Maar jouw idee is natuurlijk beter. Of het te verwezenlijken is daar gaat onze supermod Duwgati over.
Daveys Geplaatst: 18 juli 2009 Auteur Geplaatst: 18 juli 2009 Dan checken we ongeveer op dezelfde manier. Ik ga naar "Mijn Instellingen / Berichten" en klik dan "Mijn Berichten". Dan klik ik op de titels van de topics om te zoeken naar eventuele reacties. Als je net op het forum zit is dit redelijk werkbaar maar na een paar weekjes word het lastig. VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E
boaz Geplaatst: 18 juli 2009 Geplaatst: 18 juli 2009 Als iedereen dat zou doen dan was het vrij snel stil op fora. Wat ik doe is regelmatig even inloggen op verloren momenten, dan zijn er zelden meer dan 2 of 3 pagina's per forum (bij mij 10 per pagina) en meer dan 4of 5 fora volgt bijna niemand (ex. mods) , dan zie je zo of er in jouw topic gereageerd is. En omdat je toch even langs alle berichten snelt kun je gelijk antwoorden op vragen waarop jij een antwoord weet. Maar als je alleen inlogt om een vraag te stellen of reacties op jouw vragen te zien krijgt............. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Daveys Geplaatst: 18 juli 2009 Auteur Geplaatst: 18 juli 2009 Origineel bericht van: boaz Als iedereen dat zou doen dan was het vrij snel stil op fora. Wat ik doe is regelmatig even inloggen op verloren momenten, dan zijn er zelden meer dan 2 of 3 pagina's per forum (bij mij 10 per pagina) en meer dan 4of 5 fora volgt bijna niemand (ex. mods) , dan zie je zo of er in jouw topic gereageerd is. En omdat je toch even langs alle berichten snelt kun je gelijk antwoorden op vragen waarop jij een antwoord weet. Maar als je alleen inlogt om een vraag te stellen of reacties op jouw vragen te zien krijgt............. Hmm...........ik denk dat je me niet helemaal goed begrijpt. Wat jij nu suggereert is dat iemand dan alleen maar komt kijken of er in zijn / haar topic is gereageerd. Op zich natuurlijk niets mis mee en iemand moet dat zeker zelf kunnen en mogen bepalen. Als iemand overigens die intentie heeft zou dat nu ook al kunnen alleen ben je er wat langer mee bezig . Ik kan me niet voorstellen dat de reden die jij aangeeft de reden is dat het nu niet kan. Het kan erg makkelijk zijn bij wat oudere topics en je hoeft niets te missen als je dat wilt. Het reageren naar anderen toe is iets wat in je zit of niet. Ik vind het leuk als ik iemand ergens mee kan helpen en schrijf dan ook een antwoord. Daarentegen zijn er zat mensen die best willen maar een bepaalde vrees hebben om te reageren in topics (daar zijn de mods om te voorkomen maar die kunnen ook niet alles zien). Heel verhaal maar in het kort, erg makkelijk. Misschien kan het technisch gezien niet eens en hebben we hier de discussie voor niets VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Big fellow Geplaatst: 18 juli 2009 Geplaatst: 18 juli 2009 Zover als ik weet is het geen functie in UBB. Er zijn inderdaad andere forum software pakketten waar het wel kan, maar (nog) niet in UBB... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
boaz Geplaatst: 18 juli 2009 Geplaatst: 18 juli 2009 Origineel bericht van: Daveys Ik kan me niet voorstellen dat de reden die jij aangeeft de reden is dat het nu niet kan. Het kan erg makkelijk zijn bij wat oudere topics en je hoeft niets te missen als je dat wilt. Als er in een ouder topic wordt gereageerd, staat dit topic weer als ongelezen aangemerkt. Stel jij reageert nu op een oud topic van mij van zeg 1/2 jaar geleden, dan komt dat vanzelf weer op de eerste pagina en gemerkt als ongelezen. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Daveys Geplaatst: 18 juli 2009 Auteur Geplaatst: 18 juli 2009 Origineel bericht van: Big fellow Zover als ik weet is het geen functie in UBB. Er zijn inderdaad andere forum software pakketten waar het wel kan, maar (nog) niet in UBB... OK, dank je. Da's misschien toekomstmuziek. Origineel bericht van: boaz Origineel bericht van: Daveys Ik kan me niet voorstellen dat de reden die jij aangeeft de reden is dat het nu niet kan. Het kan erg makkelijk zijn bij wat oudere topics en je hoeft niets te missen als je dat wilt. Als er in een ouder topic wordt gereageerd, staat dit topic weer als ongelezen aangemerkt. Stel jij reageert nu op een oud topic van mij van zeg 1/2 jaar geleden, dan komt dat vanzelf weer op de eerste pagina en gemerkt als ongelezen. Dat klopt en dat weet ik en was ook maar een voorbeeld. Ik bedoel alleen dat het een handige extra feature zou zijn. Soms ontbreekt het aan tijd om alles door te lopen en reageer je heel laat op misschien een vraag aan jou en zo kan ik nog wel tig voorbeelden geven waarom het makkelijk is. VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Duwgati Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Op zich een prima idee en zoiets is waarschijnlijk wel redelijk eenvoudig te bouwen ook, want het raamwerk zit al in de functie "Toon berichten van dit lid". Maar of het ook gewenst is om zo'n functie makkelijk voor iedereen bereikbaar te maken weet ik eerlijk gezegd niet. Het is net als met de zoekfunctie. Als je er telkens de gehele database voor moet doorzoeken wordt de MySQL server wel heel zwaar belast. Ik moet daar eens over nadenken en met Ronaldd overleggen, maar ik geef het weinig kans dat dat in versie 7.xx van UBB zal worden gerealiseerd. Het board is nu al af en toe traag, dus veel extra belasting is niet echt waar we op zitten te wachten. En UBB is achter de schermen al bezig met versie 8.xx. Hopelijk leent die nieuwe architectuur zich daarvoor dan beter.
Daveys Geplaatst: 20 juli 2009 Auteur Geplaatst: 20 juli 2009 Ok, duidelijk antwoord. Zoals Big Fellow al aangaf zijn er andere forum software pakketten waarbij het wel kan. Ik zit wel eens op een ander forum en vandaar mijn vraag of het hier ook mogelijk is. De functie is wel handig maar het moet uiteraard wel haalbaar zijn. VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E
boaz Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Wat ik bijzonder prettig zou zijn is een functie actieve onderwerpen sinds de laatste inlog. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Duwgati Geplaatst: 21 juli 2009 Geplaatst: 21 juli 2009 Dat hebben we toch al. Nieuwe draadjes en draadjes met ongelezen reacties worden met een rode achtergrondtint weergegeven in het overzicht.
boaz Geplaatst: 21 juli 2009 Geplaatst: 21 juli 2009 Deels inderdaad wel ja, maar de software die ik voor fora gebruik, geeft ze in een overzicht met enkel de nieuwe berichten zonder ieder forum apart te moeten openen. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Duwgati Geplaatst: 21 juli 2009 Geplaatst: 21 juli 2009 Ik snap 'm. Daar is nu iig niets voor in UBB.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen