flater Geplaatst: 18 juli 2009 Geplaatst: 18 juli 2009 Ik heb geprobeerd op 704x576 direct op een dvd te zetten (afspeel baar in wikkelkeurige dvd speler) Zonder succes. film.ts (dreambox hdd)=> mpeg (HDTV2DVD) mpeg => vob (rename file) meerder Vob bestanden bij elkaar voegen (VOBEdit) en dan de VIDEO_TS dir. creeëren met InfEdit. en deze branden met Ashapoo. Vraag: kan een dvdspeler formaat 704x576 niet lezen? moet het 720x576 zijn.( dan moet ts bestand converteren duur lang) flater
Gast MiLo Geplaatst: 18 juli 2009 Geplaatst: 18 juli 2009 Probeer het eens met projectX. Geen fijn programma, maar is het enige waar ik consequent goede resultaten mee krijg. ProjectX maakt losse audio/video bestanden (demux), die kun je met ReJig weer tot DVD omzetten. Resolutie is heus je probleem niet, je speler vind alles tussen de 160x100 en 720x576 prima hoor.
Tuurtje Geplaatst: 18 juli 2009 Geplaatst: 18 juli 2009 Flater mijn 2 favorieten zijn: VideoReDo http://www.videoredo.com/en/ProductTVS.htm Womble http://www.womble.com/products/dvd.html Geen gezeur met conversies, gewoon TS stream openen en branden. Tuurtje
Erik Slagter Geplaatst: 19 juli 2009 Geplaatst: 19 juli 2009 Origineel bericht van: flater Ik heb geprobeerd op 704x576 direct op een dvd te zetten (afspeel baar in wikkelkeurige dvd speler) Zonder succes. film.ts (dreambox hdd)=> mpeg (HDTV2DVD) mpeg => vob (rename file) meerder Vob bestanden bij elkaar voegen (VOBEdit) en dan de VIDEO_TS dir. creeëren met InfEdit. en deze branden met Ashapoo. Vraag: kan een dvdspeler formaat 704x576 niet lezen? moet het 720x576 zijn.( dan moet ts bestand converteren duur lang) flater Zucht... Nee, dit gaat niet werken, anders zou iedereen het wel doen, dat had je zelf ook kunnen bedenken. Kijk even hier voor het verschil tussen een mpeg TRANSPORT STREAM en een mpeg PROGRAM STREAMhttp://en.wikipedia.org/wiki/Transport_streamhttp://en.wikipedia.org/wiki/Program_stream DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
flater Geplaatst: 19 juli 2009 Auteur Geplaatst: 19 juli 2009 Het is eindelijk geluk, TS stream in video en audio knippen (projetx) (kan je ook knippen in streams met projetx? is niet gelukt, ik heb HDTVtompeg2 gebruikt) vervolgens ReJig DVD bestand van maken, zonder conversie op een DVD, eindelijk bedankt. VideoReDo, nog effe geprobeerd maar als je wil branden, heeft het programma 1 uur nodig, voor 15 min film (dan had ik alle conversies uitgezet).
Erik Slagter Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Origineel bericht van: flater zonder conversie op een DVD, eindelijk bedankt. Dat is dus wel met conversie (maar geen re-encoding) omdat je een transport stream hebt omgezet in een program stream (en ja, dat doet projectX voor je). Dus voordat je nou gaat rondbazuinen dat het "zomaar" kan! DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
flater Geplaatst: 20 juli 2009 Auteur Geplaatst: 20 juli 2009 Origineel bericht van: Erik Slagter Dat is dus wel met conversie (maar geen re-encoding) omdat je een transport stream hebt omgezet in een program stream (en ja, dat doet projectX voor je). Dus voordat je nou gaat rondbazuinen dat het "zomaar" kan! Wat jij wil: geen re-encoding, maar .ts -file is toch mpeg2 en .VOB is toch ook mpeg2?
Erik Slagter Geplaatst: 21 juli 2009 Geplaatst: 21 juli 2009 Je hebt het duidelijk nog niet begrepen. Een transport stream vergeleken met een program stream is als een avi-file vergeleken met een mov-file. De video en audio codecs zijn misschien wel gelijk, maar wat er om heen zit is zeker niet gelijk en niet compatible. Een DVD-speler speelt wel program streams en geen transport streams, klaar. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen