Ga naar inhoud


CDS en HD Zenders


-Dennis-

Aanbevolen berichten

Ik zat vandaag de nieuwe gids te lezen, en met name een stuk over HDTV.

Na alle vraagtekens die er op dit forum staan over beschikbare bandbreedte etc staat in de gids een interessante uitspraak van Dhr v. Hout (Canal Digitaal) :

" Via de satelliet is er uiteraard meer dan voldoende bandbreedte beschikbaar. Het hangt echter wel af van de vraag van onze klanten of deze HD kanalen direct op satelliet komen."

 

Het lijkt er dus op dat CDS eerst afwacht wat de vraag uit ' de markt' zal zijn, voordat ze besluiten een HD zender toe te voegen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 101
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De heer van Hout........ Tja slechter kan je ze daar bijna niet treffen.

 

Er is vraag zat uit de markt alleen wil de markt ook betalen? Dat is volgens mij het probleem een beetje. Het kost CD volgens mij elke maand geld die HD kanalen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het geld kost en mensen daarom niet willen betalen is onzin. Er zal altijd een deel zijn die dit wel wil en een deel die dat niet wil. Ik zou zelf best meer willen betalen voor mooiere en kwalitatief betere paketten. Het probleem is waarschijnlijk dat CD een vast bedrag per maand / jaar moet afdragen en dat moet zien terug te verdienen waardoor ze het niet aandurven. Als ze nu gewoon is andere afspraken maken met de leverancier van het betreffende kanaal dan zou het altijd levensvatbaar zijn. Dus per abonnee een afdracht per maand / jaar. Is volgens mij voor de leverancier van het kanaal ook het meest interessant en zal iedereen veel meer vrijheid bieden.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze mogen van mij een fantastisch premium pakket in elkaar zetten met alles erin wat je maar kan wensen (dus ook een flink aantal HD kanalen met een superkwaliteit bitrate) en die een prijs geven die € 15,- hoger ligt dan het huidige toppakket van € 42,50 dus € 57,50.

 

Degene die het te duur vinden nemen het lekker niet zeg ik dan maar. Dat gedoe met voor een dubbeltje op de eerste rij zitten ben ik wel een beetje zat. Alles willen en niks betalen kan niet. Lijkt me redelijk duidelijk maar ja, azijnzeikers blijven er altijd wink. Dit zijn ook vaak degene die voor hun tweedehands spulletjes de hoofdprijs willen hebben. Da's nog het mooiste van alles.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aukemuis
Is echt geen onzin, meeste mensen die ik spreek in deze handel en wel een HD ontvanger kopen zeggen nu gewoon dat ze 9,95 te veel vinden...

Te veel voor wat? Voor dit pakket, of voor elk HD-pakket?

Veel Nederlanders willen veel, voor weinig. En er mag amper of verdiend worden. Zo komt HD natuurlijk niet van de grond. Zeker niet in een beperkte markt als Nederland.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: aukemuis
Is echt geen onzin, meeste mensen die ik spreek in deze handel en wel een HD ontvanger kopen zeggen nu gewoon dat ze 9,95 te veel vinden...

Te veel voor wat? Voor dit pakket, of voor elk HD-pakket?

Veel Nederlanders willen veel, voor weinig. En er mag amper of verdiend worden. Zo komt HD natuurlijk niet van de grond. Zeker niet in een beperkte markt als Nederland.


Toevallig ongeveer dezelfde gedachtes gepost :D.

Zoals je bij mijn reply van zojuist kan lezen, helemaal met je eens!

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dennis Fokkema

Het lijkt er dus op dat CDS eerst afwacht wat de vraag uit ' de markt' zal zijn, voordat ze besluiten een HD zender toe te voegen.

Ja, en? Is daar iets mis mee, dan?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry hoor, wist niet dat je boos werd...

 

Nee, daar is helemaal niets mis mee, integendeel. Ik vind dat een goede zaak.

Maar dit is de eerste keer dat ik CDS hierover iets hoor zeggen, en dat verbaasde mij (in goede zin).

 

In tegenstelling tot geruchten (geen bandbreedte, geen geld..) is dit mijns inziens een stap in de goede richting.

 

Persoonlijk zou ik het ook niet erg vinden om een extra bedrag te betalen (zoals bij Sky) voor een goed HD pakket, ik heb ook nu het HD pakket.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee alleen betaal je bij CD bij het HD pakket ook voor het thema pakket en dat vinden veel mensen ene probleem.

 

Feit is inderdaad dat Nederlanders nog niet gewend zijn om behoorlijke bedragen te betalen voor televisie ontvangst.

 

Vergelijk dat eens met wat een gemiddeld Engels gezin per maand aan televisie kijken uitgeeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kunnen allemaal dat hd wel willen maar waar blijft de 5.1 geluid bij canal digitaal.

Mensen die hd films enzo willen zien verwachten er toch ook beter geluid dan bij lijkt mij

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgezien van het geld, in deze crisistijd niet vreemd, vind ik zelf het aanbod van de HD kanalen niet echt interresant.

Er zijn in het pakket niet echt zenders waar ik warm voor loop om in HD te zien en dus ook geen 10 euro extra voor wil neertellen. Ik denk ook dat daarom het HD pakket nog niet echt van de grond wil komen. Ik wacht totdat er zenders in HD komen waar ik wel warm voor loop en zo wacht CD op voldoende klanten, om het aanbod te vergroten kortom men wacht op elkaar.

Dit is mijn mening, wil niet zeggen dat die heilig is maar zeker voor veel mensen zal opgaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zolang Canaaldigitaal op het standpunt blijft, dat bijvoorbeeld Eurosport HD niet met een HD pakket ontvangen kan worden, maar dat je daarvoor het basispakket moet aanschaffen, zal de klant, met alle andere irritaties die Canaaldigitaal oproept, besluiten terug te keren naar de Digitale Kabel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aukemuis


Vergelijk dat eens met wat een gemiddeld Engels gezin per maand aan televisie kijken uitgeeft


Waarom denk jij dat de BBC en ITV zijn gekomen met Freesat? Later gevolgd door Channel 4 en Five.
Om Bsky's monopoly te doorbreken met zijn prijzen. Bsky heeft zich zelf voor een gedeelte uit de markt geprezen. Goed als je nog de programma's van Bsky wenst te ontvangen dan kan je daarop abonneren, maar je bent het niet langer meer verplicht. Het is nu ten minste mogelijk om naar de Britse publieke omroep te kijken zonder idiote extra hoge bijkomende kosten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Zolang Canaaldigitaal op het standpunt blijft, dat bijvoorbeeld Eurosport HD niet met een HD pakket ontvangen kan worden, maar dat je daarvoor het basispakket moet aanschaffen, zal de klant, met alle andere irritaties die Canaaldigitaal oproept, besluiten terug te keren naar de Digitale Kabel.


Wie zegt dat dat een beslissing is van CDS

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...