Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb onlangs een selfsat H21D gekocht en probeer hem nu uit. Het is vrij moeilijk om alle transponders van een bepaalde schotel te vinden, 28.2 lukt wel maar het is minder makkelijk dan met een no-name schotel van 40cm.... Sommige transponders komen wel goed door: 90% maar er worden maar 123 kanalen gevonden waarbij dat bij de no-name boven de 300 was.

Ik wil proberen om Sirius 4.8 en Hellas Sat te vinden maar voornamelijk sirius is moeilijk te vinden. Op welke transponder kan je die het beste uitrichten? Misschien dat het uitrichten van een SelfSat moeilijk gaat omdat de hoogte van de schotel klein is t.o.v. de breedte.

Ik werk met een technomate 3100d, die een hele zwakke ontvanger heeft.

Bij voorbaat dank

Geplaatst:

Inmiddels heb ik enkele transponders gevonden van Turksat (vrij sterk) en 5 graden West.

Het doel is eigenlijk om Amos 4W te vinden of Sirius. Ik merk dat de sterkte van Hotbird en 5w het signaal verstoren. Hetzelfde probleem ondervind ik met Turksat voor het ontvangen van Hellas sat.

Is daar een oplossing voor (behalve een grotere schotel)?

• Moderator
Geplaatst:

Wat misschien kan helpen, is het aanbrengen van een afscherming in de buurt van de LNB.

>>Hier<< staan wat experimenten beschreven, waardoor de invloed van nabuur satelliet posities verminderd wordt. Of dit jou probleem oplost? we zijn benieuwd naar je experimenten.

Anders zul je toch echt een schotel met een kleinere openingshoek moeten gaan gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
Wat misschien kan helpen, is het aanbrengen van een afscherming in de buurt van de LNB.

Dat zal niet gaan, want de Selfsat H21D is een vlakschotel!

Verder heb ik helaas geen idee wat mxds zou kunnen doen om een betere richtwerking te krijgen.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

• Moderator
Geplaatst:

Hee, dat detail was mij even ontgaan.

Tja, dan blijft alleen een grotere schotel met een kleinere openingshoek over.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Hoe is het singaal op de Turksat op dit moment en hoe goed is de syrius te ontvangen? M.a.w. nog enig geluk gehad met het totaal uitrichten van de schotel met motor?

Geplaatst:

ben er al een tijdje niet meer mee bezig geweest omdat ik meer download en dat kijk dan dat ik nog tv kijk maar sirius wil nu lukken, niet alle tp's maar wel die voor de oekraiense kanalen. Turksat kwam op momenten heel erg sterk door >> signaalkwaliteit tussen 70 en 80 procent. Ik denk dat het zo'n 40 a 50 zenders waren en een boel radio zenders.

Ik zou'm toch nooit meer aankopen. Mss is de h21d beter maar het is te duur voor wat het is, helaas.

Geplaatst:

Hoi,

Turksat, en hoeveel graden? weet je toevallig welke kanalen/transponders je kan ontvangen?

Best knap voor een 40cm schotel..:D

Geplaatst:

Thanx voor je snelle reactie MXDS.

Maar wat bedoel je met "Mss is de h21d beter maar het is te duur voor wat het is, helaas"?? Bedoel je dat je de H10D hebt en daarmee je besschreven resultaten hebt behaald of de H21D hebt en nooit meer zo een duur apparaat zou willen hebben?

De Turksat zit trouwens op 42 graden oost. Als het goed is moet je de Europese transponders kunnen ontvangen. Voor mij is Duguntv wel belangrijk, ja gewoon leuke kanaal, elke avond een huwleijksfeestje kijken is best geinig.

Geplaatst:

Ik had inderdaad de H10d gekocht, destijds een foutje gemaakt bij het openen van deze post. Ik heb eigenlijk niet gekeken welke kanalen ik hiermee kan ontvangen en welk signaal er over blijft bij regen.

Het is zijn geld niet waard omdat het duur is en de ontvangst minimaal is op misschien 50 % procent van de transponders.

M.a.w. alleen als je niets anders kan plaatsen voor de komende jaren en schotelontvangst een must vindt, raad ik aan om dit ding te kopen. Als je geen schotel kan plaatsen is er namelijk niet echt een andere oplossing.

P.s. locatie is heel belangrijk. Sirius ontvangst in Brussel is matig terwijl dit in Amsterdam veel beter kan zijn. Voor turksat is er misschien geen verschil.

Geplaatst:

Maar je ontvangt met de H10D dus wel de turksat?

Als dat zo is dan is dat mooi nieuws en ga ik morgen de H21D halen aangezien die een veel betere ontvangst heeft.

Ik heb inderdaad weinig keus wat betreft schotels.

Geplaatst:

enkele transponders wel ja, lang niet alles. De sterkere zeg maar. je moet 'm ook heel goed uitrichten volgens de gegevens van dishpointer en zelfs dan even op het gevoel uitmeten.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Kan je met de Selfsat H21D toevallig ook de eutelsat op 7 oost ontvangen? Hoorde dat daar Digiturk op zou uitzenden. Zou voor mij een uitkomst kunnen zijn.

Geplaatst:

Als die selfsat problemen heeft met turksat, kom je geheid in de problemen met 7oost. Die heeft een zwakker signaal hier.

Om je een indicatie te geven: De sterkste tranponders op Turksat geven op mijn dm800 17dB weer terwijl de sterkste transponders waarop Digiturk uitzend iets boven de 13dB uitsteken... Dit zou betekenen dat turksat dubbel zo sterk binnenkomt op de sterkste transponders.

Digiturk op Eutelsat heeft wel een gemiddeld uitzendvermogen, hiermee bedoel ik dat er weinig verschil zit in transpondersterkste. Op Turksat is dit niet zo en zit er een behoorlijk verschil tussen de sterkere en zwakkere.

Ik zou gaan voor een normale 60cm schoteltje met een sterke inverto black ultra of soortgelijke lnb voor ontvangst. Ik denk dat je daar veel meer uit kunt halen dan zon selfsat.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Geplaatst:

nog niet geprobeerd maar ik vrees ervoor. De selfsat kan niet alle transponders ontvangen, helaas. Een 60, liefst groter, cm schotel met een zeer goede lnb en een goede receiver (dit maakt een wereld van verschil) is inderdaad een betere optie.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen